Dato/klokkeslett: Søn Apr 28, 2024 11:12 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 7:53 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
I dag var jeg og en annen bruker her på forum (seff Vector :lol: ). Vi møttes på nøytral grunn :!: for å se hvem som har den raskeste rifla. Begge stilte likt med kaliber 223 Reminton. Vi rigga opp kronograf som måler kulefart. Jeg hadde bare med meg noen få patroner, han stilte med en hel hær av våpen og ammo!!!! For å gjøre en lang hisorie kort, så hadde jeg en måling på over 1250 meter pr sekund. Kvalitetsbørser går bra :mrgreen: Vector hadde laddet opp en haug patroner men det ble liksom ikke noe særlig av det. :P uansett hvor hardt han laddet den børsa så var den langt tregere enn mi :lol: :lol: 8)

I tillegg fløy prosjektilene hans i alle retninger etterhvert som han desperat prøvde ulike ladninger :lol: I bunn og grunn en god dag :lol:

Suveren i alt hva fart angår 8)

_________________
KingofSpeed


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Aha! Så det var her du hadde vært og slengt med leppa :lol: Bare viss-vass som vanlig :lol: ja jeg hadde litt lavere fart, men det er pga meget konservative startladninger pga nye hylser som ikke er skyteformet enda. Jeg kunne forsøkt å forklare ladingens mysterier for deg, men jeg tror ikke du er rede for såpass tungt stoff enda, du er jo tross alt nybegynner på dette feltet og går fremdeles i lære på laderommet på Casa Belden og får tilgang på ladeutstyr samt ekspertise på området :wink: Og ang prosjektiler som fløy til alle kanter, correct me if I`m wrong, men satte ikke jeg dagens tetteste samling i dag :?: to kuler i ett og samme hullet på 130 meter og det tredje 1 cm ved siden av 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Søn Sep 18, 2011 11:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
to kuler i ett og samme hullet på 130 meter og det tredje 1 cm ved siden av

Før eller senere måtte du jo bli heldig med noe... Brenner du av mange nok skudd vil jo noen hull etterhvert stå ganske nærme :lol: Denne gangen konsa jeg ikke på presisjon, her var farten i fokus. Forresten, går børsa di hull-i-hull med to typer ammo?? Ikke det nei... :lol: 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Man Sep 19, 2011 8:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Har du allerede glemt at jeg satte to kuler i samme hullet inne på bøen den gangen? det var de butte 90 grains hullspisskulene vet du, altså to typer ammo som går i samme hullet (lappen) :wink:

Børsene mine går som regel hull i hull, over and over again :mrgreen:

Kom nedom så skal jeg forsøke å lære deg hvordan man lader meget presis ammo 8)

Fikk en ny forsyning fra Jaktdepotet i dag, her var det blant annet 1000 stk av noe lurt i kaliber .308 med en mongolid boattail og hullspiss som ser ut til å kunne brukes på laaaaaaaaange hold. Tror vi etterhvert må drite i å ha skiva på 100-200 meter (det er for puslete) og heller forsøke på +500 meter, må jo ha litt utfordring, er du med? :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Man Sep 19, 2011 10:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Kom nedom så skal jeg forsøke å lære deg hvordan man lader meget presis ammo

Hallo?? Husker du den patrona jeg fyrte av som buldret som et tordenbrak og delte nesten hylsa? I tillegg tømte den hele kommunen for alt vilt med normal hørsel :!: Hvor kom den fra :?: Stammet den ikke fra Casa del Belden saturday night ammo factory om jeg ikke husker helt feil? :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: To karer, ett mål: Høyest fart
InnleggSkrevet: Man Sep 19, 2011 10:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Fikk en ny forsyning fra Jaktdepotet i dag, her var det blant annet 1000 stk av noe lurt i kaliber .308 med en mongolid boattail og hullspiss som ser ut til å kunne brukes på laaaaaaaaange hold. Tror vi etterhvert må drite i å ha skiva på 100-200 meter (det er for puslete) og heller forsøke på +500 meter, må jo ha litt utfordring, er du med?


Dette blir som å være med å spille poker, men plutselig får en utdelt 4 stk åttere. Så har en plutselig lyst å spille vir-åtter'n i stede :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC