Kommer til å bruke denne tråden til å diskutere større samlinger generelt, spesielt på steder vi er innvitert og kan fronte oss selv og hobbyen.
Eikefjorddagene 2012 er over, og vi fikk testet teltet vårt for første gang. Mye folk innom på lørdag, litt mindre på søndag.
Positive ting:
-Vi hadde telt! Veldig greit å ha tak over hodet når det regnet, og generelt sett for å ha et sted å ha utstyret.
-Vi hadde en god del ting på utstilling og i aksjon.
-Håvard som mekket på BlackJack 55 hele lørdag! Selv om det ikke gikk som vi håpet var det hvertfall mange som fulgte med på mekkingen. Dette er litt spennende for de som ikke har vert borti hobbyen før.
-Roger som satt å snekret paller til lastebilen!

Negativt:
-Lite organisert igjen. Vi surrer igjen mye rundt med individuelle ting.
-Mangel på bord. Enten må vi sørge for å stille med dette selv, eller så må vi være sikker på at arrangør stiller med dette for oss. Vi burde hatt flere bord tilgjengelig i Eikefjord slik at alle modellene kunne vert utstilt under teltet. Blir litt kjipt når noe står i en tilhenger et stykke unna.
-Lite biler. Hvor var dere bilfolk?! Terje var innom en liten tur på lørdag, ellers hadde vi Slash, TLR 22, to touring biler på utstilling, Håvard sin stadium truck, og et par bensinbiler. Jeg vet det er mye mer tilgjengelig. Det var ikke gode kjøreforhold til biler rundt teltet utenom terreng typen, men det vil jo si at alle rallybilene kunne vert kjørt blant annet. Touring bilene kunne fint kjørt på veien i hovedområdet på lørdag når det var tørt på veien, samme med drift. Ellers hadde det vert fint med flere på utstilling.
-Ingen ting til demo for publikum. Dette er mer et problem for Skala1 siden vi som privatpersoner gjerne ikke ønsker å låne ut dyre modeller. Men kanskje det kunne være en ide om noen har noe rimelige greier de ikke har noe i mot å låne vekk for å skape interesse. Stressballen skal se på muligheten for å ta inn noen demobiler etter hvert.
-Ingen info om modellene. Jeg har nevnt dette selv før og har glemt det. Skal lage et A4 ark med info om ting på utstilling. Samtidig burde hver avdeling lage en liten brosjyre med info om innstegsnivå og hva det koster å komme i gang. Bør også oppdatere brosjyren som var laget om klubben og få printet denne slik at vi kan ha den med på slike arrangement.
Generelt sett var det en flott helg, selv om søndagen ble litt vel våt og kald. Jeg synes det er synd at ikke enda flere stiller opp når det er så nært Florø og vi er innvitert. Supert at BrynjarKvam og Råteslya kom begge dagene med bensinbåtene sine. Det skapte mye liv og oppmerksomhet.
Hadde vert supert om flere har mulighet til å engasjere seg for å få til slike arrangement. Det er ikke så mye som skal til. Stille med utstyr, hjelpe til med rigging, lage brosjyrer, stå på standen slik at man kan rotere på hvem som kjører.
Sikkert flere ting jeg har glemt. Bare å komme med ting vi bør forbedre. Bare husk at det må folk til for å gjøre disse tingene, det er kanskje det viktigste vi trenger!