Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 6:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 80 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2007 11:11 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Så det er slik at JeRo kunne like godt ha puttet sand isteden får Olje??
Vist det e so, så skylder MAlingsbutikken meg ny motor :)

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2007 11:13 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Tar kvelden, Snakkest!

Gratulerer me Dagen om 45min Fleskepupp :)

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2007 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
FleskepupP skrev:
Sitat:
Begynn med Byron 20 eller 25% nitro. Gode greier. Kanskje 20% når motoren er ny?


ok eg begynner på 20% nitro da, funker sikkert fett det :D
då gjennstår olje %`en da? vill ikkje ha for fett.



Eg prøvd mrf 15*15 på min først hpi mt2 for mange år sidan, eg fekk besjed om at den for for feit og tjukkflytande, så eg fekk Jero frå mallingsbutikken :P


Riktig som Stressballen sier, 16% olje er helt OK. Jeg vil også anbefale Byron Fuel.

Det med MRF 15/15 er for feit vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke.... Det spørs hva han mener med "for Feit" MRF 15/15 er synth olje med tilsynelatende høy viskositet, men lavere viscositet enn Castor. Jeg vet bare at den funker bra til de fleste formål. Jeg vil teste noe mere med denne fuelen på bil nå jeg kommer hjem fra jobb.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jun 06, 2007 11:17 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
Det var det eg og synest var merkeleg, men det var nokon år sidan, så veit ikkje korleis MRF 15*15 er asso, fekk berre besjed om det, men dei var sikkert ikkje erfarne der ned da, var med ein gong nesten.
Men spørst om dei kan noko no oge, sidan dei seller Jero da :P

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Til den som kanskje har defekt spur, den koster mellom 60 og 70 kroner hvis jeg ikke husker helt feil. Litt ekstra rabatt hvis en er betalende medlem av Sunnfjord RC klubb. En kan lese om fordelene på nettsiden.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 5:59 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Defekt spur?? Er ikkje så god på sanne namn, ka er det?

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 6:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
På motoren står første tannhjulet i overføringen, det heter pinion. Tannhjulet pinion gearet går over til heter spur.

Har og sett det nesten trekanta tannhjulet som går fra akslingen og over på selve diffen kalt pinion, vet ikke helt korrekt det er, men Team Losi kalte det hvertfall det på Mini-LST parts lista.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 7:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
stressballen skrev:
Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.


Ahh, det hjalp på, er ikke så lett å liste det så fint opp oppe i hodet :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 8:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Kan virke som at de minste drevene i en utveksling blir kalt pinion?
Men kanskje greit å ha en viss oversikt?

Drev til type 540-motor: pinion
Små drev inni diff: satelittdrev
Store drev inni diff: beveldrev
Stort hoveddrev på diff: krondrev
Lite drev mot krondrev på diff: pinion
Stort drev mot motordrev: spurdrev
Drev på klokke: Blir vel bare kalt clutch bell? Selv kaller jeg det bare klokkedrev.

Er selvfølgelig ikke sikker på dette, men det er slik jeg har forstått det. Er sikkert noen glipper her også.


Jo, men det du referer til som klokkedrev kaller Tamiya hvertfall for Pinion Gear Set, står det på pakkene jeg kjøpte av deg :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Jun 07, 2007 10:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når jeg tenker klokkedrev så er det kun snakk om nitromotor. (clutch bell)

Slike som de du kjøpte av meg kaller jeg pinion. Eller pinjong på godt norsk :D

(ref: drev til type 540-motor)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2007 10:08 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Åjaaa, så det er slik eg trenger når bilen bare står å ruser seg?

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2007 10:36 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 184
Bosted: Florø
Kan vel vere mange grunner til at bilen står og ruser seg, men sjekk om spurgearet er ødelagt (du ser det lett). For å gjere det enkelt, spurgear er det STORE tannhjulet som går rett på tannhjulet som står på motoren (clutchbell).

_________________
Henrik Grotle (1978 modell)

Biler: Traxxas 4-Tec Nitro (2000 modell), Kyosho Mini-Z (2002 modell), HPI Savage X (2007 modell), Team LOSI Mini Baja (2007)
Heli: Twister Medevac (2007)
Seilbåt: Thunder Tiger 1M ETNZ/NO.5555 (2008)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2007 12:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Og om det ikke er spur som er gåent kan det være mangen andre ting.

Det beste er vel rett og slett å begynne et sted og skru seg fram til man finner problemt. Sjekker alle akslinger, tannhjul, skruer og fester som har noe med overføringen å gjøre. Kan nok være litt dillete alt etter hvilke modell det er, men det er bare å venne seg til det om du skal kjøre litt aktivt :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jun 08, 2007 2:30 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Sitat:
Kan vel vere mange grunner til at bilen står og ruser seg, men sjekk om spurgearet er ødelagt (du ser det lett). For å gjere det enkelt, spurgear er det STORE tannhjulet som går rett på tannhjulet som står på motoren (clutchbell).


Den ser fin ut, den tar på alle hakka.

Sitat:
Det beste er vel rett og slett å begynne et sted og skru seg fram til man finner problemt. Sjekker alle akslinger, tannhjul, skruer og fester som har noe med overføringen å gjøre. Kan nok være litt dillete alt etter hvilke modell det er, men det er bare å venne seg til det om du skal kjøre litt aktivt


Hehe, ja dillete var ordet. De blir ikkje lett, men skal prøve, om eg ikkje finne feilen, kan vel de nede på malingsbutikken hjelpe meg?? Eller må eg til Florø får å få hjelp :shock:

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 80 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC