Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:22 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 2:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Ser bra ut dette. Bra reklame å se heliet starte så lett.

Hvilke servoer og batteri bruker du på 600E?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 4:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Ser bra ut dette. Bra reklame å se heliet starte så lett.

Hvilke servoer og batteri bruker du på 600E?



Hehe, når jeg følger startprosedyren så starter det lett, driter jeg på draget så har vi en hel prosedyre som skal gjennomføres :mrgreen:

På 600E er det montert standard servoer på cyclic, Spektrum DS821 tror jeg de heter. Fulgte med DX7. Trenger ikke noe mer til den bruken jeg har tenkt til dette helikopteret. Batteriet er et Align 22.2v 5200mah. Finnes nok bedre valg der også, men det gjør nytten sin. På halen står det en GY401/S9254. Altså overhodet ingenting spesielt med dette helikopteret :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 5:02 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Frisk video med frisk flyging og frisk musikk :P . Onboard filming er tøft, jeg prøvde dette for et par år siden med et dårlig digitalkamera montert på en U-can-do 46. Det var litt mye vibrasjoner men det funket, og så mulighetene med det.
Jeg påbegynte i vinter et flyprosjekt som var tiltenkt dette formålet, men det ligger nede i kjelleren i lag med alt det andre rotet uferdig. Spørs om jeg må ta det frem igjen.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 6:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
Jeg påbegynte i vinter et flyprosjekt som var tiltenkt dette formålet, men det ligger nede i kjelleren i lag med alt det andre rotet uferdig. Spørs om jeg må ta det frem igjen.


Det er bare å hive seg rundt ja :D

Jeg fikk også inntrykk av at en elektro T-rex 600 kan bli bra til å filme fra. Dette var første test med dette helikopteret, og jeg syntes det var forholdsvis lite vibrasjoner. Jeg hadde kun et slags skuminnlegg (1 cm tykt) mellom helikopterbatteriet og kameraet, og stripset hele greia fast. Kan ikke tenke meg at det var motstandsdyktig for vibrasjoner på noen måte. Snakket med madammen om dette, og skal nå bygge om T-rex 600 elektro til et "videocopter" :D
Skal se på mulighetene for å lage noe selv kontra det å bestille et understell med demping som er klart for kamera.

Airwolfen skal få seg ny innmat når den tid kommer, da en versjon med torquetube. Så slipper jeg også å ombygge den jeg allerede har. Som jeg har nevnt tidligere så blir ikke det kostbart når det blir brukt standard servoer. Eneste utlegg blir selve helikopteret og en gyrokombo.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 7:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
En ting som sikkert er verdt å nevne her, opptakene som ble gjort er vist med omtrent halve oppløsninga her. Så det jeg brenner ut på dvd med full oppløsning blir noe helt annet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 7:58 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
stressballen skrev:
Skal se på mulighetene for å lage noe selv kontra det å bestille et understell med demping som er klart for kamera.

Ja å lage et sånt stativ burde være ganske så enkelt, har vært snakk om mange ganger å lage et til raptoren til Bjarte.
Stive elektrikerrør kan bøyes i ønsket vinkel for eks. Alurør/vinkler, mange muligheter for å lage et lett stativ, og ikke minst billig.

Ideen til dette "filmeflyet" som jeg tenkte på fikk jeg av disse videoene, og planen var å bygge et lignende, men noe større for en av glowmotorene jeg har liggende. Har vinger til u-can-do 46 og 60 som burde være egnet. :roll:
http://www.vimeo.com/2120200
http://www.vimeo.com/1365653

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 8:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Likte patenten på oppheng av kameraet, slike ledd selger jeg i butikken til båter. Hadde kanskje vært en bedre tanke å bruke en tykk fuelslange eller noe? Den absorberer sikkert flere rystelser.
Jeg har også tenkt litt på denne: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1

Trenger nok ikke en fullt så avansert, en enklere variant holder nok i massevis. Jeg har en slow stick hengende, og det er ett stk fly med bra løftekraft. Et kompaktkamera passer sikkert perfekt på dette.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Ons Jun 03, 2009 8:32 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 8:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
stressballen skrev:
Skal se på mulighetene for å lage noe selv kontra det å bestille et understell med demping som er klart for kamera.

Ja å lage et sånt stativ burde være ganske så enkelt, har vært snakk om mange ganger å lage et til raptoren til Bjarte.
Stive elektrikerrør kan bøyes i ønsket vinkel for eks. Alurør/vinkler, mange muligheter for å lage et lett stativ, og ikke minst billig.


Jeg har sett noen landingsunderstell som kunne slåes opp, og som samtidig var gyrostabiliserte. Det frister fryktelig mye å få laget til noe skikkelige greier, for da hadde det vært genialt å hengt på et HD-kamera eller noe. Tenk bildekvaliteten og stabiliteten på det da. Har sett noen helt enormt bra opptak. Tøft å kunne panorere et kamera 360 grader rundt under helikopteret ved hjelp av understell som kan slåes opp via fjernkontrollen. Jeg har også litt lyst til å lage til et slags dobbeltoppheng til helikopteret, slik at jeg kan feste videokameraet på en side og et fotoapparat på den andre siden. Tror at helikopteret hadde fint klart 5 minutter med rolig flyvning, selv med den vekta.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Ons Jun 03, 2009 9:36 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Ja det er mange muligheter her, et skikkelig HD kamera hadde vært kjekt å hatt, men de koster flesk desverre.
Et skikkelig kamerastativ under et helikopter som en kan fly med nærsagt hvorsom helst, oi oi, mange flotte bilder og video.
Med all den flotte naturen vi har rundt oss så kunne en ha fått til mye vakkert med sånt utstyr. Tenk på alle de flotte fossefallene for eks.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Sony har et lite og veldig greit flashbasert hd-kamera. Hdr-cx105.. Veldig lite og veldig greit ;)
Ser absolutt for meg at det lar seg gjøre å putte et slikt i et helikopter..

Koster 4995,- Er heller ikkje så gale pris til å være hd vil eg sei ;)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 1:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Sony har et lite og veldig greit flashbasert hd-kamera. Hdr-cx105.. Veldig lite og veldig greit ;)
Ser absolutt for meg at det lar seg gjøre å putte et slikt i et helikopter..

Koster 4995,- Er heller ikkje så gale pris til å være hd vil eg sei ;)


Kom inn og vis meg på jobb :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 3:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
kjem inn i neste veke når vi får det på plass igjen i butikken.. Har vel solgt fem-seks sånne siste vekene, så det vart plutselig tomt :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 11:30 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Håvard skrev:
Koster 4995,- Er heller ikkje så gale pris til å være hd vil eg sei

Nei, slett ikke om det er god bildekvalitet på det, jeg så for meg minst doble prisen. Sony er vel ikke akkurat kjent for å levere fra seg dårlige greier heller.
Størrelse og vekta er jo midt i blinken også. En trenger jo ikke så veldig stort fly heller for å dra med seg 280g ekstra last. :roll:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kanondag i steindalen
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 12:00 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Fant en video med dette kameraet her. Nede på høyre side er det muligheter for å laste den ned, for å se den i best kvalitet, ser veldig flott ut i mine øyne iallefall. :)
http://www.vimeo.com/4302545

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC