Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 3:20 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Byggelokale hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jun 01, 2011 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tenkte jeg kunne ha en liten tråd gående på byggeaktiviteten i butikken, selv om noen av byggerene har egne tråder på sine prosjekter. Det kunne vært kjekt å laget en kort og enkel oversikt over hva som foregår der, for å vise den sosiale biten litt frem også.

Det blir ikke så mange bilder nå i starten, siden lokalet ikke er ferdig enda, men det skjer litt og litt så ting nærmer seg. På den ene siden i byggelokalet er det kommet opp en benkerekke som er delt opp i 3, og der sitter King Hauler, Håvard og Zombie-Solheim godt plassert, og bygger aktivt nesten hver eneste gang jeg har kveldsåpent.

Ved siden av denne benkerekken kommer det en egen plass for loddearbeid og småoperasjoner med en dremel borrestasjon. Etterhvert så kan det sikkert komme inn en pussemaskin eller lignende der også, vi får se hva tiden bringer.

På den andre siden av byggelokalet er jeg nå godt igang med en ny benkerekke, og satser her på plass til 4-5 stk til. Det skal også bli bygget en god hylle over og under benken, så en skal ha grei plass til å oppbevare og jobbe på prosjektene sine. Hvis jeg ikke husker feil, så er det et par plasser som fremdeles er ledig, så om noen ønsker å sikre seg en plass så er det bare å sende pm. Pris på leie for byggeplass er 250,- pr mnd, og minimum 6 mnd leietid.

Det er forøvrig det samme hva en holder på med her, det trenger ikke å være rc-relatert. Om det gjelder bygging av forsterker eller hekling av gryteklut så spiller det ingen rolle for meg :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggelokale hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jun 15, 2011 2:00 am 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 7
Bosted: Førde
Noko liv der ute hos deg, bilde av bane, div kjøring! Lure på om eg skulle tatt ein tur ut og sitt litt:)

_________________
Hpi Nitro RS4 3 Drift
Hpi Savage XL 5.9 Big Block

RC gruppe på Facen:)
http://www.facebook.com/#!/home.php?sk= ... 99825&ap=1
http://www.facebook.com/#!/group.php?gi ... 1255880718

Frank


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggelokale hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jun 15, 2011 11:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Godt at du minner meg på dette, har egentlig glemt å ta bilder. Jeg holder fremdeles på med å lage til byggelokalet, så det er mye som gjenstår. Skal få tatt godt med bilder når jeg er ferdig der.

Litt slapp aktivitet i det siste, men jeg får skylde på været? :?:

Det er litt opp og ned egentlig, noen ganger er det bra, men f.eks i går kveld var det lite folk. Det pleier å være mest aktivitet på kveldstid, da er det alltid noen som sitter og bygger modeller, og alltids noen som kjører. Men vil tro at dette tilbudet blir mest brukt utenom sommeren. Jeg vet også at en del av de som bruker bane og byggelokalet er veldig opptatt for tiden, så jeg regner med at alt vil ta seg opp igjen når folk får bedre tid.

Jeg har jo kveldsåpent tirsdag, torsdag og søndag (i tillegg til hverdager 12-17), og da er det som oftest mest aktivitet (for informasjonens skyld så holder jeg stengt søndag fra 1.juli til 15.august)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggelokale hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 1:25 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et bilde av dagens tilstand på byggelokalet. Dette er tatt utenom åpningstid, så det er naturlig nok liten aktivitet der. King Hauler er derimot ofte innom og gjør noen småjobber, og benyttet anledningen siden jeg var igjen og jobbet litt etter stengetid.

På høyre side kan en se 3 byggeplasser, den første tilhører Zombie-Solheim, den andre tilhører Håvard, og den tredje tilhører King Hauler, som en sikkert kan se. På venstre side holder jeg på med ferdigstilling av flere byggeplasser, det blir i starten 4 tilgjengelige. Jeg har planlagt en ekstra stor til meg selv, på grunn av at jeg holder på med en god del prosjekter samtidig og trenger gjerne litt mer plass enn gjennomsnittsmannen. Om det blir behov og mulighet senere, så regulerer jeg min egen byggeplass ned i størrelse.

Ved siden av King Haulers byggeplass så står det også en stor arbeidbenk i ståhøyde. Denne er opprinnelig tiltenkt mitt bruk, siden jeg ofte må sette fra meg store modeller som kommer inn på service. Denne kan også brukes av andre om det er tilgjengelig plass på den.

Helt i enden står det to disker, der den ene er utstyrt med Dremel "søyleboremaskin", King Haulers elektriske sag og en liten loddestasjon. På den andre disken står det en pc, og denne skal brukes til reserach for de som trenger tilgang på info.

Videre planer er å henge opp en 32" LCD, slik at det går an å følge med på f.eks langrenn, Formel 1 eller annet tull som folk enn har lyst til å se på :mrgreen:


Vedlegg:
CIMG0147 (800 x 600).jpg
CIMG0147 (800 x 600).jpg [ 96 KiB | Vist 4872 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Byggelokale hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Nov 10, 2011 12:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tenkte bare å oppgi en liten status her nå. Pr dags dato er det kun 1 stk byggeplass igjen for utleie. Om noen ønsker denne så er det bare å ta kontakt. Samme pris som før, 250,- mnd med minimum 6 mnd leietid. Dette gjelder altså kun for byggelokalet, og har ingenting med bilbanen å gjøre :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC