Wulong skrev:
4 x 1.5v = 6v
Er batteriene fulle? det er vanlig at du ikke får full svingradius på større biler uten å være i bevegelse.
Pass på at servo får gå hele veien uten at du stiller ned sluttpunktene på sender. Hvis ikke kan du flytte linken inn på servoarmen.
Den er grei, men spenningsfallet er mye større enn på en oppladbar 6v mottakerpakke, pluss at en oppladbar pakke har 5 celler, og de er vel 1.44v pr celle når de er oppladet hvis jeg ikke husker feil. I bruk så leverer en slik pakke en mer stabil spenning under belastning. Det blir merkbart bedre, og etter min mening, så burde alle kaste opplegget som bruker 4 stk alkaline batterier.
Det er vanlig at bilene ikke har noe særlig styring når bilen står på bakken, hjulene er for store og tunge, og bevegelsene fra servoen slår ut i slark og servoredder. Det er helt normalt. Men det hender at servoredderen er litt slapp også, og den kan ofte justeres med en strammeskrue som spenner en fjær.
Som de andre skriver, putt i en 6v oppladbar batteripakke og sjekk servoredderen, så er alt i boks. Hvis du i tillegg fjerner den originale av/på bryteren og monterer en som har inngang for ekstern lading, så slipper du å åpne lokket på mottakerboksen for å lade pakken. Jeg har alt dette i butikken, og det er ikke en kostbar oppgradering heller. Kan forklare når du stikker innom neste gang