Dato/klokkeslett: Tir Apr 30, 2024 8:07 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Søn Nov 29, 2009 2:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har såvidt fått testa Night Crawleren fra Team Losi, og denne lukter det suksess av :D

Lysene er bare helt geniale, i mørket lyses området rundt hjulene godt opp, så på denne tida av året vil nok dette fungere bra. I tillegg er det 2.4ghz radioutstyr fra Spektrum ferdig montert. Om du har en mer avansert radio fra før (må være Spektrum), så kan du bare binde opp mottakeren på nytt mot din egen radio (for å få flere justeringsmuligheter), eller velge å bare bruke den som følger med bilen.

Jeg åpnet esken, tok bilen ut, monterte 4 batteri i fjernkontrollen (følger med), satt i kjørebatteri, slo på bilen og begynte kjøringa. Altså ingen montering, det tok omtrent 5 minutter fra jeg løftet av lokket på esken til jeg var over mitt første hinder :mrgreen:

Night Crawler har permanent sperre framme og bak, og også permanent 4-hjulstrekk. Den har passende topphastighet, og er utrolig fleksibel i opphenget. Rett og slett en fantastisk fin crawler. Det eneste som trengs utenom er kjørebatteri av type 7.2v stickpack, og lader til kjørebatteriet. Hvis du har vurdert crawler, så er denne et godt og sikkert valg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Nov 30, 2009 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Senere denne uken får jeg sannsynligvis inn noen kontraroterende 4-kanals IR-helikopter som skal fungere fantastisk bra. De er et rimeligere og mindre alternativ til de større kontraroterende modellene, og styres som et "ekte" radiostyrt helikopter. Pris vil ligge på 399,-

Jeg krysser også fingrene for at jeg får inn flere av E-flite Blade mCX S300, denne modellen er noe for seg selv med tanke på stabilitet og elektronikk. Den ligger i en litt høyere prisklasse (999,-) men er verdt hver krone :D

I slutten av uka får jeg også inn et lite utvalg av forskjellige fartsregulatorer og børsteløse motorer til innefly og lignende, så da blir det omsider litt å velge i der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Des 01, 2009 4:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Siste nummer av modell og elektronikk er på plass for de som vil ha hyggelig lesestoff :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Des 01, 2009 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I slutten av uka får jeg inn HPI Savage XL, Savage Flux og noen rimelige monstertrucker fra et merke som heter BSD. Sistnevnte er biler som har fungert meget bra, så det skal bli spennende å se hvordan de fremstår :D

Savage Flux er et råskinn av en elektro monstertruck, og denne bilen har potensiale til å komme seg opp i 100km/t :shock:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Des 01, 2009 11:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått inn body tuner kit for 1/10 karosserier, løp og kjøp :D

http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=85613

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Des 04, 2009 2:07 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått sett litt på Savage Flux, og dette må være det råeste som eksisterer av elektro-monstertruck :shock:
Det børsteløse oppsettet ser helt rått ut, og dette er definitivt en doning med muskler! :twisted:
Den kan kjøres på 2 x 7.2v eller 2 x 8.4v batteri, eller 2 x 7.4v eller 2 x 11.1v Lipo. Sistnevnte batterioppsett sammen med asfaltdekk gir en hastighet på opp mot 100km/t. Og da snakker vi om et dreiemoment som gjør at bilen kan ta baklengs salto fra stillestående posisjon.... :shock:

Jeg har også fått sett litt på monstertrucken fra BSD, og den ser ut til å være mye bil for pengene. Denne bilen kommer jeg til å ta inn et godt delelager til. Bilen kommer med 4-hjulstrekk, 3.0cc nitromotor med snorstart, store hjul og 2.4ghz rattradio, og kan da sies å være meget bra utstyrt. Utsalgspris vil havne på ca 2500,- :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 11:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Til opplysning vil jeg bare si at jeg såvidt har fått prøvd Savage Flux, og denne bilen tar baklengs salto fra stillestående med 2 x 7.4v lipo, og det er bare helt sykt. Jeg trodde at det måtte 2 x 11.1v lipo til for å gjøre dette, men der tok jeg grundig feil.... :D

PS, prisen ligger på 5999,- hos meg for denne bilen, ikke 6495,- som jeg tidligere har sagt til enkelte :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Des 09, 2009 2:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått inn noen 7.4v 3000mah lipo som virker godt egnet til cup racers. God effekt og lav vekt holder rundetidene nede :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Morsomme mikrohelikopter ankommer nå butikken, glimrende og morsom julegave :D

http://www.youtube.com/watch?v=NDiHGrG_ ... r_embedded

Edit:
Jeg har nå fått testet begge modellene jeg har fått, og de er fantastisk morsomme. Lettflydde modeller som fungerer godt. Den minste modellen blir ladet via fjernkontrollen, og chinook'n blir ladet via et nettadapter. Jeg har kræsjet noen ganger, og enda har ingenting skjedd. Jeg er forholdsvis rask med å få av throttle om ting går galt. Da reduseres eventuelle skader på modellen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Lør Des 12, 2009 11:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått inn lipo til bil av størrelse 7.4v 5300mah 30C. Disse batteriene gir veldig godt med effekt, og passer bra til de heftigste børsteløse motorene (tåler meget høy utladning)
Jeg har også lipo av størrelse 7.4v 3000mah 20C på lager, og dette er de batteriene jeg har nå med lavest vekt, under 200 gram.
Over helgen får jeg inn 7.4v 3200mah 20C med en vekt på under 220 gram.

Ellers er butikken nå proppfull av radiostyrte biler og helikopter, så skal en sikre seg det produktet en ønsker er det best å gjøre julehandelen nå :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Des 14, 2009 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
På onsdag får jeg inn noen oppladbare mikrobiler som har grei kjøretid og kort ladetid for en billig penge.

Jeg får også inn et par buggyer med børsteløs motor. Begge har 4WD, og 2.4ghz fjernkontroll. Den ene buggyen blir levert med 7.2v nimh kjørebatteri, men kan brukes med 7.4v lipo, noe som gjør den meget hurtig.

Den andre buggyen er en litt større sak, og bruker også 2 kjørebatterier samtidig. Denne bilen skal være meget rask. Ta turen innom for en titt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Jan 06, 2010 7:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg får omsider snart inn igjen av rimelige vanntette fartsregulatorer etter å ha vært tomme for dem i lang tid. Hvis leverandøren holder det han lover, så har jeg dem i slutten av uka. Disse regulatorene blir ypperlige å bruke i Cup Racers.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Feb 01, 2010 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi får sannsynlig inn en artig chinook fra E-flite i slutten av uka, dette er en modell som skal være veldig snill i lufta.
Vedlegg:
E-flite Tandem.jpg
E-flite Tandem.jpg [ 25.45 KiB | Vist 9777 ganger ]


Den nye lekre mikrocrawleren fra Team Losi er også forventet inn, og vil ligge på 1598,- som RTR
Vedlegg:
Team Losi mikro rock crawler.jpg
Team Losi mikro rock crawler.jpg [ 42.81 KiB | Vist 9777 ganger ]


Vi har også fått inn en rimelig og fin Cub i RTF-utførelse til 1398,- (vi har også en flott cessna av samme produsent til 1598,-, og den er i tillegg utstyrt med flaps og lys)
Vedlegg:
cub.jpg
cub.jpg [ 14.64 KiB | Vist 9777 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Feb 02, 2010 2:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har nå fått greit med karbonlister, karbonstenger og karbonrør på lager igjen. Vi har også aluminiumsrør, messingrør og kobberrør for de som trenger det :D
Det blir også gjort prisjusteringer fremover på en del varer (på positiv måte for kundene) :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Feb 05, 2010 2:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har fått testa den nye mikrocrawleren fra Team Losi litt i stua i kveld, og jeg synes denne er helt rå :D
Passelig fart, god fremkommelighet, god flex i oppheng og morsom størrelse gjør at denne bilen er en suksess. Den er utstyrt med 2.4ghz radio også, så forstyrrelser eksisterer ikke. Dekkene er myke og fine, og kvalitetsfølelsen er absolutt tilstede.

Jeg savner kanskje litt den trottlekontrollen som jeg har på storebroren, men da må jeg bare minne meg selv på hvilken bil dette er. En annen ting er at jeg skal endre litt på hvordan ledningen til styreservoen ligger. Selve ledningen er ganske stiv, og opphenget går litt tregere på den siden ledningen ligger på. Dette skjer rett og slett på grunn av at ledningen ligger og fjærer. Men dette er en easy fix.

Min dom så langt er at jeg digger bilen. 4WD, hendig størrelse, 2.4ghz, snekkedrev og låste differ gjør denne bilen til en vinner hos meg iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC