Revidering skjer på årsmøtene, der har alle medlemmer sin stemmerett, men da må det meldes inn som sak på forhånd. Det er ikke noe mål å drive i null, målet er å være på pluss, slik at vi kan opprettholde tilbudet. Hvem vet, kanskje det dukker opp noen muligheter fremover som gjør at det er godt for klubben å ha penger i bakhånd? Det er heller ikke så billig å drive på som noen kanskje tror, eksempelvis så vil 2 treff på havhesten i år koste 6000,-, og det sier seg selv at pengene må komme et sted fra. I dette tilfellet vil båtavdelingen dekke noe av egen lomme, og resten fra klubbkassa si. Målet er å ha disse treffene 2 ganger pr år. Med det gamle systemet hadde det ikke vært mulig. Det har skjedd lite på fly og helifronten i et par år, derav minkende medlemsmasse, men dette blir endring på fremover. Bil og båtavdelingen går fint, og i år skal det skje mer. I min egen avdeling er det i skrivende stund 12 medlemmer om jeg ikke tar feil, så det er iallefall noe som fungerer. Båt ligger også godt an, og er i vekst. Vi skal snu flisa på de andre avdelingene også, men personlig så vil jeg ikke fokusere på å kapre "gamlegutta", men heller å få inn den yngre garde.
Når det gjelder det å betale for seg i hallen, så må du huske at målet vårt er å belønne medlemsskap i de forskjellige avdelingene. De færreste av gutta som flyr kjører også bil OG heli i tillegg, så slik jeg ser det, så vil det reelt gjerne bli snakk om et par personer dette vil gjelde for. Jeg vet kun om deg (og meg selv) som ville ha brukt alle tre avdelingene i hallen, så da snakker man igjen om en femtilapp ekstra på kanskje en eller to personer. Vi prøver bare å gjøre det likt for alle. Når gutta kjører bil og er medlemmer av bilavdelingen, så ville du ha benyttet deg av "bilplass" når du kjører bil, derav tenker vi at det blir oppdelt på dropin også i hallene. Kanskje firkantet, men rettferdig, og det er heller ikke noen mulighet til å tolke det feil. Hver avdeling betaler for seg i hallen, og da blir det naturlig at man betaler for den plassen man okkuperer med det aktuelle produktet. Det blir enkelt og greit. Men blir det en virkelig problemstilling i det hele tatt?
Poenget er at det blir lettere å se fordelene med medlemsskapet, og får man flere medlemmer, så vil man jo kunne ta nye diskusjoner på kostnadene etterhvert. Jeg har selv gjort det enkelt, og betalt medlemsskap i alle avdelingene, totalt 1100,- pr år, og høster fordelene av det. Jeg ser hva pengene går til, og det er at vi fremover skal opprettholde noe for bil, båt, fly og heli. Kanskje med mest fokus på de som trenger hjelp.
EDIT: Vi ser jo også på tidligere halltreff i storhallen at de færreste opererte innen flere brukergrupper i praksis. Som regel kjører bilgutta kun bil, men fly og heli er gjerne mer vekselvis.
_________________ Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil
DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
|