En liten update her. Motorblokken jeg bestilte var til en annen motor enn den jeg hadde, men samme merke. Ofte er det jo slik at det er de samme blokkene som brukes, og jeg gamblet på at det var slik denne gangen også, men det var dessverre ikke slik denne gangen. Heldigvis betalte jeg bare et par hundre for den, så det er ikke noe stort tap. Sikkert grei å ha i deleskuffa

Når jeg så at den nye motorblokka ikke passa ble alt bare liggende i påvente av at jeg ville finne original motorblokk, noe som viste seg å være veldig vanskelig. Det er nå en god stund siden jeg fikk feil motorblokk. Til slutt kom jeg over en annonse der en kar hadde en ny identisk motor som den jeg ødela, og nå var jeg såpass lei av å ikke ha bilen i orden at jeg sendte en forespørsel på den. Det viste seg også at selger var en tidligere kollega av meg, og at han hadde to helt nye motorer liggende. Etter litt frem og tilbake så kjøpte jeg begge motorene, og er godt fornøyd med det. Jeg fikk dem idag, og de lå helt strøkne uåpnet i original emballasje, med snorstart på begge to. Nå tok jeg meg faktisk bryet med å sprette en motor, og tok deretter ut all innmaten inkludert kulelager, for all innmaten i den ødelagte motoren er fullt brukende. Jeg hadde sikkert ikke kjørt mer enn 10 tanker da jeg klarte å sprekke blokka. Nå har jeg montert inn de gamle kulelagerene, veivaksel, stempel/sylinderforing og kjøletopp. På denne måten så har jeg nå liggende all innmat helt nytt om noe skulle bli ødelagt innvendig. I tillegg har jeg nå liggende en helt ny motor i bakhånd, så jeg har ingenting å være redd for nå iallefall
Jeg har montert på clutch med 2 komposittsko og 2 aluminiumssko, så nå gjenstår det bare å montere motor i bilen. Skal få ladet et mottakerbatteri, og satser på en liten test i morgen. Har lyst til å få kjørt gjennom en tank iallefall.