Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:45 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Tor Okt 23, 2008 8:26 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 7
Bosted: trondheim
hei.
noen som har forslag til en rå buggy å race med ?? er på utkik etter noe litt rått men er litt usikker på buggy.
blir vel noe uten motor, for å kjøpe en bedre motor, f.eks novarosi eller lrp . . . . . . . .

_________________
lst2 med lrp 28
savage ss4.6
inferno gt med mach 427
nomadio system
sanwa m8


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Tor Okt 23, 2008 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har ikkje sett så mykje på slike bilar, men den nye 1/8 8ight 4WD Buggyen fra team losi virka jo ganske grei..

Sånn som eg har skjønt det blir den levert uten elektronikk og motor, og det eg har sett av chassiet ser ganske så gjennomtenkt ut.. Men stressballen kan vel sei meir om den bilen, då han har fått seg ein slik sjølv, om eg ikkje huska heilt feil? :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Fre Okt 24, 2008 12:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Team Losi 8ight er rett og slett et råskinn av en buggy. Den har vunnet alt som er å vinne for sin klasse. Versjon 2.0 er lansert nå, noe som gjør at en kan få den første versjonen meget rimelig. Forskjellene er små, og den første versjonen har uansett løsninger som du kan se langt etter på biler i denne prisklassen. Ligger altså på rett under 3 lapper nå, men det er kun bilen.

Jeg har ikke fått testa den enda, men etter å ha bygget den så synes jeg den er noe av det bedre jeg har bygget av bil. Avanserte og gode tekniske løsninger, null bumpsteering, og mange justeringsmuligheter.

Den er beregnet for 21 size og startboks, men jeg skal ha i min gamle LST2 motor, en 4.3cc med rotorstart. Men da må det byttes noen deler, for kit og race roller versjonen er litt annerledes enn RTR-versjonen. Så jeg må altså ha noen deler fra RTR-versjonen for å få motoren til å passe.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Fre Okt 24, 2008 8:10 pm 
Nikko-Stadiet
Nikko-Stadiet
Innlegg: 7
Bosted: trondheim
vriker veldig inntresang denne ja :) men noen flere forslag ?...
hvilke modifikasjoner må du til med stressball , for å få mach427 motoren til å passe ? har en san ligende jeg å.
har du foresten denne på lager ?

_________________
lst2 med lrp 28
savage ss4.6
inferno gt med mach 427
nomadio system
sanwa m8


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Fre Okt 24, 2008 8:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har en "race roller" av Team Losi 8ight i butikken.

For å få motoren til å passe må jeg bytte motorbukkene og bakre avstiver, så langt jeg har sett iallefall. Bakre avstiver hadde det gått an å modifisert litt, men jeg vil gjøre det skikkelig og skaffe rett del. Aner ikke om utvekslingen er annerledes, har ikke studert så fryktelig nøye enda.

Jeg vet ikke om så mange andre alternativer egentlig, ikke som kan hamle opp med Team Losi 8ight iallefall. Jeg har en Thunder Tiger EB-4 som jeg skal selge privat for 1900 kroner, det kan være et godt alternativ også. Det er en buggy som har vunnet fryktelig mye rundt omkring. Min har kjørt max 5 tanker, og ligger under "salg" her på forumet. Det er en solid og bra bil for en billig penge, og jeg har altså bygget min om til rotorstart, så da er det svake leddet på bilen fjernet. Den bruker samme type rotorstart som Savage, men den følger altså ikke med.

Jeg har helt fått blackout når jeg skal nevne andre buggyer, det står helt stille. Men det kommer sikkert andre forslag også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: forslag til buggy
InnleggSkrevet: Man Okt 27, 2008 12:12 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Team Losi 8ight kom på 2.plass i VM nå nylig, og da hadde han kvalifisert som nr.3, og endte altså på 2.plass i selve finalen. Jevnt og fint resultat for den nye buggyen fra Team Losi. Selve vinneren ble en såkalt "underdog", i kvaliken endte han på 7.plass, men klarte altså 1.plass i finalen (såvidt jeg vet så var denne mannen ikke en av favorittene). Han kjørte en Hot Bodies D8 (tror jeg den het)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC