Dato/klokkeslett: Søn Mai 05, 2024 3:42 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 6:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag ble det til at vi tok en liten familietur for litt hygge utenfor storhallen, og som vanlig pakket jeg med litt rc-utstyr også. Idag satt jeg opp t-rex 500 på DX6i, for denne måtte uansett gjøres klar til ferien min om kort tid. Jeg gikk over helikopteret og justerte linkene litt annerledes, så nå stemmer alt mekanisk bedre enn før. Men nå er det visst middag, så jeg får skrive litt mer etterpå :mrgreen:

Da var middagen overstått, og horisontal stilling i godstolen er inntatt. Men over til t-rex 500. Når jeg letta det for første gang etter nykalibrering, så merket jeg at det var bedre enn før. Det gikk rett opp, og alt var spot on. Jeg måtte øke gain på kontrollen littegrann, men det var alt jeg gjorde. Jeg testet litt forskjellige sprell i lufta, og alt føltes mer trygt denne gangen. Er veldig fornøyd så langt, men jeg fant en svakhet i måten canopy er festet på, så der skal jeg få gjort en modifikasjon eller to.

Jeg fikk også tatt to batteripakker på t-rex 450, og har nå dannet meg et inntrykk av det. Jeg synes ikke det flyr bedre enn 450 V2, men det hadde litt mer krefter, og det hjelper jo på. Men mer stabilt vil jeg ikke si at det er. Det fungerte veldig bra ellers, og er meget lettflydd. Jeg skal knotte litt mer på radioen, men det får bli neste gang. Jeg hadde forøvrig littegrann drifting på halen som jeg må finne ut av.

Yak54 fungerte som før, godt med krefter og morsom å fly. Ingen overraskelser med denne modellen. Utover dette så kjørte vi også litt radiostyrt bil med ungene, og lekte med hunden også. En flott dag, og det går fint an å kombinere familie og rc-hygge. Alt er med like helt hjem igjen, og det er jo også litt kjekt :D

Skal få lagt ut noen bilder senere.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 7:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er noen bilder fra søndagsturen :D


Vedlegg:
kombinering av familie og hobby.jpg
kombinering av familie og hobby.jpg [ 199.24 KiB | Vist 7471 ganger ]
på tide å dra hjem.jpg
på tide å dra hjem.jpg [ 185.27 KiB | Vist 7471 ganger ]
smårollingene øver litt.jpg
smårollingene øver litt.jpg [ 211.48 KiB | Vist 7471 ganger ]
skyfri himmel.jpg
skyfri himmel.jpg [ 32.81 KiB | Vist 7471 ganger ]
release av yak54.jpg
release av yak54.jpg [ 112.1 KiB | Vist 7471 ganger ]
radioknotting.jpg
radioknotting.jpg [ 148.15 KiB | Vist 7471 ganger ]
perfekte forhold.jpg
perfekte forhold.jpg [ 61.32 KiB | Vist 7471 ganger ]
nykalibrering av 3G.jpg
nykalibrering av 3G.jpg [ 170.57 KiB | Vist 7471 ganger ]
klar til tur.jpg
klar til tur.jpg [ 195.63 KiB | Vist 7471 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 7:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Det er flott med søndagsutflukt gitt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 8:18 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
såg kjekkt ut, fekk hele området for deg selv og greie, virker som ein grei plass og være når ikke folk spiller fottball der.
fått deg hund og? eller er det noe du har hatt lenge?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 8:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, jeg får stort sett stå i fred der borte. Litt rart egentlig. Jeg flyr ikke helikopter når det er folk som vaser rundt, det blir alt for farlig og uansvarlig.

Hunden har jeg hatt fra den ble født nesten rett ved siden av hodet mitt. Dette er "valpen" til en hund som vi måtte avlive for kort tid siden (grunnet epilepsi). Denne er nå 4 år gammel, så vi har hatt mor og sønn sammen en god stund. Mora fødte i senga på soverommet vårt om natten. Vi var faktisk uvitende om at hunden var med valper til vi våknet opp til hele situasjonen, tro det eller ei...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 9:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Etter dagens tur fant jeg også ut at jeg skal lage et stativ som enkelt kan festes på sykkelvogna. Da er det enklere å feste modeller på vogna, for dette ble faktisk veldig funksjonabelt med tanke på å utnytte tiden jeg har tilgjengelig. Planene ligger klare, det gjelder bare å finne de rette materialene å lage greiene av :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Søn Sep 05, 2010 10:39 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
Fantastisk bra foto, med sykkel, ungar, modeller og hund !! Imponert ! Historien om hundens fødsel var jo berre glimrande!!! Eg lo godt når eg las den :-) Vi har jo litt hundefødsler her av og til, og eg fekk nesten sjå synet føre meg når kvalpane kom nesten på puta di! He he. Ikkje misunnelig på den :-) Men god sjanse for nære bånd til hunden da !


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hundefødselen var helt surrealistisk. Vi fikk parret hunden som nå er avlivet grunnet sykdommen hun fikk. Vi ønsket å ha valper på henne for å få oss en hund som hadde litt av henne, så jeg er glad det gikk bra til tross for alderen. Uansett, som sagt så fikk vi henne parret med vitende vilje, men vi så aldri at symptomene på graviditeten kom, selv om vi så etter dem. Vi har blitt mye lurt av pelsen og oppførselen til hunden. Det eneste er at oppførselen samme kvelden var rar, hun ville være nær oss hele tiden og oppførte seg annerledes. Det verste er at jeg og madammen sa til hverandre den kvelden at "hvis jeg ikke hadde visst bedre, så ville jeg sagt at hun skal føde". Det er ihvertfall sprøtt å tenke på nå...

Når vi la oss, så ville hun fremdeles være nær oss, og la seg opp i senga og rullet seg godt sammen. Hun makket ganske mye på seg, fant liksom aldri god liggestilling. Og enda tenkte vi ikke at hun skulle føde. Jeg våknet vel rundt kl 6 mandags morgen hvis jeg ikke husker helt feil, og hadde da en våt stor flekk ved siden av puten min. Jeg tenkte "pokker, hunden har pissa eller kasta opp", men det var ikke lukt. Samtidig var det mørkt i rommet, så jeg så jo ingenting heller. Så begynner sansene mine å virke, og jeg hører lyder. Jeg får på et svakt lys, og ser da at hunden sleiker på et eller annet. Jeg setter meg opp (fattet fremdeles ingenting, og har da hunden omtrent med hoften min, så jeg ser på hunden 40-50cm fra henne) og snakker til hunden. Får oppmerksomheten slik at hunden ser på meg, og da skimter jeg et eller annet som beveget seg ved magen til hunden. Ting demret da ganske kjapt for meg, så jeg vekker madammen innen et sekund og får hun til å slå på taklampen. Da ser jeg hva jeg sitter i. Vannet til hunden hadde gått rett ved siden av hodet mitt (kinnet mitt var vått), og det lå blodsøl og morkaker og 3 valper helt inntil hoften min. To av valpene var dødfødte, og så var det jo den ene som vi nå har. Så omtrent 3 minutter etter at jeg hadde våknet bærte jeg på morkaker og begynte med å ordne i stand til mor og valp. Våknet ganske hurtig da ja, og helt klart en merkelig opplevelse...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 12:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Må legge til at valpen ble født 2 måneder før mitt førstefødte barn, så det var jo litt morsomt at hunden og madammen gikk gravid samtidig :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 7:26 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
Kjempeartig historie :-))


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 2:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Flott historie.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Man Sep 06, 2010 10:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dette var en spesiell opplevelse ja! Veldig fin historie selv om tanken av fuktig kinn og morskaker ikke høres så lekkert ut :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 12:30 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
djupevik skrev:
Dette var en spesiell opplevelse ja! Veldig fin historie selv om tanken av fuktig kinn og morskaker ikke høres så lekkert ut :P

He..he, må nok si meg enig her ja. :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 12:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, var ikke så lekkert, men det bleknet ganske mye med tanke på at det lå en nyfødt valp oppi det hele. Det var egentlig flott/sprøtt å våkne opp til. Idag er valpen blitt en nydelig hund, så jeg er godt fornøyd :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Søndagstur med familien (og litt rc)
InnleggSkrevet: Tir Sep 07, 2010 4:55 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 53
Bosted: Kvammen
Ja det er sånt som forsvinn i bakgrunnen det. Og så kjekt at den eine klarte seg :-)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC