Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 4:44 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Lekedag i nabolaget
InnleggSkrevet: Lør Jul 16, 2011 12:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg hadde meg en tur utenfor huset idag med litt forskjellig å fly, blant annet UMX beast, T-rex 450, og Yak 55. Fikk en liten påminnelse om sikkerhet på siste flytur med Yak 55, da jeg tok en kvadratisk loop. På utgangen av loopen datt noe fra flyet, jeg trodde faktisk først at det var motor siden motorkraft forsvant. Heldigvis så holdt jeg på over en grønn flekk i nabolaget, og ikke for høyt oppe, så flyet gikk ned 20 meter fra der jeg sto. Når jeg gikk bort så ser jeg at batteriet hadde blitt slynget av på grunn av sentrifugalkreftene som oppstår i kvadratisk loop, og flyet lå i en buske. Alt var helt uskadd, så det var bare å montere batteriet på igjen og fly videre. Batteriet er et 3S 1100mah 35C lipo, og har ikke all verdens vekt. I tillegg er det borrelås så og si over hele batteriet, og borrelåsen på flyet er større enn batteriet. Det er første gang det har falt av, men en gang er en gang for mye. Her må det helt klart en liten reim over batteriet i tillegg til vanlig borrelås.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lekedag i nabolaget
InnleggSkrevet: Søn Jul 17, 2011 4:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hadde akkurat samme opplevelsen med geebee'en med samme size batteri for ikke lenge siden på skaflestad. Fant ikke igjen batteriet, men flyet greide seg :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Lekedag i nabolaget
InnleggSkrevet: Søn Jul 17, 2011 5:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, bra det ikke bare er meg :mrgreen:
Alt gikk bra med både fly og batteri, men det kunne fort gått verre om jeg hadde vært på et litt annet sted på himmelen. Uansett kommer jeg nå til å feste batteriet bedre på denne. Fly av type indoor som bruker 2S 450mah batteri er nok neppe noe problem, men på 3S 1100mah har jo batteriet faktisk begynt å få litt vekt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC