Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 2:07 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mine erfaringer hittil med rc-biler..
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 9:36 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
Siden eg blei innvia i rc-miljøet, har eg fått hørd frå alle kanter (mest djupevik sin kant) om den jalla drittbilen min som eg er så evig glad i, nemlig nanda swift`en..

Men faktisk, min erfaring hittil, er at det er nettopp den bilen, swiften altså, som har vert mest driftsikker.
Kjøpte meg ein hpi rush evo II, og den har eg kun hatt drittopplevelser med, samla kjøretid er sikkert rundt 130 sekund. ALLTID ryker noe på den møkkabilen, og eg skal love deg at det er noe nytt kvar gong! Ingen repetisjon her i gården. Faktisk rauk styreservoen, eller eine drevet inni servoen, ein gong òg, på tross av at eg har servosaver på den.
Det har eg derimot ikkje på nandaen, og derfor har eg ødelagt et par servohorn opp igjennom tidene på den, men aldri noe meir. Og den bilen har fått nok hjuling, så eg er rett og slett imponert over kvaliteten der! Nanda er vel samme produsent som schumacher, som har et noe meir "seriøst" preg over navnet sitt.. Men navnet skjemmer ingen!

Så inn jår feis, djupis, hpi`en min er ein møkkabil, mens nandaen tuter og går!

(observante sjeler har nok merka at eg ikkje eingang har nevnt mantissen min i dette innlegget, derfor skal eg vie det eitt lite, men beskrivende ord her på slutten: bæsj)

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 9:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Dummeste jeg har hørt! :P RC koster penger, og skal man alltid gå for det kjipeste, må man vente det kjipeste :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 9:56 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
sikkert fordi det er så lite krefter ute og går i den så går ikke bra nokk til og kunne bli ødelagt/slitt :p

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 10:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Der har du det! Og så kan eg no ikkje hugse at den har funka like bra kvar gang vi har vore ute å herja.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 10:08 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 26
Bosted: Voss/Bergen
grunnen til at den ikkje har funka like bra kvar gong, er pga at servohornet alltid har føkka seg.. Og det er jo ikkje eingang nanda som produserer, rekner eg med, men heller hitec eller noe sånt.

Uansett, motoren i den bilen er eg no rimelig fornøyd med, funker fett den. Så veit ikkje om det er der løsningen på gåten ligger nei.. Men tenker at når eg får peng mellom henda at, skal eg bestille inn ALT av smått som trengs til begge bilene, sånn at eg får dei i skikkelig stand før eg begynner å ødelegge dei att.. Like greitt det, bedre enn at omtrent alt på bilen er i halvgod stand, slik at delene ryker på rekke og rad.

_________________
[bil] nanda swift II, hpi rush evo II, kyosho mantis
(båt) kyosho jetarrow m/ kyosho gs12
{fly} Dynam cessna 182


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jul 26, 2007 10:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
der sa du det! ;) Derfor bare halvparten av mine biler er i bruk!

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC