Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 12:12 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 5:25 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Var ein flott dag på Skaflestad i dag, med mykje bra flyging og folk.

Her er litt bilder fra dagen, kommer ein liten film av Bjørn sin Yak seinare.

EDIT: Video av Yak: http://vimeo.com/6999197
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Sist endret av hiTmanhiT den Lør Okt 10, 2009 9:31 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Steikje, det var kjapt.. :shock:

Ikke helt vellykket dag for meg. Hadde Gemini i luften omtrent 12 sekunder før jeg skjønte at jeg var lei det. Var en del innstilling som måtte til, og jeg knakk uansett propellen på første landing, men jeg kjente at jeg hadde litt "gi faen" holdning til det. Så nå blir neste stopp i taket på butikken :mrgreen:

Flydde en tank på T-rex 600, men den fusket litt. Tok ingen sjanser, og gav meg etter den ene tanken. Jeg fylte opp en ny tank her hjemme, hovret litt, justerte et par knepp, og da ble den mye bedre. Det ble godt drag i det, og motoren fusket ikke mer. Sannsynligvis var det nok bare blandingen som ikke stemte helt i naustdal. Motoren høres bra ut på tomgang, men det kommer en spesiell lyd når jeg drar på litt, høres ut som resonans eller noe. Må finne ut hva det er.

Tok et par batteripakker på T-rex 500, og det fungerer veldig bra. Et stabilt og godt helikopter. Nå kjennes det ut som at det har kommet litt mer slark enn vanlig i drevene, så da er det kanskje på tide med en god sjekk på dette helikopteret også. Det blir den første i tilfelle :mrgreen:

Jeg monterte på et par dårlige hovedblader på Outrage G5, bare for å teste om greiene funket. Merket ikke så fryktelig stor forskjell på flyttingen av paddlene, men helikopteret er friskt og fint. Neste steg blir å bytte motorpinion, jeg vil prøve med enda mer headspeed. Det er veldig godt drag i helikopteret, og hastigheten er det heller ingenting å si på. Jeg tror jeg fikk bladene til å "stalle ut" eller hva det heter. Jeg dro det opp i god fart i ei rett horisontal linje, og fikk en reaksjon på helikopteret som jeg aldri har fått før. Kan også være på grunn av at bladene er av den billige sorten, og jeg rett og slett gikk over grensa. Det er såpass mye krefter i dette lille helikopteret at jeg også dro halekassa litt rundt (halefinne og halerotor sto litt på halv åtte). Dette skjedde på maks gasspådrag rett opp fra hover. Også en ting som skal sjekkes ekstra nøye. Jeg la også merke til at halebladene var litt ut av tracking, så der er det også noe småtteri som skal byttes. Mest sannsynlig bladene, men det kan også være selve hubben.


Jeg synes forøvrig at det blir for langt for meg å kjøre når jeg ikke får kommet meg avgårde tidligere. Tror søndager er en bedre dag for min del iallefall. Men uansett, hyggelig var det, bare synd at det ble lite flyvning på meg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Jeg har hatt det kjekt, men kunne vert bedre om jeg ikke måtte ødelegge alt jeg hadde med.

F-22`en fløy jeg i et tre rett etter et stup. Den store farten førte til at delene spredde seg på en måte som bare fantasien klarer å gjenskape. Fremdelen var i et tre, vingen i et annet og batteriet låg på uskadet på bakken.

Det verste var såklart at jeg klarte å plante t-rex 600ESP godt ned i graset etter noen sidelengse piroer fra ca.30m høyde. Jeg måtte bruke en del kg for å dra heliet opp fra bakken. Det ene bladet er søppel, men det andre mangler bare noen småbiter karbon helt i enden, tror det kan brukes igjen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 8:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong, har du noen bilder av 600'n etter kræsjen? Jeg skal etterhvert ha samme helikopter selv, og jeg glemte å se på ditt før du dro :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 8:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
stakkars F-22`en

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Wulong, har du noen bilder av 600'n etter kræsjen? Jeg skal etterhvert ha samme helikopter selv, og jeg glemte å se på ditt før du dro :roll:


Nei, jeg har ikke det. Kan ta bilder nå, men har skrudd en del fra hverandre. Hjelper det med liste over alt som ble ødelagt?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
stressballen skrev:
Wulong, har du noen bilder av 600'n etter kræsjen? Jeg skal etterhvert ha samme helikopter selv, og jeg glemte å se på ditt før du dro :roll:


Nei, jeg har ikke det. Kan ta bilder nå, men har skrudd en del fra hverandre. Hjelper det med liste over alt som ble ødelagt?


Ja, det er ikke så dumt. Du hadde vel rimelig høy headspeed når du traff? Vet du forresten hvor høy hastighet du har til vanlig?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 9:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Wulong skrev:
stressballen skrev:
Wulong, har du noen bilder av 600'n etter kræsjen? Jeg skal etterhvert ha samme helikopter selv, og jeg glemte å se på ditt før du dro :roll:


Nei, jeg har ikke det. Kan ta bilder nå, men har skrudd en del fra hverandre. Hjelper det med liste over alt som ble ødelagt?


Ja, det er ikke så dumt. Du hadde vel rimelig høy headspeed når du traff? Vet du forresten hvor høy hastighet du har til vanlig?

Veldig vanskelig å si noe om speeden siden jeg slo inn throttle hold noen meter før og hadde hatt ca. null pitch noen sekunder før det. Headspeed har jeg ikke fått målt enda, skal ta å gjøre det når det er tilbake i lufta.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 9:31 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Video av Yak: http://vimeo.com/6999197
Bare vær forberedt på at det ikkje er noe kvalitet over filminga.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Lør Okt 10, 2009 11:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Det verste var såklart at jeg klarte å plante t-rex 600ESP godt ned i graset etter noen sidelengse piroer fra ca.30m høyde.

Synd du skulle "plante" den heli'n, det var flott å se på når den var i lufta.

Har tenkt litt på det der med LiPo vs nitro i 600-size. Stemmer det med intrykket mitt at Lipo har mer "punch" i korte manøvere, mens nitro klarer å holde draget bedre over lengre tid? Det inntrykket jeg har er at Nitro drar bedre i f.eks tic-toc dersom en holder på i en del sekunder... der er ikke noe "fade" på nitro'n?

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 12:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sitat:
Det verste var såklart at jeg klarte å plante t-rex 600ESP godt ned i graset etter noen sidelengse piroer fra ca.30m høyde.

Synd du skulle "plante" den heli'n, det var flott å se på når den var i lufta.

Har tenkt litt på det der med LiPo vs nitro i 600-size. Stemmer det med intrykket mitt at Lipo har mer "punch" i korte manøvere, mens nitro klarer å holde draget bedre over lengre tid? Det inntrykket jeg har er at Nitro drar bedre i f.eks tic-toc dersom en holder på i en del sekunder... der er ikke noe "fade" på nitro'n?


Det kan nok være noe i det der ja. Var egentlig ganske godt sagt, du ga meg noe å tenke på nå. Kjipt at Wulong ikke har flydd noe nitro(?), det hadde vært kjekt å hørt en sammenligning.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
yallaair skrev:
Sitat:
Det verste var såklart at jeg klarte å plante t-rex 600ESP godt ned i graset etter noen sidelengse piroer fra ca.30m høyde.

Synd du skulle "plante" den heli'n, det var flott å se på når den var i lufta.

Har tenkt litt på det der med LiPo vs nitro i 600-size. Stemmer det med intrykket mitt at Lipo har mer "punch" i korte manøvere, mens nitro klarer å holde draget bedre over lengre tid? Det inntrykket jeg har er at Nitro drar bedre i f.eks tic-toc dersom en holder på i en del sekunder... der er ikke noe "fade" på nitro'n?
Det du sier der høres mer ut som valg av pinion. Om du setter større pinion på motor får du høyere turtall og mer punch i et kort øyeblikk. Personlig flyr jeg med 12T pinion for å ha et mer stabilt turtall i alle øvelsene.

stressballen skrev:
Det kan nok være noe i det der ja. Var egentlig ganske godt sagt, du ga meg noe å tenke på nå. Kjipt at Wulong ikke har flydd noe nitro(?), det hadde vært kjekt å hrt en sammenligning.

Ja, jeg kan låne ditt :twisted: Neida, jeg har jo prøvd i simulator og der er nitro klart best samtidig som du slipper griset :D

Du har jo både 600NSP og 600E, hva er ditt inntrykk?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hmmmm.....har aldri tenkt på min 600E til 3D bruk, så jeg har aldri testa noe særlig. Står jo kjipe servoer og slikt i det, men kanskje jeg skal teste uansett. Foreløpig har jeg en mening om at elektro virker mer eksplosiv i starten og at nitro kan holde trykket oppe lenger. Er vel litt slik som Yallaair sier det tror jeg. Men dette kommer nok til å variere med kunnskapen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 12:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
For å si det slik, jeg mister ikke trykket på 600 ESP annet enn første minking ved ekstremalutslag. Nå er det kanskje feil å sammenligne med et flybarless heli.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bilder fra skaflestad 10.10.09
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 12:58 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg synes at helikopteret ditt har mye power jeg, spesielt den gangen du testa med expoen og tok hurtige tic-tocs. Det hadde iallefall ikke problemer da. Du har vel hatt et par knekker i utganger med stor belastning der motoren har bogget skikkelig (det hadde nok sikkert hva som helst gjort). Men jeg er enig, tror nok at heliene bør sammenlignes på noenlunde likt oppsett.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC