Jeg ble inspirert av tittelen på et innlegg fra Bjarne, og tenkte det ikke var så dumt å lage en egen tråd på denne bilen. Så slipper jeg å lage en ny tråd hele tiden.
Idag tok jeg en tur med Baja 5T i nabolaget på dagtid, egentlig bare for å teste om en reparasjon holdt. Jeg knakk en del på bakre høyre støtdemper under sist halltreff, og hadde bestilt meg feil del, så da måtte jeg finne på noe annet. Så det ble liming med superlim og to-komponent som ble eneste løsning. Det holdt under dagens test, men jeg klarte selvfølgelig å knekke en ny del. Det ble igjen en sideveis sladd som endte opp rett i en stor steinkant. Dekselet ble slått inn på siden, og et karosserifeste knakk. Ingen alvorlig sak egentlig, dekselet fikk jeg dratt ut igjen. Kulden fører dessverre til at plasten knekker lettere, så det var ikke rart at den røk. Men jeg ser at det ligger mye i kjørestil, for jeg ødelegger stort sett bare deler på høyre side av bilen....
Etter halltreffet hadde jeg også fått en sprekk i et beskyttelsesdeksel som ligger under bilen, og det har jeg også forsterket med en slags glassfibertape og to-komponent lim. I tillegg har jeg også fått meg et trekk som er montert over snorstarten for å beskytte mot smuss. Jeg kommer nok til å ta ut motoren en eller annen gang det passer seg for å legge litt netting på baksiden også.
Men uansett, fra dagens test her hjemme kan jeg si at bilen ikke er så godt egnet på glatta. Mest på grunn av hvordan styringen og spissingen bak er satt opp. Det går nok an å få bilen til å fungere mye bedre på glatta, men det er ikke mitt bruksområde for denne bilen, og da får det duge med leking og snurring på glatta
