Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 9:00 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Tor Jun 04, 2009 10:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Fikk litt av et sjokk når eg kom på Nesjane i kveld.. Hadde ikkje eg visst kor det var hadde eg trudde eg hadde kjørt feil. For Nesjane var ikkje til å kjenne igjen :shock:

Der var det skutt ut enorme mengda med stein som var blitt knust og dumpa utover heile plassen.
Einaste som var igjen av den store, åpne plassen var en vei som var ca en og en halv personbil brei. Den gikk heilt i enden..

Helikopter vil fremdeles ikkje være noko problem der inne.. Det har kanskje blitt enda bedre forhold til det, for man kan komme ganske høgt opp og få god oversikt. Det samme gjeld fly, men skal man lande der inne bør man ha litt balla, for landingsstripa er blitt ganske så smal :p

Forholda for bil er vel det som har endra seg mest.. To-tre middels store sandhaugar har blitt til en enorm sandhaug som strekk seg fra enden av bruddet (der den alltid har vært) og så og sei heilt ut til hovedveien..

No kan eg sjølvsagt bare snakke for meg sjølv. Men eg følte nesten at det ikkje var like artig å køyre der inne lenger.. Funka dårlig å hoppe ut fra sandhaugane og det var liksom veldig begrensa muligheter der inne no.. Men dette kan sjølvsagt ha med sjokket eg fikk når eg kom inn der i tillegg til en bil som var merkelig slapp i dag.. Lite guff i motoren og dekk som bare gravde seg ned..

Men området i seg sjølv har blitt kraftig komprimert dessverre..

Stopp såvidt i steinbruddet over hammer på vei ut igjen, men føla liksom ikkje at det er en plass for nitro.. Og absolutt ikkje noko for helikopter.. Men smaken er jo som baken ;p

Legg uansett ut litt bilde av "nye" Nesjane så kan dokke bedømme sjølv :wink:

Det første synet som møtte med når eg runda svingen. Her står eg på hovedveien.
Bilde

Bilde

Oversiktsbilde fra toppen av steinhaugen.
Bilde

Bilde fra enden av den nye, store sandhaugen.
Bilde

Og et fra enden av steinbruddet. Måtte skygge for sola så ikkje bildet blei altfor mørkt :P
Bilde

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 12:28 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Dette var ikke bra nei....

Ser jo nesten ubrukelig ut for fly også der nå........

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 12:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
ikke bra.. håper det endrer seg litt før søndag da..

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 2:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Pett4 skrev:
Dette var ikke bra nei....

Ser jo nesten ubrukelig ut for fly også der nå........


Hva mener du med det da? Har du noensinne hatt en vellykka landing der inne? :lol:
Neida, bare tulla. Men med den type fly vi pleier å bruke der så ser ikke jeg noe problem iallefall. Og med bil ser jeg heller ikke problemet. Er vel bare å gå over den første skråninga? Synes jeg ser de gamle haugene bak de nye? Er ikke like bredt som før, men jeg syntes det ser spennende ut allikevel. Kommer nok til å teste uansett, den lange haugen hadde jo perfekt størrelse grus da.

Blir nok verre for biler som Baja 5T på grunn av redusert størrelse.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 3:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Når eg har tenkt meg om så var det kanskje ikjke så ille som eg fikk det til å virke som.. Vart bare veldig overraska når eg kom inn og såg korleis det var blitt.. Men er vi fleire som tar turen, og evt tar med en spade eller to er nok mulighetane fremdeles tilstede :wink:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Fre Jun 05, 2009 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hadde meg en tur inn igjen i dag, og eg må sei eg har endra litt meining fra i går :P

No var alle maskinene vekke, bortifra ei gravemaskin.. Og det gjorde tingene heilt annerledes.. En del større plass og sandhaugane var endra litt på, så eg hadde en times tid med mykje moro :D

Gleda meg til søndag 8)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 12:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Håper for deres skyld at dere får ein flott dag der inne uansett korsen forholda er.

Eg er åleine heime fortida så eg driver å herjer på med musikk for det meste av dagen.

Kos dere og let it Ripp

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane, what happened to you? :O
InnleggSkrevet: Lør Jun 06, 2009 1:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Når eg har tenkt meg om så var det kanskje ikjke så ille som eg fikk det til å virke som.. Vart bare veldig overraska når eg kom inn og såg korleis det var blitt.. Men er vi fleire som tar turen, og evt tar med en spade eller to er nok mulighetane fremdeles tilstede :wink:


Hmmmm.....da var det deg vi traff på når vi kjørte hjem da. Jeg var inne og testa med et par helikopter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC