Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 10:46 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Traxxas Revo 2.5
InnleggSkrevet: Tor Apr 26, 2012 11:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har fått bytta til meg en brukt Revo fra en kunde som ikke ville skru eller ha noe med forbrenningsmotor å gjøre, egentlig forståelig nok. For de fleste så gjelder det bare å skaffe seg det rette produktet for at en skal ha mest glede med det, noe som mange dessverre bommer på. Kunden fikk seg noe annet å leke med, og jeg fikk meg en nitrobil i god tilstand som jeg kan gjøre litt med om nødvendig. Jeg har også bedre mulighet enn kunden til å håndtere reparasjoner på bilen om det skulle være noe.

Jeg er litt usikker på hvilken versjon av Revo dette er, og om noen har peiling, så er det bare å komme med tips. Bilen er levert med 27mhz radio, doble styreservoer (sort utgave), Blå alu eksospotte, revers, optidrive controller, og den typiske 3.3 motoren med elektrostart. Jeg heller litt mot Revo #5310, men er som sagt usikker.

Her skal jeg iallefall putte i en spektrum mottaker, og binde den opp mot radioen til guttungen. Det blir hans første nitrobil, og da er det ikke så verst med en Revo 8)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Revo 2.5
InnleggSkrevet: Fre Apr 27, 2012 7:43 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Bra bil detta,ikkje værst til første nitro...og køyre jo i ring rundt f.eks savage..men tåle nok litt mindre bashing..

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Revo 2.5
InnleggSkrevet: Fre Apr 27, 2012 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
men tåle nok litt mindre bashing..


helt sant, men det ligger en helt annen tankegang bak konstruksjonen. En typisk Savage etter et halvt år med herjing blir generelt sett en slarkete og sliten bil. Rett og slett pga seig plast, noe som også er tankegangen til HPI. Traxxas har en hardere plasttype som knekker lettere, men bilene deres virker stivere og holdes i bedre form over tid. Sammenligner du f.eks en T-maxx og Savage som har vært like hardt kjørt over et halvt år, så er jeg rimelig sikker på at T-maxx holder seg i bedre stand, selv om det kanskje har kostet flere plastdeler. Egentlig foretrekker jeg at plasten knekker nærmest hjulene og inn mot diffene, da det er lettest å skifte.

Jeg har tatt en liten overhaling på motoren, og har nettopp vært ute og justert littegrann, og guttungen maste så jævlig om å få kjøre at det stort sett bare ble han som fikk gjøre det. Ble ikke så mye testing for min del, men litt fikk jeg prøvd og bilen går bra. En ny plugg måtte til, og etter litt tuning så begynte ting å komme seg. Bilen gikk fint, og guttungen håndterte alt helt flotters. Det fine med traxxas sitt startsystem er enkelheten. Guttungen er ikke 4 år enda, men denne bilen starter han selv. Han er forøvrig ikke vant med å ha revers på bryter, men det var innprentet på ett minutt. Jeg ble bare stående å se på, og trengte ikke å bry meg noe særlig. Nå skal det sies at han enda ikke kjører så mye med full gass, det skjer stort sett bare når han vil børne en sirkel eller to. Han foretrekker å kjøre med jevnt og rolig gasspådrag, og er mest opptatt av å manøvrere bilen. Veldig kjekt å se på :D

Forøvrig så kan jeg konstatere at Revoen er av modellnr 5310, og motoren er en 2.5 med blåtopp, og ikke 3.3 som tidligere antatt. Men det betyr egentlig ingenting, dette er en flott første nitrobil til guttungen/jentungen, og den går mer enn godt nok. Stabil er den også, og responderer godt på styringa. Jeg hadde null feilslag på radioen, så jeg lar den stå på original 27mhz radio en stund til. Kan ikke skjemme ungene bort med 2.4ghz på alt heller :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Traxxas Revo 2.5
InnleggSkrevet: Ons Mai 02, 2012 12:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har fått testet Revoen ytterligere nå, og den fungerer feilfritt. Revers, girkasse, motor, startsystem, radio, styring og alt annet virker som det skal, og bilen er veldig underholdende og god å kjøre. Tydelig at guttungen må begynne å bli med på nesjane :D

Fikk justert motoren litt idag, og den ligger nå på mellom 120 og 130 grader. Fungerer godt nå, og stopper ikke, selv ved tomgangskjøring over tid.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC