På søndag hadde jeg en tur med revoen igjen. Denne gangen sleit jeg med å få start på den. Det hørtes ut som den fekk for mye fuel etter jeg hadde riket opp blandingen sist jeg kjørte. Jeg skrudde inn HSN(high speed needle) litt og fikk etter hvert start på den, men den stoppet ofte og gikk dårlig. Jeg tok så å skrudde HSN helt inn og telte 5.5 runder inn. Nå vet jeg ikke hva som er standard på denne motoren, men vanligvis tror jeg standard er rundt 3 runder ut fra den er helt igjenskrudd. Jeg skrudde den så ut nåla 3.5 runder og motoren startet med en gang. Motoren gikk som en kule og jeg tok et par strekker hvor jeg gav på før jeg kjørte tilbake for å sjekke temp. Motoren stoppet etter et par sekund på tomgang og motoren målte jeg til ca. 215 grader etter den var stoppet! Da hadde pluggen røket og jeg tok heller å kjørte lunchbox og flydde fly siden jeg ikke hadde med meg brusanvisningen til revoen.
I går hadde jeg med håndboken og hadde planer om å få tunet bilen skikkelig fra grunnen av og følge med temperaturen hele veien. Når jeg skulle starte den igjen merket jeg at det ikke kom fuel frem til forgasseren når jeg holdt for eksospotta og lot lot starteren dra motoren rundt. Da finner jeg ut at det har komt sprekker i eksosbenden igjen, og kjøleribbene som var bøyd har falt helt av.. Regner med det er varmen som har gjort sitt denne gangen ettersom jeg ikke har hoppet og herjet med den nye pottebenden.
Uansett fikk jeg startet bilen og fikk kjørt litt før eksosen knakk helt av. Denne gangen justerte jeg HSN en halv runde ut og prøvde å justere LSN litt inn. Målte ikke høyere enn ca. 120 grader på motoren i går.
Når revoen gav seg ble lunchboxen redningen igjen