Dato/klokkeslett: Tir Apr 30, 2024 3:53 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Feb 05, 2010 2:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått prøveflydd E-flite tandem rescue heli, og den svarte over all forventning. Rett og slett en modell som må sees. Fryktelig stabil og lettflydd, og det er ingen tvil om at denne stammer direkte fra de opprinnelige Blade mCX. Jeg ble overrasket over hvor stille og behagelig den var. Fantastisk fin innemodell :D

Batteriet er et 3.7v lipo på 250mah, og laderen som følger med er justerbar opp til 0.7A :mrgreen:
De har forøvrig putta på strømforsyning i denne pakken, så laderen bruker ikke vanlige AA-batterier som på de andre Blade mCX-utgavene.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Feb 26, 2010 1:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg får snart inn noen biler som jeg skal kjøre litt lavere pris på, Blant annet så vil Savage XL 5.9 RTR gå ned til 4990,-
Dette er mye bil for pengene :D

Klassikeren Savage 3.5 RTR kommer også på tilbud, og denne havner på 2990,- :D
Flott monstertruck med snorstart til nybegynneren.

Så her er det bare å ta turen og kjøpe seg nitrobil før sesongen begynner :D
Alle bilene er i begrenset antall :!:

Savage 3.5
Vedlegg:
savage 3.5.jpg
savage 3.5.jpg [ 73.78 KiB | Vist 7518 ganger ]


Savage XL
Vedlegg:
savage xl.jpg
savage xl.jpg [ 77.25 KiB | Vist 7518 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Feb 26, 2010 9:41 pm, endret 2 ganger.

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Feb 26, 2010 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg fikk idag inn siste tilskudd i mikrofly-serien til Parkzone, klassikeren J-3 cub. Denne har jeg fått inn i både RTF og BNF utførelse, og modellen har høyderor, sideror og trinnløs gass. BNF-utgaven er for deg som har et DSM2 radiosystem fra før, som for eksempel Spektrum DX6i eller DX7. RTF-utgaven har med en enkel fjernkontroll i tillegg.

Vedlegg:
parkzone-ultra-micro-j3-cub.jpg
parkzone-ultra-micro-j3-cub.jpg [ 20.32 KiB | Vist 7519 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Apr 26, 2010 11:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har ikke vært så flink å oppdatere her på en stund, men skal prøve å skjerpe meg litt fremover :D

Har fått litt påfyll av boksmaling fra Tamiya, så endelig er svart boksmaling på plass igjen. Har også fått litt påfyll av PS-spraymaling fra Tamiya, men det ser ut som at det er tørke for PS-1 hvit enda.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Aug 12, 2010 11:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jaja, så flink var jeg til å oppdatere denne tråden :oops:

Jeg skal prøve å ramse opp littegrann, here goes:

byggesett av M/K Frøya er på plass igjen, og jeg har også fått på plass noen av BNF-modellene til Parkzone og E-flite, blant annet den nye micro-sukhoi og micro 4-site. Veldig kjekke modeller for de som har DSM2 sendesystem, da modellen enkelt bare bindes opp mot kontrollen (eksempelvis spektrum DX6i og DX7). Den nye Blade mCX V2 er også på lager, dette er vel et av markedets enkleste kontraroterende helikopter å fly. Ellers har jeg fått inn av E-sky Big Lama og E-sky Chinook Tandem, dette er også fabelaktige helikopter for nybegynneren.

Jeg har fått inn et godt utvalg av messingrør, aluminiumsrør, kobberrør, pianotråd og karbonlister. Noen felger til Cup Racers er også på plass, og jeg har fått inn et greit utvalg av dekk og felg til touringbiler :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Aug 25, 2010 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå omsider fått påfyll av felger og dekk til Cup Racers. Har også fått inn noen deler, så det er bare å stikke innom for en titt.

Har også fått inn noen 1/10 touringdeksel. Cup Racer Porsche kit er på plass i hylla igjen, og også Savage X 4.6 RTR 2.4ghz.

Kan også opplyse om at jeg har fått inn noen modeller fra Parkzone og E-flite, blant annet microcub, micromustang, sukhoi SU-26xp og micro 4-site (alle er i BNF-utgave, så har du f.eks DX6i fra Spektrum så er dette plug and play).

Den nye Blade mCX V2 er også kommet i hyllene, dette er nok et av verdens snilleste kontraroterende helikopter.

Edit: Glemte å skrive at jeg også har fått inn noen nye spennende farger fra Pactra. (spraybokser for lexan)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Man Aug 30, 2010 9:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått påfyll av lexanspray fra Tamiya, så nå er lakkstativet nesten komplett.

Følgende er tilbake på lager:
Spektrum DX3S (2.4ghz rattradio m/telemetri og 2 mottakere)
E-flite Blade mSR RTF
Team Losi Night Crawler RTR

Et godt utvalg av servokabler er også på plass.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om noen dager regner jeg med å få inn den nye og spennende Blade SR 120, storebroren til den velkjente Blade mSR. Den nye utgaven er bedre egnet for utendørs bruk, samtidig som at den skal ha fått med seg de gode egenskapene til Blade mSR. Absolutt en spennende sak :D

Vedlegg:
blade sr 120.jpg
blade sr 120.jpg [ 37.72 KiB | Vist 7436 ganger ]



For de som har lyst til å avansere fra kontraroterende helikopter får jeg også inn Blade SR. Dette skal være en flott nybegynnermodell for de som vil komme seg litt videre uten at helikopteret blir for stort og vanskelig. Stikk gjerne innom for en titt :D

Vedlegg:
blade sr.jpg
blade sr.jpg [ 30.24 KiB | Vist 7436 ganger ]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 8:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg inn E-flite Blade 120 SR, og den noe større E-flite Blade SR. Førsteinntrykket er kanonbra, jeg tok helikopterene ut av esken, satt i batteri, og hovret uten å justere noe som helst. Innimellom slapp jeg også stikkene noen sekunder, så jeg kan trygt si at de fungerer knall til å være rett ut av eska. Jeg får inn deler etterhvert nå fremover.

Dette er flotte helikopter for deg som vil et steg videre fra kontraroterende, men også for dem som har Blade mSR fra før og vil ha noe som kan brukes ute.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Sep 28, 2010 1:46 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått inn rimelige BSD monstertrucks som er utstyrt med børsteløs motor og 2.4ghz radioutstyr. Går meget bra og er veldig mye moro for pengene. Den nye HPI savage 2350 er også på plass for de som er nysgjerrige. Det har også kommet litt påfyll av felger til cupracer, men også diverse fete felger med mye offset til 1/10 touringbiler.

I tillegg har jeg fått inn en ny serie med rimelige helikopter for innendørs bruk som flyr meget bra. Er det noen som sa julegaver? :D

Spektrum DX8 er ventet inn om noen dager, men det er stor mulighet for at den blir utsolgt før jeg får den innom døra. Leverandør har hatt den på webshoppen sin i 1 døgn, og er nå utsolgt. Ingen tvil om at dette blir en populær radio. Når leverandør snart får inn flere så kommer den også på lager hos meg igjen. Den endelige versjonen blir levert med fullrange telemetri, og kommer sikkert til å ligge på rundt 4000,-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Sep 28, 2010 3:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått inn noen få 4-liters kanner med bilfuel av type Byron GEN2 33%, så hvis noen vil sikre seg en dunk så er det bare å ta turen innom :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tor Sep 30, 2010 6:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har nå fått tatt i DX8 og må si at dette ser veldig bra ut :D
Hvis noen går og vurderer hvilken radio som skal kjøpes inn, så anbefaler jeg sterkt at Spektrum DX8 blir vurdert. Jeg hadde forøvrig hørt at prisen ville komme opp i 3998,-, men har nå fått bekreftet at den vil ligge på 3598,-

Dette er mye radio for pengene :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Okt 01, 2010 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Om kort tid får jeg inn noe verktøy fra Dremel, først og fremst Dremel Stylus lithium-ion, men også noe tilbehør som justerbar choks, fleksibel slange m.mer. Jeg har også tatt inn litt verktøy fra Bosch, blant annet den praktiske IXO (hvert hjem bør ha en slik skrutrekker i skuffa), og en veldig hendig laser avstandsmåler. Sistnevnte gjør f.eks oppmåling av rom til en lek (nøyaktighet +/- 2mm), og kan brukes til mye annet også.

EDIT: Jeg har nå fått testa lasermåleren fra Bosch, og dette er helt klart et verktøy som bør finnes i alle hjem (på samme måte som Bosch IXO) :D
Denne erstatter den tradisjonelle meterstokken på mange måter. Personlig så fatter jeg ikke at denne ikke har kommet i hus på et tidligere tidspunkt :D


Sist endret av stressballen den Lør Okt 09, 2010 2:03 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Tir Okt 05, 2010 1:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I skrivende stund har jeg 1 stk Spektrum DX8 tilgjengelig i butikken. Førstemann til mølla :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nyankommede varer hos Skala1
InnleggSkrevet: Fre Okt 29, 2010 8:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Over helga blir det tidlig julaften i butikken. Da får jeg påfyll av elektro og nitrobiler. Noen modeller har jeg hatt inne før, og noen er innom butikken for første gang, så da kan det jo være litt artig å ta en titt. Det er jo snart jul :wink:

Ut i neste uke får jeg også inn Spektrum DX3E, fullrange og fly-by telemetri moduler til Spektrum DX8, og muligens også Team Losi 1/24 micro short course truck og 1/24 micro rally.

Jeg får også inn Champ RTF, dette er en meget rimelig og flott cub i microstørrelse, som også har spektrum radioteknologi. Den skal være veldig lik Parkzone microcub, men muligens hakket bedre til en rimeligere penge. Modellen ligger på 799,- som RTF-utgave, altså fly inkludert fjernkontroll, batteri og lader. Dette er et flott nybegynnerfly som tåler en støyt :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 154 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC