Etter 7 års aktivitet og engasjement i denne klubben, så er iallefall litt respons fra medlemmer en av de tingene som driver meg (snakker kun for meg selv der

). Det gleder meg å se når andre medlemmer og ikke-medlemmer engasjerer seg og støtter opp om hva vi driver med, og det gleder meg enda mer å se den yngre garde ta i bruk fasilitetene når vi har treff. Jeg synes ikke selv jeg har noen dårlig innstilling, og stresser godt hver gang vi har en aktivitet på gang, uansett om det er godt eller dårlig oppmøte. Heldigvis finnes det enkelte medlemmer i klubben som ofte har mulighet til å stille opp, og hadde det ikke vært for dem, så hadde det være mye kjipere å holde på. Å bytte bensin er en god ide, men klubbmøtene viser at det er lite bensin å oppdrive
Et langtidsmål er vel å få et eget område, men pr dags dato bør noe gjøres med stien som går dit. Den lange veien mot hovedmålet blir verre uten medlemmer, og man får ikke rekruttert medlemmer uten aktiviteter. Personlig mener jeg at hovedmålet bør jobbes med litt i kulissene, og at vi heller jobber mer med delmålene for å komme dit. For uansett er det en stor risiko for at det vil ta tid å få et uteområde på plass. Så min tanke er å få opp aktivitet, stabilitet og medlemstall. Men det er bare min mening. Klart, får vi området først, så hjelper jo det stort. Men HVEM skal gjøre det da? Jeg har sagt fra dag 1 på årsmøtet at jeg ikke har kapasitet til å ordne med uteområde, så her er det bare for folk å komme på banen. Jeg og Pawel snakker om muligheter innimellom, men det er fritt frem for folk å komme med permanente/midlertidige løsninger om noen har det. Jeg aner ikke hva som skjer med Grovastøylen, nøkkelen dit er det vel Børre som sitter på. Og hvis man ikke får et uteområde EVER, da er det vel bra å ha et årlig opplegg, er det ikke?
Veldig enig angående Rognaldsvåg, men pr dags dato er det eneste forslag som har kommet inn, eller iallefall forslag om lignende aktiviteter på alternative plasser. Noe bør skje, og jeg tror en tur kan på et vis være en "teambyggende" og hyggelig aktivitet som blir husket. Man kan jo velge ut noen mildere mål. Men det får bli opp til avdelingene. Om medlemmene i en avdeling synes dette er en bra ting, så er det deres valg. Det er iallefall noen som ser ut til å tenne på eksempelvis en tur til Kinn. Flere av medlemmene er også foreldre, og når foreldre kan inkludere barna, så er det utelukkende god reklame for klubben. Når det gjelder pris, så bør vi ta vurderingen deretter, men jeg tror det er snakk om 72,- pr snute pr vei. Barn koster 40,-, og mellom 2 og 11 i grupper av voksne får 25% rabatt. Uansett, så må folk melde sin interesse for at en slik tur skal bli aktuell, men det er ikke store summer det er snakk om. Om en slik utflukt gjør til at vi får rekruttert to nye medlemmer, så er turen inntjent igjen. Jeg tviler også på at dette blir noe for båtavdeling og heliavdeling, men det får de vurdere selv. Hver enkelt avdeling får avgjøre slikt sammen med sine medlemmer. Jeg kommer iallefall til å jobbe for en tur til Kinn hvis bil og flymedlemmene ønsker det.
Vi får heller være enige om å være uenige angående konkurranser. Jeg synes konkurranser er noe for nybegynnere også, men det gjelder ikke absolutt alle, og ikke i alle situasjoner selvfølgelig. Jeg mener ikke nybegynnere som nettopp har pakka ut sin første modell, men heller nybegynnere som klarer å manøvrere produktet sitt sånn halvveis. Jeg har vært på treff der det blir arrangert enkle konkurranser for f.eks kontrarotende helikopter, og der deltakeren knapt har lært seg å lette og lande med helikopter "som selv bestemor kan fly". Men på magisk vis vraltet helikopteret seg bortover marka, rundet en stokk, og kom seg over mål igjen. For et barn, så er det STOR stas å komme seg gjennom noe slikt, og det gløder av øynene deres etterpå. Når en voksen gjør det, så er det både underholdende og moro, og et godt minne fra en samling. De gangene jeg har sett det selv, så har det vært nettopp slik. At voksne driter seg ut litt er bare moro. konkurranser blir undervurdert hele tiden, de skaper spenning og latter, og for mange er det spenning/adrenalin som er nødvendig for å opprettholde en løpende interesse. Jeg har tre barn på 2, 4 og 6 år. Og dem imellom så dreier det meste seg om å konkurrere. Når de begynte å kjøre radiostyrt bil, og knapt klarte å kjøre rett, så var det alltid om å gjøre å bli først, selv om bilene gikk i hytt og gevær. Men de kom seg i mål til sist. Når Gard blir lei av å kjøre fjernstyrt bil frem og tilbake uten mål og mening, så utfordrer jeg han, og da blir han gira med en gang

Men jeg vet at det er delte meninger om dette, og jeg mener ikke at noen har rett eller feil, det er bare en oppfordring til å prøve seg på litt konkurrering hvis man ikke har gjort det før. Enkelte ting bør bare prøves før man kan danne seg opp en endelig mening.
Når du sier mer stabile formål, hva tenker du på da? Bruke penger på uteområde om 3 år, med 3 medlemmer totalt på fly og heli? Jeg tror iallefall det er lurt å ha noen samlende aktiviteter gjennom året for å opprettholde medlemstallet, og bygge klubbmoral. Noe må iallefall skje med, og hvis et klubbmedlem får en opplevelse gjennom klubben, så er det gjerne den opplevelsen som blir husket når et nytt år kommer og medlemsskap skal fornyes. Hvis man går gjennom et år uten at noe skjer, så har man laget seg et dårlig "valgår", noe vi fikk bevist når klubben sendte ut mail om fornying av medlemsskap.
Sorry for lange skriverier, men thats me
Og atter en gang, det meste her er synspunkter, de er ikke urokkelige, og jeg bøyer meg for flertallet