Ble masse leketøy her i gården også. Motorglider og vinge på meg, minstemann på 2 år fikk sin første bil fra tamiya, en Grasshopper med 380 motor. Jeg valgte å gå for Nimh på denne, da styrer guttungen bryterene selv, og det gjør ingenting om alt blir stående på. Både fjernkontroll og bil har lang brukstid. Bilen bygget jeg med vannsikret elektronikk, og med et 4000mah batteri så har den sikkert kjøretid på 2 timer
Mellomste på 4 år fikk digital bilbane, og det var skikkelig tøffe greier. Her styrer vi bilene helt uavhengig av hverandre, og dette settet kom med 3 biler, så ingen av ungene blir utelatt. Bilene går på "bensin", og går saktest ved full tank. Øker hastigheten littegrann etterhvert som tanken blir tom, men hvis en venter for lenge med å fylle i pitstop, så begynner bilene å fuske. Man kan justere hastighet og bremseeffekt på bilene, og jammen kan man ikke velge mellom forskjellige størrelser på drivstofftankene også
Det finnes flere steder man kan veksle spor, og dette gjøres ved et trykk på en knapp på kontrollene. Så man kan faktisk legge opp litt kjørestrategi
Nå skal vi utforske litt på å kjøre race, det finnes program i hovedenheten for dette. Helt rått er det iallefall
Til jentungen fokuserte vi litt på jentesaker, men hun ble gira på bilkjøringen også, og det liker vi
Nissen kom med rattkjelker til de to eldste, og en bil med motorlyd til minstemann. Det var stor stas
Ellers ble det en del Lego på alle sammen, så jeg har nok en fin kveld foran meg med liming av legoklosser. Litt racing blir det nok også