Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 8:57 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 1:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Jessda.. Dokke lese riktig :P

Var innom Skala1 en tur i dag (fredag) og utvida samlinga mi litt.. Har lenge vudert en nitrobil så eg og kan være med å herje litt på nesjane etc (og ikkje bare ta bilde :P )

Valget stod til slutt mellom LST2 og Muggy, begge fra Team Losi.. Og etter litt fram og tilbake landa som dokke sikkert har skjønt på Muggyen.. Bilen kjem klar til bruk ut fra eska, og det følge med Spektrum DX 2.0 (2.4GHz) radio. Bilen har en Losi 427 motor med tuned pipe, og er samme som står i storebroren LST2 :mrgreen:

Det som gjorde at valget falt på muggyen var rett og slett at bilen virker meget solig bygd, har en god motor og et godt styreoppsett, og ser ganske så fet ut :P

Pakka den opp i kveld, og førsteinntrykket er at dette er en solid bil.. Bruker samme hjuloppheng som LST2, og etter det stressballen har erfart med sin LST2 er at dette er et solid oppsett.. Tenkte meg ut en tur i morgon for litt innkjøring, så får vi se om bilen funka så bra som den ser ut til :P

Bilder og fleire kommentarer kjem etterkvart..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 9:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Grattis Håvard....

Gleder meg til å se denne i aksjon.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 12:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grattis med ny bil! :D Kjente jeg ble ekstra gira på å komme meg hjem for å få kjørt litt Hellfire nå ;)
Muggyen virker jo utrolig fet da. Skikkelig lav og aggressiv, men likevel ikke så lav som andre truggy/muggy'er jeg har sett, så den virker i alle fall mer egnet for nesjane og sandhauger.

Kjenner det begynner å bli på tide med en samling i et sandtak i førde nå som jeg er klar med min HF, Terje er klar med sin HF med ny motor å du nå med ny bil å greier å greier :) Hadde vert knall om det ble fint vær hjemme neste helg, for da har jeg fri... :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 1:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Hadde vert knall om det ble fint vær hjemme neste helg, for da har jeg fri... :)


Og da er det vel treff her også..... Kan jo være en idè med litt nitro-kjøring på formiddagen på Nesjane eller Førde, for så å fortsette inne på ettermiddagen?

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 5:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Er det treff igjen allerede!? Hehe, da blir det førde lørdagen og florø søndagen da, eller hva folkens? ;) Funker jo fint med nesjane eller Førde før på søndagen også :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 7:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Fet bil!! Denne falt jeg også pladask for da jeg så på den i butikken for en ukes tid siden. Utrolig pen bil med bra radioutstyr til en rimelig penge. Har gjort unna en del timer med research på nettet om den og alle brukere mener at den er kanonbra. Ord som "bullet proof drivetrain" og "fast and great handling" osv brukes mye ved omtaler av denne bilen 8) Den er en slags monster truggy, større enn alle de andre truggyene, men likevel ikke en monstertruck. Den har sinnsyk fjøring og nok bakkeklaring til å takle røfft terreng samtidig som den har dritlavt tyngdepunkt og kjører fra det meste rundt på raske baner uten noen kvelve tendenser :shock: Den har et svakt punkt og det er alu.clutchen som ofte brenner opp etter relativt kort tid :x Løsningen er compositt/teflon clutch og ventilert klokke og gjerne gå ned en tann eller to på klokka for å skåne clutchen litt pga de svære hjulene :idea: ( dette er å betrakte som en liten justering og ikke en egentlig feil )
Jeg liker enkeltheten ved denne konstruksjonen der alt er oppe i dagen og lett tilgjengelig, montert rett ned på en bunnplate i alu på samme måte som på buggyer. Ingen gearkasse som kan begynne å krangle, kun tre differ og akslinger som trenger omtrent null vedlikehold.

Jeg har vanvittig lyst på den bilen, problemet er at jeg har fire biler fra før som egentlig omtrent aldri blir brukt heller :oops:

Jeg ser litt for meg denne bilen utstyrt med Picco P3 .28 som er moddet av motorguru Supertib på motorforumet på Rcuniverse (han selger ferdig moddede motorer med en sinnsyk effekt). Da har jeg det råeste som finnes av motor i en av de mest velkjørende biler som finnes, hva er begrensningen da? jo meg :lol:

Jeg er rimelig sikker på at hvis jeg ikke klarer å stå imot og skal ha meg ny bil så blir det denne.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 7:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig enig med Vector om denne bilen. Team Losi har noen knalltreffere innimellom, det er sikkert. Når det gjelder alu clutchen, så skaffer jeg en "long-lasting" sak som fungerer bra. Fått testa videre Håvard? :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Lør Okt 04, 2008 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
vector 250 skrev:
Jeg har vanvittig lyst på den bilen, problemet er at jeg har fire biler fra før som egentlig omtrent aldri blir brukt heller :oops:



Her er det bare å begynne å selge unna! Jeg er sykt glad for at jeg endelig fikk bort Savagen og fikk satt i stand Hellfiren. Kulere med en bil som blir brukt enn to som bare står å tar plass :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Søn Okt 05, 2008 1:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Første dagen og 10 tanka unnagjort, og eg kan ikkje sei anna enn at eg er veldig fornøyd så langt :D

Hadde litt "problem" med å få opp temperaturen under innkjøring.. På fabrikkstille fikk eg den ikkje høgare enn maks 85 grader, og etter det eg har blitt fortalt er det kanskje litt i minste laget (?)

Men merka godt at den løsna litt etter litt for kvar tank.. Men for å få opp temperaturen måtte eg kjøre MYKJE meir agressivt enn det eg har sett blitt gjort på f.eks savageX.. Men der er vel forskjell fra motor til motor gjerne..

Kjørte ca 8-tankar fram og tilbake på skuleplassen før eg tok den med på tur i marka og pressa den litt i bakkane etc.. Og det inntrykket eg sitte igjen med etter første dagen er som Vector seie.. En solid og godt bygd bil, med en god motor og veldig god styring ;)
Men det at clutchen fort kan bli slitt kan eg godt se, for eg synes den slura vel mykje før den sparka i gang.. Det har kanskje nokke med at den har relativt breie hjul?

Alt i alt en veldig fin dag, og i morgon blir det første skikkelige test.. Då tar eg og Pett4 en tur på nesjane :P

Her er et bilde tat med mobilen:
Bilde

Og her er en liten videosnutt:
http://www.youtube.com/watch?v=mHQdmY3jYmI

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Søn Okt 05, 2008 6:29 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Ble bare en tank på meg idag også (som vanlig)!!!

Igjen ble det kun framhjulstrekk....

Så nå er det ut med driv-verket fra senterdiff og bakover, nesten som jeg vurderer LIM framfor locktite på enkelte skruer der. Samme plass som sist som ryker. Skruen som kobler aksling til bak-diffen. 3mm x 3mm skrue som holder helv**te med meg!!!!

Tanken på en Muggy slo meg igjen idag, og evnt den Buggy-saken fra Losi som Stressballen har fått i butikken. Må jo ha en plass å bruke min nye motor :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Søn Okt 05, 2008 8:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Fikk kjørt to tanka på muggyen i dag på nesjane.. Regn og det at Pett4 sin bil streika gjorde at det ikkje blei meir kjøring i dag..

Har no kjørt ca 12tanker, og no ser det ut til at motoren virkelig begynna å våkne til live :)
Stilte HSN inn en halv turn fra fabrikk, og det hadde mykje å sei for toppfarten.. Temperaturen steig også, og etter litt erjing i sandhaugane kom eg opp i ca 130 grader.. Så no begynna det virkelig å bli gøy :)

Det einaste eg har å utsette på bilen er throttle-servoen som leve litt sitt eget liv.. To ganga har den no begynt å jobbe veldig mykje fram og tilbake under kjøring.. såpass mykje at bremsene slår inn.. Kanskje Pett4 har ei bedre forklaring på det? :P
Men det som er merkelig er at når bilen har stått ei stund, og eg slår den på her heime virkar den heilt fint :roll:

Så tenkte eg skulle prøve litt i morgon også, så får vi se om det blir en servo i retur til stressballen, eller om den får leve litt til :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Søn Okt 05, 2008 10:04 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jo bilen din begynte virkelig å fungere etterhvert der...

Ang servoen så var det en meget rar "skjelving" som var konstant uansett utslag på senderen. Både på gass/brems og trim.
Virket ikke som en feil på mottakeren heller, ikke slik jeg har hatt det på mottaker-feil tidligere.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Team Losi "Muggy"
InnleggSkrevet: Søn Okt 05, 2008 11:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Defekte servoer forekommer jo, så det er nok best å sjekke. Det enkleste er å teste med en annen servo, men ikke før skjelvingen er der i den opprinnelige servoen. Så kan en plugge om litt frem og tilbake. Da blir det enkelt å utelukke det ene eller det andre, og se om feilen følger servoen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC