Det stemmer nok, det er lite vedlikehold på motorene, men det blir mer på bilene
Jeg har egentlig aldri skjønt den problemstillingen der, for jeg kan ikke si at jeg bruker mye tid på å holde service på en børstemotor. Er ikke noe en gjør hver dag liksom. Men hovedgrunnen til at jeg selv ikke bruker så mye børsteløst er rett og slett på grunn av "driveability" eller hva det nå heter. Jeg synes jeg har mye mer "kontakt" med bilen når det står børstemotor i den. Men klart, hvis banen er stor nok, så forandrer nok situasjonen seg betraktelig.
Har egentlig en liten plan for bilene mine i forhold til hvor de skal brukes. TA05MS skal brukes innendørs med børstemotor. TA05IFS vurderer jeg å sette børsteløst i for bruk utendørs, når vi f.eks legger opp banen på parkeringsplass eller lignende. Der kommer høy fart i sitt rette element. Dette er da bilene jeg vil bruke når vi etterhvert kjører litt "seriøs" konkurranse.
Når det gjelder moroløp så kommer jeg til å ha TB02 og M03 som faste innslag. De tåler juling, og kan kjøres i herjeløp. Kommer nok til å fortsette med børstemotor i dem, det har funket veldig bra
Jeg synes det er veldig greit å bruke flere biler til kjøringene. Det er store forskjeller der de brukes, og jeg føler det blir lettere å sette opp bilene til et bestemt bruk istedenfor å måtte endre oppsett hele tiden.