Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 8:15 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Uidentifisert drittobjekt...
InnleggSkrevet: Lør Jan 03, 2009 1:13 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Naboen lokka meg ut av huset i dag ved å bruke motorlyd fra FG'n som åte. Jeg var selvfølgelig ut døra 30 sekunder etter at jeg oppdaget bilen for å se på doningen, og selvfølgelig for litt generell rc-sikling :mrgreen:

Han leika seg litt i snøen, og fikk vist frem hvordan bremsene fungerte på 4 hjul, og det såg faktisk ganske bra ut. Jeg må og si at det sikkert er den feteste lyden jeg har hørt av en slik bensinbil, lyden var skikkelig chrispy og sprek. Digget den :D

Jeg fikk lyst til å se hvordan min egen Baja lyste opp ute nå når det er snø, til tross for at den står med knekt bakaksel, så jeg sprang inn og henta bilen. Den lyste noe innforjævlig, og det blir neppe noe problemer med mørkekjøringa. Rett og slett over all forventning med tanke på lyskapasitet.

Jeg tenkte videre at jeg skulle dra igang motoren også, jeg ville høre lyden i Baja'n som er helt original kontra den fete lyden som Bjarne har fått i doninga si. Men da skjedde det noe greier med motoren. Jeg fikk 2-3 drag, og så stoppet den helt opp. Låste seg, og ville rett og slett ikke mer. Jeg har da ikke hatt start på bilen siden jeg stoppa den manuelt på nesjane etter å ha knekt den ene bakakselen. Vel vel, jeg kryssa fingrene og tok en titt på den når jeg kom inn. Jeg skrudda av snorstarten, og kom da til viften som står rett innenfor. Kunne fremdeles ikke se noe galt, men tanken min var at det låg en stein en plass og sperret, så jeg snudde bilen og ristet litt for å se. Det var forresten veldig tungt.....

Så plutselig kom det til syne en liten sak innimellom viftebladene, og dessverre var det ikke en stein, men en av viftebladene. Det manglet ingen blader fra fremsiden på vifta, så da regner jeg med at det er blader på baksiden også, som sikkert nå er i mindretall. Jeg fikk pirket den ut, og begynte da på en ny runde med løfting og vending av bilen for å prøve å få frem grunnen til det knekte bladet. Og ganske riktig, der kom den j**** steinen til syne. Det var såvidt jeg klarte å få den ut mellom viftebladene, så det er egentlig et under at den har kommet seg inn i det hele tatt. Selve startsnora er jo i tillegg beskytta av et plastdeksel, så jeg kan egentlig ikke skjønne at det går an. Tror jeg skal ha meg en liten leterunde på bilen for å se om det er mulig at steinen kan ha kommet inn andre steder. Jeg banna littegrann, tok en siste risting av bilen, monterte alt på igjen, og prøvde å starte motoren. Den starta greit, så jeg satser på at alt går bra fremover, iallefall til neste stein..... :mrgreen:

Nå trenger jeg bare en bakaksel..... :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Uidentifisert drittobjekt...
InnleggSkrevet: Lør Jan 03, 2009 4:06 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
HEHE velkommen etter ;)

Jeg løste stein-i-svinghjul/vifte-problemet med å lime finmasket netting på baksiden. Der er det relativt store åpninger rett inn på skovlene. Har ikke hatt grus der siden :)

Kan rote frem noen bilder om du vil se hva jeg mener.

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Uidentifisert drittobjekt...
InnleggSkrevet: Lør Jan 03, 2009 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skjønner hva du mener, og det burde nok gjøre susen ja. Men jeg er allikevel litt overrasket, for jeg har jo et utvendig plastdeksel, pluss at steinen var så stor at den var meget vanskelig å lirke ut igjen. Skjønner ikke at det går an egentlig...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC