Jeg fylte opp Omegaen med rc, og dro med store forhåpninger til steindalen for å bruke mye drivstoff på helikopter og fly. Som vanlig er det litt forskjellig som går galt. Jeg kunne fort konstatere at jeg hadde glemt en batteriovergang til begge fuelflyene jeg hadde med, så all strevet med å pakke en Katana 50 og en Happy Fly 20 inn i bilen var fånyttes. Jeg hadde også med en elektro Yak 55, men det blåste litt for mye for denne. Hadde den oppe en tur, men det ble for mye sykling.
Jeg har også med MSH protos, T-rex 250, 450, 500, 600E, 600N og T-rex 700. Har enda ikke fått T-rex 250 grunnet litt i overkant vind, men for se om jeg får tatt en tur imorgen. Ellers har jeg fått flydd flere batterier på alle elektrohelikopterene, og brukt ca 3 liter fuel. Jeg var uheldig på andre tanken på T-rex 600N, da jeg rett og slett dro stikka feil vei og endte i marka. Det var en rimelig hard smell, halebom og TT fikk et godt brudd, og jeg kunne enkelt knekke det helt av. Canopy ble også veldig skamfert, og bladene pulverisert. Har ikke sjekka over resten enda. Men jeg fikk nesten 2 tanker på helikopteret før uhellet, og nå begynte det å funke bra. Feilen som forårsaket de to forrige kræsjene er borte, og nå er det bare å kjøre på. Men først må jeg seff bytte noen deler
Forøvrig så står det også igjen en del justering på 3G systemet, det var en del vugging som må bort.
T-rex 700 fikk også noen turer, og her må det også litt justering til. Men veldig kjekt å få dette helikopteret i lufta igjen, det er lenge siden sist. Jeg vil også legge til at jeg koser meg MYE mer med fuelheli enn elektroheli. Det har nok sikkert med lyden og eksosen å gjøre, men jeg synes det er mye tøffere å se dem i lufta