hehe, ja tro meg, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg føler samme ubehaget siden jeg har bygget flyet, men satser på at det skal duge nå. Jeg har festet alle servoskjøter med krympestrømpe, og noen ganger også med elektrotape i tillegg for å feste og beskytte. Den eneste plassen jeg er litt bekymret for er de pluggene eieren må plugge i selv. Jeg har fargemerket kabler for flaps, understell og balanseror, og gjort det slik at det kun er 3 enkle plugger for eieren å tenke på. Jeg kunne tenkt meg at de blir brettet over seg selv og sikret med borrelås etter at de har blitt plugget i slik at de ikke kan riste fra hverandre. Det ble jo en solid klase med ledninger ut fra vingen, men den vil nok ikke bevege seg så mye hvis den blir lagt slik jeg viste eieren.
Ledninger er loddet skikkelig etter min mening, og jeg har unngått gnissekanter så langt jeg har sett. Locktite er påført på strategiske plasser. Det er forøvrig litt resonans i motorcowlingen, den hadde kanskje gått an å stivet litt på innsiden. Men ellers kan jo den som flyr gjerne komme med ønsker om økning/redusering i rorutslag, så skal jeg få endret det etter ønske. Tyngdepunktet er sånn omtrentlig, og skal ifølge manual være 124mm fra leading edge inntil flykroppen. Dette skal nå kunne justeres med batteriet.
Jeg håper iallefall at bakkesjekken blir skikkelig gjennomført slik at alle føler seg trygge, spesielt med tanke på at trainersystemet må fungere. Det er litt viktig å huske på at flaps-bryter på elevradioen er et potmeter, det gikk ikke an å tilegne den kanalen til en vippebryter på den radioen. Jeg har justert den slik at den går til minimum og maksimum samme lengde som lærerradioen, men det viktigste er at den står i null, slik at han ikke går rett inn i full flaps ved overgang fra lærer til elev. En annen sak er at selve spinneren skal gå inn i et eget spor på spinnerplata, den er fort gjort å bomme på hvis en ikke følger med, og da vil en få mer vibrasjoner. Men ring gjerne hvis det er spørsmål i forkant av jomfruturen

Jeg tror forøvrig ikke at den trenger så lang strekke for å komme seg i lufta, jeg får inntrykk av at den har godt med krefter. Men det er nok ikke så dumt å begrense første tur til noen få minutter (ta gjerne tiden), slik at f.eks jeg kan lade opp pakken og se hvor mye jeg får inn på f.eks 4 minutters bruk.