Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 8:54 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 7:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg ser den, og er absolutt med på honnøren til Bjørn og Bjarte for alle som har fått hjelp på skaflestad, men det spørs hvor mye hobby det blir for liten eller for stor på skaflestad om absolutt alle skulle begynne å fly der. Poenget i denne tråden er vel heller snakk om et område alle kan bruke på permanent basis. Blir jo sikkert kostnader på det, og da må jo noen betale. Hva skjer om det kommer 50 stk og flyr på skaflestad? Hvem velger ut de som kan fly der eller ikke da? Hva sier naboene om trafikken øker enda mer? Selv om støyproblemet minker, så vil det sannsynligvis bli problematisk med høy flyaktivitet der uansett, grunnet redsel for fly i hagen til naboene.

Er helt enig at dette er hobby for liten og for stor, men verden slutter ikke på skaflestad. Hva med bil og båt? I Sunnfjord rc prøver vi iallefall å gjøre litt for alle sider. Når det gjelder "å ville betale", så er ikke leie av storhallen gratis heller. Får nesten inntrykk av at det å melde seg inn i en klubb fremstilles som noe dårlig. Blir egentlig litt forbannet selv, for jeg har i flere år jobbet 24/7 for å fremme rc-hobby. Da er det lett å bli irritert når noe en har tro på blir snakket dårlig om.

Ikke misforstå meg, jeg er klar over at det er mange i kulissene som fremmer hobbyen på sin egen måte, og hjelper andre fremover, men disse personene vet selv hvem de er. Takk gud for slike ildsjeler, men igjen, det er ikke kritikk av disse personene det er snakk om her. Det er jo gått så langt at vi ikke kan skrive "vi oppfordrer alle til å melde seg inn i Sunnfjord rc-klubb", da det vil komme negative tilbakemeldinger på et slikt utsagn innen kort tid. Det er slitsomt å jobbe mot strømmen hele tiden, og jeg begynner selv å bli lei av dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 8:05 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 11
Siste linja i min kommentar kan misoppfattast:
- For all del synest eg SunnfjordRC er ein flott klubb og er imponert over det arbeidet som blir nedlagt :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 8:07 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Det er en gang slik at vi folk er forskjellige gitt! :mrgreen:

Nå har vi foreløpig stripa på Skaflestad å drive på med flygende rc-aktivitet. Her er vel så og si alle velkommen, takket være at Bjarte og Bjørn stelte i stand dette for årevis tilbake og har vist full gjestfrihet siden, noe både eg og garantert mange andre er svært takknemlige for. For min del hadde eg neppe drevet på modellfly på samme måte i dag hadde det ikkje vert for stripa på skaflestad :mrgreen:

Det som er poenget her, er vel at det finnes de som er medlemmer av Sunnfjord RC, og de som ikkje er det, selv om vi driver med akkuratt samme hobby. Sånn vil det nok alltid være.

Derfor er det opp til kver person selv å vurdere om man vil være med i en klubb eller ikkje.
Sunnfjord RC jobber i dag mot å skaffe områder der klubben kan drive aktivitet, og jobber selvsagt også med å verve flere medlemmer for å fremme dette, mot en sum penger som klubben bruker til medlemsaktiviteter og eventuell hjelp med å skaffe et område.

Det er derfor opp til kver enkelt person om man ønsker å vere med på det som Sunnfjord RC står for og jobber mot, eller om man heller vil fortsette slik man driver "uorganisert", og kanskje heller jobbe utenfor klubben.

Dette syns eg personlig at er heilt greit, men selv ønsker eg å være aktiv på så mange arenaer som mulig :mrgreen:

Så det eg tror stressballen ønsket å fremme, var en oppfordring for ikkje-medlemmer til å bli medlem, for å hjelpe Sunnfjord RC med å nå sine mål om dette er noe man ønsker å vere delaktig i! :D

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tigergutt skrev:
Siste linja i min kommentar kan misoppfattast:
- For all del synest eg SunnfjordRC er ein flott klubb og er imponert over det arbeidet som blir nedlagt :D


Jeg tror generelt sett at det er fryktelig mye som kan misforståes på forumet, jeg er nok iallefall ikke den flinkeste til å formulere meg selv. Litt skummelt er det jo, for det blir mye gniss av slikt. Må bare beklage om jeg fornærmer noen.

For å oppsummere så skulle jeg bare ønske at alle kan jobbe sammen om et samlet mål, og derfor synes jeg vel egentlig at Sunnfjord rc-klubb er den beste plassen å starte. Et slags samlingspunkt for alle. Men jeg skal holde tåta en stund nå, er litt rett for å skrive noe mer dumt :oops:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 8:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hiTmanhiT skrev:
Så det eg tror stressballen ønsket å fremme, var en oppfordring for ikkje-medlemmer til å bli medlem, for å hjelpe Sunnfjord RC med å nå sine mål om dette er noe man ønsker å vere delaktig i! :D


hmmm....så enkelt kan jeg altså skrive det... :D

Du treffer spikeren på hodet, og jeg ser jo nå at jeg ikke har peiling på formulering av innleggene mine. Takker for input, og jeg er forøvrig helt enig i alt du skriver i innlegget ditt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 8:33 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 19
Bosted: Førde
Ikkje misforstå meg. Det er ikkje meininga å sei noe negativt om SunnfjordRC. Dere gjør en flott jobb, og har medlemmer som bruker mye energi til nytte for denne hobbyen. Thumbs up :D

_________________
Bjarte
Førde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 9:56 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Når jeg leser innleggene her så ser jeg en mening i det meste som blir skrevet. Men ser også at det helt klart kan dras en parallell til det å være fagorganisert eller ikke være fagorganisert på en arbeidsplass. Sammen er vi sterkere enn om vi står en og en. Det er det som er målet med å organsiere seg og danne en klubb, på samme måte som at en melder seg inn i LO.
LO blir da de som arbeider for at du skal få høyrere lønn og bedre arbeidsforhold, menst styret i Sunnfjord RC arbeider for at medlemmene skal få utøve hobbyen sin på en ok måte, og kanskje i fremtiden ha ett fast sted. Og hvor mange medlemmer som er i en klubb/organisasjon viser f.eks. kommunen hvilket engasjement det er for klubben, og om de i hele tatt skal "gidde" å avsette område for det - for da kan det tenke at "med så få medlemmer blir nå området aldri brukt"!

Klubben har nå vært her i 4 år, og etterhvert nå har vi klart å spare opp "penger på bok" for all kontigentent som kommer inn. På sikt kan nok dette være med på å investere i ett område som vi kan bygge til vårt eget. Ikke i år, og ikke neste år, men hvem vet. Men hva om alle som ønsker å ha ett slikt område hadde meldt seg inn i klubben og betalt kontigenten, så hadde vi kanskje kommet dit tidligere. For jeg ser det ikke som usannsynlig at de som velger å ikke melde seg inn nå, kanskje ville gjort det om vi hadde opparbeidet flystripe, buggybane o.l.

Ikke for å provosere noen, men dette er bare mine tanker... Og jeg betaler min del som organisert på min arbeidsplass, og er ikke veldig happy med at mine uorganiserte kollegaer får samme lønnsøkningen som meg når LO arbeider for mine rettigheter...
Når det er sagt så er det opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. Noen spiller *fysisk tull* på løkka, andre spiller på FSK eller Tambar...og sånn vil det alltid være.

Men dette var da mitt "håper dere melder dere inn i sunnfjord-rc" bidrag :)

Helsing Kassereren i Sunnfjord RC :)

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 7:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg vil gjerne oppfordre folk til å bli medlem av klubben også, men om man ikke ønsker eller kan så må det være lov uten at man skal ha dårlig samvittighet eller bli rakket ned på av den grunn, det er tross alt frivillig ;)

Sammenligningen til nina med å være fagorganisert var ganske bra. Om man vet man vil benytte seg av fordelene senere er det greit å bidra der man kan :) Er man uenig i hvordan ting gjøres i klubben har man som medlem mulighet til å delta på årsmøte i klubben hvor det ikke er vanskelig å få sagt det man mener, og er man ekstra engasjert skulle det ikke være problem å kanskje få seg et verv i styret...

Dette har jo vært diskutert frem og tilbake tidligere, så dette blir jo egentlig bare en repetisjon av hva andre har skrive før meg. Men uansett, det viktigste er at man melder seg inn fordi man har lyst og ser fordelene :) Er det noen negative sider av å være medlem?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 8:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Et moment som jeg føler ikke ble poengtert i diskusjonen vedrørende medlemsskap i klubben er at ikke-medlemmer uten kunskap og omsyn kan gi hobbyen generelt et dårlig rykte ved dårlig framferd. I tilfeller er det vel klubben som gjerne blir kontaktet i slike tilfeller, og det er kanskje lettere å styre retningen dette går i om man er samlet under en paraply som kan representere hobbyen under ett. Det er også mye lettere å jobbe mot egne områder om man vet at man har backing fra flere medlemmer.

Selv har jeg aldri vert på Skaflestad, og flyging interesserer meg generelt sett ikke så mye, men selv om jeg bare kjører bil ser jeg verdien av å være med å styrke miljøet på generell basis slik at det på sikt går an til å få til en større greie. Om man har spesifike årsaker til å ikke melde seg inn i klubben burde vel heller dette vert tatt opp slik at man kan finne en løsning.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 9:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Litt i tvil om hvor relevant det er? Om man ikke har kunnskap eller tar omsyn så vil det vel ikke hjelpe på å betale kontigent i Sunnfjordrc? Det er vel også like så ille om meldemmer av klubben uten kunnskap og omsyn gir hobbyen et dårlig rykte ved dårlig fremferd. Ved å lese på forumet så kan man lære seg mye om hva man bør gjøre og ikke, og det er åpent for alle, medlem eller ikke.

Men igjen, det er uansett ikke en dårlig ting å være medlem :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Selvsagt er det relevant. Ved å melde seg inn i en klubb tar man et standpunkt på det å drive med hobbyen på en ansvarlig måte etter min mening. Det er selvsagt ingen garanti for at man oppfører seg om man er medlem av en klubb, men det å være aktivt med i et organisert miljø vil stort sett føre med seg positiv påvirkning.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja, skjønner. Jeg tror kanskje jeg tok det forrige innlegget ditt litt for ordrett. Et medlemskap i en klubb danner gjerne et grunnlag for å bedrive hobbyen på en organisert og trygg måte..

Jeg tenkte mer det at folk som for eksempel flyr med nitrofly/kjører nitrobil i nærheten av andre mennesker slik at de plages av støy gjerne hadde gjort det samme uansett om de er medlem eller ikke... Men er disse menneskene derimot medlem av en klubb er det lettere å nå ut til disse ved eventuelle klager og finne alternativer/løsninger som er til fordel for alle parter. Var det en bedre tolkning? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Søn Jul 03, 2011 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her kom det mange gode argument for å ha en klubb der vi har en felles interesse-organisasjon. Men vi er uansett helt avhengi av å kunne ha godwill i samfunnet for å kunne drive. Jeg personlig mener at det å ha en klubb som danner ramme rundt aktiviteten som sier noe om hva som oppfattes som akseptabel framferd er viktig. Dette er viktig for å kunne klare å bygge positivitet rundt hobbyen og opplyse folk om de positive sidene ved hobbyen våres. At flest mulig får vite om hva vi driver med og mulighetene ungdom har innen denne hobbyen er viktig. Jo flere som melder seg inn i klubben, dess mer politisk tyngde vil vi ha. I tillegg vil næringslivet stille opp for å støtte oss dersom vi er profilert på en positiv måte. Og det er vi. Jeg har fått henvendelser fra lokalt næringsliv som vil støtte oss. Derfor er det viktig for oss å flagge hvilke utfordringer vi står ovenfor og for at vi kan forsette driften på en hyggelig og bærekraftig måte, les skaffe oss område for å drive bred RC-aktivitet.

Derfor ber jeg alle om å vise hensyn og fokusere på de postitive mulighetene som finnes i RC-miljøet:
- Vi har en klubb som støtter opp under det å vise hensyn til andre.
- Vi består av medlemmer i alle aldre, noe som gir et resurs-sterkt og stabilt miljø.
- Vi arrangerer treff som gir mulighet til å knytte nye kontakter og være del av et rusfritt miljø med lokal forankring.
- Vi har kompetanse innen hobbyen som gir ungdom mulighet til å bygge seg opp innen hobbyen som et alternativ til tradisjonell idrett.

Dette er bare litt av det positive med å ha en RC-klubb. Her er nok mange flere, bare kom med dei, jeg trenger argumenter opp mot kommune og andre organisasjoner ifm planlegging og profilering.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fremtidsutsikter til et område å drive RC-aktivitet
InnleggSkrevet: Søn Jul 03, 2011 8:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Ja, skjønner. Jeg tror kanskje jeg tok det forrige innlegget ditt litt for ordrett. Et medlemskap i en klubb danner gjerne et grunnlag for å bedrive hobbyen på en organisert og trygg måte..

Jeg tenkte mer det at folk som for eksempel flyr med nitrofly/kjører nitrobil i nærheten av andre mennesker slik at de plages av støy gjerne hadde gjort det samme uansett om de er medlem eller ikke... Men er disse menneskene derimot medlem av en klubb er det lettere å nå ut til disse ved eventuelle klager og finne alternativer/løsninger som er til fordel for alle parter. Var det en bedre tolkning? :P


Nå er vi mer på bølgelengde.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC