Dette tror jeg du klarer helt fint, du har sugd til deg mer informasjon enn de fleste nybegynnere bryr seg med å gjøre
Bare sørg for å kjøre bilen bort til deg selv ofte, slik at du sjekker tilstand på motor og slikt med jevne mellomrom. Det er også vanlig at saker og ting rister løst på nye biler, men du har jo gjort et par ting for å forhindre dette.
Husk å "lytte" til bilen, hvis du venner deg til hvordan den høres ut, så oppdager en fort nye lyder som ikke skal være der

Bruk tomgangskruen (den som presser opp sleiden i forgasseren) til å øke turtallet nok til at den ikke stopper. Hold full brems på fjernkontrollen når du justerer den. Det gjør ingenting om bilen "kjører av seg selv" nå i starten på grunn av litt for høy tomgang, bare sørg for at den har en plass å kjøre
Du kan jo så smått begynne å skru inn hovednåla, og da vil du nok merke at temperaturen øker. Ta den inn en kvart omdreining og se hva som skjer med temperaturen. Jo nærmere rett temperatur du kommer, jo mer forsiktig må du være med justeringene. Husk også at motoren vil gå litt ruskete i starten, det pleier å komme seg etterhvert.