Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 9:18 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Fre Jun 03, 2011 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er gammelt ja, men som du sier et godt stykke under budsjettet, og med en viss oppfølging så funker den sikkert fint til vår bruk. Det viktigste er nok at den tar seg frem på vinterføre, og har greit med plass. Litt arbeid på bilen skal jeg nok takle. Vi skal ta en titt på den tror jeg. Takker for tipset :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 10:18 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Kan no kanskje være verdt en titt..e ikkje fin i lakken..men e jo konge på vinterstid då..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 11:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag var jeg en tur til førde for å kikke på bmw'n, men den falt ikke helt i smak. Kanskje i litt for dårlig stand, selv om det ikke var så mye rust på den. Bilen har nok vært en skikkelig bruksbil for forrige eier, så renhold eller noe slags omtanke for riper innvendig og utvendig har nok ikke vært tilstede. Vi hadde en tanke om å kjøpe den, men etter prøveturen ombestemte jeg meg, og selger gjorde heller ikke noe godt inntrykk. Dette var en 92 modell, altså like gammel som min Omega, og derfor brukte jeg min egen opel som sammenligningsgrunnlag. Bakre potte var helt defekt, og den forsterket sikkert inntrykket av gammel bil. Men uansett, under prøveturen så syntes jeg hele bilen var litt deigete av seg, og da tenker jeg dårlige foringer (selger sa også at demperene var nye, men det verken så eller føltes slik ut). En annen ting var vibrasjon under oppbremsing, og at motoren jaget litt på tomgang. Jeg følte også litt slag i drivverket (svak klankelyd)i skillet mellom akselerasjon og deselerasjon. Syntes heller ikke den dro noe særlig. Min egen gamle Opel er mye bedre å kjøre, og mye fastere i fisken, så da valgte jeg å la denne bmw'n gå fra meg. Har ikke lyst til å kjøpe noe som er dårligere enn den jeg har. Hadde den vært i litt bedre stand så hadde den selvfølgelig vært aktuell, da jeg regner med at en bedre holdt tilsvarende modell hadde vært mye bedre å kjøre. Dette var iallefall ingen kjøremaskin, men det kunne jeg strengt tatt ikke forventet heller med tanke på alder og pris. The search goes on :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Lør Jun 04, 2011 11:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
sopass ja...då va det nok lurt å stå over ja...har sjøl hatt to bmwa av denna typen,dog uten 4wd,en 530 og en 535,og det va meget gode bila å køyre..so då vil eg nok tru denna va litt pjusk ja..du får rote opp en impreza wrx...:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du har nok sikkert hatt lignende utgaver i litt bedre stand tenker jeg. Jeg prøvde en 545i (tror jeg den het?) til en kompis for noen år siden, og det var andre boller iallefall :mrgreen:
Det er nok ikke vanskelig å få skapelig bruksbil av den jeg testet, men da må jeg nok bytte litt småtteri her og der. Har ikke ork eller lyst til det. Holder med å mekke på Omegaen :)

Jeg lurte forøvrig litt på om det går an å fire litt på kravet om 4WD. En bmw stasjonsvogn med diffsperre, funker ikke det bra på vinterføre?

Og hva mener folket om 1998-2000 Honda CR-V?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 9:34 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hm..har køyrt masse bmw på vinteren eg,min erfaring e at det e skikkelige dekk som gjelder..530 eg hadde hadde dårlige dekk og va heilt håplaus,mens 535 som e jo igrunn samme bil bortsett frå motor hadde gode dekk og d funka bra..men kan sjølsagt ikkje sammenlignast med 4wd..e spesiellt å komme igang i bakke som kan være vanskelig...

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny bruktbil?
InnleggSkrevet: Søn Jun 05, 2011 12:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Billig blazer: http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=28918746

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC