Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 5:00 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jul 03, 2007 10:57 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Så vidt eg har forstått bør stripene lakkast først sida dei er mørkast, så eg treng ein teip til å maskere stripa i mellom dei breie stripene og så må eg ha noko heildekkande for å maskere resten. Bør eg berre kjøpe kjempebrei maskeringsteip for resten eller er det andre "triks" som er betre?

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jul 03, 2007 1:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Tamiya sin sølvfarge er ganske dekkende har jeg hørt, folk bruker den til backing av andre farger. Hva med å lakke sølv først, og heller maskere sølvfargen. Da trenger du ikke vere såååå nøyen med maskeringa heller.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jul 03, 2007 2:03 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Så lenge du bruker en farge med god dekkevne ser jeg ingen grunn til å lakke stripene først. Men vil du gjøre det på denne måten, trenger du ikke å ha teip på alt det som skal være sølv. Du legger bare en god teip inntill stripene du skal ha, og teiper deretter en plastpose eller lignenede over resten av flaten som ikke skal lakkes. Men jeg ville absolutt gjordt det omvendt med en teip som er like bred som stripene du skal ha, kjapt og enkelt og stripene blir like over hele bilen uten noe mikk makk. Test teipen på dekselet før du begynner, noen etterlater seg lim på Lexan'en.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jul 03, 2007 2:04 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Høyres unektelig enklare ut, garanterer du for resultat? :D Men ja, eg har hørt at sølv ofte er brukt til backing så kansje eg skal ta sjansen.

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jul 03, 2007 2:14 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Gjør du deg litt flid med arbeidet og bruker en god teip, blir resultatet bra på en enkel måte. Har ikke erfaring med Tamiya sine farger, men Faskolor sine farger som Skala1 selger har jeg god erfaring med, men må sprøytes på.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2007 11:18 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Da er karosseriet komt på posten, mutter henter for meg så i kveld får eg sett ordentlig på det. Kjøpte lakk i går, det blei sølv og gun-metal, trur dette blir fett! No treng eg berre å finne ein passande maskeringsteip :)

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2007 9:46 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Gleda meg til å se resultatet.

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2007 11:02 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Eg gruer meg til å ta det første strøket med maling... Har fått saken no, ser veldig bra ut, men et par ting eg lurer på kossen eg skal gjør. Dagen har gått med til å skru fra kvarande bilen, vedlikehald på demparane bak, montering av doble bremseskiver og til å lugge hår. Et godt råd: ikkje kjøp verktøy på Europris. Kjøpte en sånn umbrako sak med kulehoder, det eine kulehodet står no igjen i eine skruen til bakplata mi :(

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 05, 2007 5:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har du begynt på lakkinga nå da? Min erfaring er at jeg aldri klarer å ta tynne nok strøk, så det begynner alltid å renne. Jeg har en tendens til å ikke gi meg før det har blitt litt farge på greiene liksom :P Mitt råd er da å heller bruke et par spraybokser på å få mange tynne strøk, for så å backe med hvit eller sølv. Jeg skal prøve det jeg kan å følge mitt eget råd neste gang jeg lakker også :P Det er ikke lett!!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2007 9:00 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Har ikkje turt å begynne enda, men har komt så langt at eg har fått vaska karosseriet med zalo slik at det ikkje er fett der. Tenkte eg skulle begynne på lakkinga i kveld. Har det egentlig masse å sei om det vert renninger? Det er jo trossalt innsida som blir lakka. Kor lang tid tar det forresten sånn ca for kvart strøk å tørke?

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2007 10:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, ja det viser godt likevel. Først og fremst på grunn av at det blir tykkere der det renner og dermed blir det mørkere der. Den der gun metal rant godt på min porsche 911, den er litt sånn metallic, så du ser det veldig godt.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Så er vi i gang
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2007 8:50 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Då har eg maskert og lagt første strøk med maling, maskeringa vart sånn nokonlunde, nokre dårlege kanter enkelte plasser men alt i alt ok... Bilder finn de på:

http://galleri.arasoft.no/g2/main.php?g2_itemId=23

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 06, 2007 11:03 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
såg no ikkje så verst ut ditta der da, hold oss løpande opptatert da:P

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 07, 2007 1:37 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Eit strøk til så spretter eg Gun-Metallicen, kan hende det blir fett :) Sitter akkurat og ser på det med ørlite antydning av ølbriller og det ser faktisk bra ut...

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Jul 07, 2007 1:47 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Gikk tom for sølv før eg va ferdig med 2. strøk, håper ballen har på butikken. Er det forresten nåkken som har chrome lakk? Lurer på om eg skal bruke scopet allikevel men da må eg ha litt chrome lakk på det... Sidepipes skulle hatt chrome lakk og...

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC