Takk for svar
Sånn som det ser ut til at det blir nå, er at fatter'n skal ha el. helikopter av lignende type som dere kjørte oppe i hallen.
Jeg går derimot mot nitro med de fordeler/bakdeler det fører med seg. (Jeg har ikke lyst å hugge hodet av noen når jeg flyr som Stressballen nevnte i tidligere innlegg) Jeg har derimot tilgang på store flotte områder (flate gressunderlag) der jeg helt sikkert kan få det ordnet det slik at andre klubbmedlemmer kan få benytte seg av disse områdene også. (Området ligger på Bjørnset og det er mine onkler/søskenebarn som eier områdene). Disse områdene egner seg godt til både fly, heli og bil.
Men jeg ser jo at dette her kommer til å koste hesteræva av peng. Jeg kommer vel aldri i livet til å tørre å fortelle madammen hva dette her kommer til å ende på i kr. og øre hvis jeg får det i hus. Jeg kompanserer med noe annet, så er alt fryd å gammen.... gi litt og ta litt

Men heldigvis så er det mine penger, så jeg gjør hva jeg vil med (heldigvis).
Såh var det helikoptre da.
Jeg har sett litt på dette:
Og vil gjerne ha synspunkter på hva dere synes om den "pakken". Så må jeg ha en del ting i tillegg, og der er jeg litt usikker på hva jeg trenger som også er av god kvalitet. Som f.eks. radio. Hvilken radio ville dere anbefale i disse high-tech tider? Servoer, gyro osv. får jeg vel ta etterhvert..
Nå vet jeg ikke om disse helikopterne kommer ferdig bygget, eller man må bygge dem selv. Jeg har ingenting i mot å bygge mitt selv, da jeg da lærer meg hvordan det hele fungerer. (Iallefall litt)
Når det gjelder
fatter'n sitt helikopter virker det som at det faktisk er dyrere (??) enn nitro, så langt jeg har sett hittil, uten at jeg har sett så alt for mye på saken. Han vil nok ha sitt ferdig bygget. Men han trenger vel samme radio, gyro og servoer som meg (?) Hvis vi kjøper Trex 600 modellen (også om han kjøper 4505 mod.).
Nå vet jeg ikke om Trex 600 er bedre (eller nyere utgave) enn 4505, men han var mest intressert i 4505 modellen som dere har.
Hva sier dere folkens? Har dere noen synspunkter til moi?
Også; er dette ett OK nybegynner helikopter?
PS: Jeg setter også pris på hvis dere vil ta kontakt på MSN, så det er mulig å prate litt om ting og tang på "direkten". Alle er velkomne til å legge meg til med mitt brukernavn:
lammis34@msn.com (Jeg vil dukke opp som "Sitronen")