Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:53 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 10:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Meg og vegard var ute å herja litt et sandtak som ligger nesten rett vedsidenav det andre vi har brukt i det siste. Det er litt mindre, men sandhaugene var helt annerledes, og det var mange fine muligheter for å kjøre bilene til døde her også :D
Faktisk synes jeg det var mye kjekkere å kjøre her med Hellfiren. Masse fin sand fordelt ujevnt utover bakken som bilen spiste seg gjennom fint som bare det. På det andre er det enten flat bakke, eller en stor haug med sand. Her tror jeg vi må kjøre neste gang det blir en liten samling.

Jeg hadde med meg Hellfire og Hilux, mens Vegard hadde med seg Rustler, MiniLosiCrawler "Veryhotfire-edition" og et t-rex 450. Det ble ingen bilder av herjinga, ettersom det var kjekkest å kjøre ;)


Location:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Helikopteret blir angrepet av småfugl:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Tid for saktekjøring:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Her stoppa det opp for hiluxen.
Bilde

Vegard maste sånn om at jeg måtte ta bilde av han med de kule brillene.
Bilde

On the top!
Bilde

Bilde

Dere lurer kanskje på hvordan han greide å komme seg heelt på toppen av denne sandhaugen.
Bilde

Sånn:
Bilde

Uklart bilde, men om dere ser etter så ser dere noe på vei ned.
Bilde

Siste posing-bilde. Skikkelig strandsand :)
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 4:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Haha, du tok faen meg et bilde når jeg sto med de brillene! Best å holde kjeft neste gang.

Uten om brilleposeringa var det en kjekk tur. Den gamle rustleren ga seg etterhvert og jeg tror diff. eller slipper clutch har skylden. Den har sett si beste tid.

Heliet landet jeg invertert ved et uhell. Heldigvis røk bare et blad, ikke noe mer 8) (på med brilla!)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 4:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Når du kommenterer at jeg ikke skal ta bilde så vet du hvordan det går ;)
Rustleren er det bare å fylle opp med epoxy vel? :) Er ikke så nøye med diffen, skal ikke kjøre på asfalt uansett vel :P
Invertedlandinga var ikke så verst nei. Du hadde sikkert greid å redde den om du ikke var så rask på å kutte motoren :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 5:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Heliet landet jeg invertert ved et uhell. Heldigvis røk bare et blad, ikke noe mer 8) (på med brilla!)


Ganske imponerende at det ikke er mer som ryker. Utrolig bra helikopter, det er sikkert :D

Forøvrig dritfete bilder, og highliften din gir meg lyst til å begynne råninga av min egen. Mye tøft her :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 6:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe. Synd vi ikke tok mer bilder av Hellfiren og Rustleren i aksjon, det begynner å bli lite tid igjen av sommeren nå om folk vil ha seg en tur med nitrobil ;)

Kjekt med en kosebil som Hilux også. Men hadde litt motorproblemer. Det har jeg faktisk ikke sjekka, men jeg får håpe det er en ledning som har løsna. Får håpe motoren virker siden den er helt ny. Vegard hadde samme symptomene på en annen bil og da var det motoren sin feil. Ellers så ser jeg at antenna irriterer meg spesielt mye nå som den henger skeivt over bilen på alle bildene :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 6:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Sikkert bare en bagatell. Motoren trenger kanskje å åpnes for en sjekk hvis du har lekt mye ubåt med den :D

Antenna kan du vel bare legge litt rundt i ramma, det går vel bra? Du leker vel ikke "how far can you go" med denne bilen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 7:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
djupevik skrev:
Ellers så ser jeg at antenna irriterer meg spesielt mye nå som den henger skeivt over bilen på alle bildene :P
Hører at dette 2.4GHz systemet virker utmerket. Hvorfor ikke hive seg på bølgen? :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
djupevik skrev:
Ellers så ser jeg at antenna irriterer meg spesielt mye nå som den henger skeivt over bilen på alle bildene :P
Hører at dette 2.4GHz systemet virker utmerket. Hvorfor ikke hive seg på bølgen? :lol:


Hehe....aner en viss sarkasme her :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 7:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hihii :P 2.4 ja... Var jo det jeg tenkte på. Jeg har faktisk kjørt ganske så langt med denne bilen. Tror faktisk det er av de jeg har kjørt lengst bort. Men det var jo et engangstilfelle. Finner nok en løsning på det den dagen det plager meg for mye med den antenna ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Ellers så ser jeg at antenna irriterer meg spesielt mye nå som den henger skeivt over bilen på alle bildene :P


djupevik skrev:
Finner nok en løsning på det den dagen det plager meg for mye med den antenna ;)



:mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe :lol:

Njaa, ikke heeelt FOR mye eeenda ;)
Jeg har uansett et dilemma siden jeg har lyst på en stikkeradio slik at jeg kan ha multifunksjonssett.
Og så liker jeg veldig godt designet til dx03R, men vil ha funksjonalitetene til dx03S som jeg synes er litt klumpete og jålete.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er utrolig synd at det må være slik egentlig. Jeg har vurdert å kjøpe meg en 2.4ghz og modde den til analoge trimmer. Litt styr, men det går nok fint. Får se om jeg gjør det når jeg får MFU'en.

Synes du DX3S er jålete altså? Synes egentlig ikke at forskjellen på den og DX3R er så stor da, men smaken er som baken :D
Jeg synes faktisk at DX3S er bedre å holde i, utrolig greit at den blir levert med 3 håndtak som gir den en veldig god ergonomi. Ellers er funksjonene meget fine ja, men ekstra kjekt at DX3R gir mulighet til å betjene alle girene på 3-trinns girkasse. Men du vet hvordan det er, det er bortimot håpløst å finne den perfekte radioen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har alltid synes at spektrum har hatt litt spesielt design på bilradioene sine, og dx3r er den første jeg har likt. Derfor var det ikke mye de trengte å gjøre feil på det nye designet før jeg ikke likte det igjen :P Men nå har jeg ikke sett den og prøvd den selv, så det blir ikke et helt riktig grunnlag å vurdere den utifra. Men ja, om dx3r har flere funksjoner på 3.kanalen enn dx3s så er den i alle fall utelukket.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Personlig har jeg aldri likt utseendet på DX2.0 og DX3.0, men radioen gjør nok nytten sin. Synes det er greit på DX3R og DX3S, men kommer til å spandere på meg en Futaba 4PK etterhvert, dog kun til et par utvalgte biler. Er litt dyre mottakere på den....

Mener at DX3S som de fleste andre kun har 2 trinn på AUX, og at DX3R har 3. Jeg bruker iallefall min DX3R på F-350 med 3-trinns girkasse. Jeg hadde jo tidligere Futaba 3PK, og den hadde også 3 steg på AUX. Virker som at en må opp til de litt gromme radioene før slike detaljer faller på plass.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Sandtak #2 på vie - 17.07.09
InnleggSkrevet: Lør Jul 18, 2009 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hvorfor 4PK? :) Er det kun surface mottakere som funker på dx3r? Eller går det an å bruke en av de billige mottakerne som er ment for fly/heli?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC