Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 10:56 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Des 07, 2007 11:14 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 185
Bosted: florø
ok bra og høyre skal kanskje kjøpe den i morra alerede

_________________
Christian Johannessen
Tamiya:tt-01
Tamiya:mad spirit
hpi:savage 4.1
Esky lama v3
...............__________
......____//_____l_________
----,o---- drifting -@)
----`----(@)=========(@)-`


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 1:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er bra at det er noen som synes Jero funker til bil da. Selv har jeg sett for mange eksempler på at det funker dårlig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 1:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Så langt har alt vi har testet på den som heter Helimix funket knallbra. Jeg vet det er mange som sier mye stygt om Jero bilfuel, men det var det eneste jeg kjørte de første åra og jeg hadde null problemer med flere forskjellige motorer. Du husker kanskje hvor styggbra min gamle Traxxas nitrorustler gikk? Det var Jero 25/12 :wink:
Ikke vet jeg hvorfor folk har problemer med den fuelen, det er jo ikke akkurat rakettforskning å blande fuel. Det er metanol, olje og nitro som blandes til ønsket % innhold. Det er stort sett kun på oljen det er noe særlig forskjeller (mange typer ute og går), for de forskjellige fabrikantene bruker 99.8% rein metanol samt nitro så her er det ikke rom for så dramatiske forskjeller mellom merkene.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør Des 08, 2007 2:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Dersom folk har problemer med en fuel, så er det som regel fordi den har stått lagret en stund. Fuel er ikke som vin... den må brukes når kanna er åpnet, ellers blir det for mye vann i metanolen hehe.Da er det naturlig å få problemer... Det er skjelden jeg åpner en kanne og den blir mer enn 6 uker gammel. Derfor har jeg ikke problemer heller. Uåpnet fuel lagrer jeg aldri direkte på betong-gulv, men med lufting mellom kanna og betongen. Kannene står også i orginale kasser slik at det ikke blir så mye temperatursvingninger.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 1:19 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
På tide å ta opp igjen denne tråden. Sist gang jeg var på nesjane så hadde jeg med EK-4 for å teste Byron bilfuel på den. Bilen har aldri gått mer stabilt så lenge før, jeg fikk faktisk begynt å dra den ut litt også. Verken Jero Helimix 15/15 eller Wildcat 30% har fått denne bilen til å fungere slik den gjorde da. Greit nok at det er en helimotor, men det var altså stor forskjell. Og det var uten tuning. Temperaturen var veldig fin, og alt virket helt topp.

Nå skal det også sies at det skjedde et eller annet på slutten av kjøringa. Det kom en lyd fra bilen som ikke hørte hjemme der, men bilen gikk litt med den lyden før den stoppet. Jeg har ikke fått sjekket motoren enda, men jeg tviler på at det hadde med fuelen å gjøre siden alt virket bedre enn noensinne.

Dere som synes at helimixen er så fantastisk, bruker dere den til bil selv? Og hvis ikke, kan dere gjøre det litt da? Jeg er bare nysgjerrig på hvilket resultat dere får.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 7:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Det er tydeligvis litt ymse syn på Jerofuel her ja..

Er det nokon som har testa Jero på båt? Har vertfall ikkje nokre særlig gode erfaringar med Jero på Jetstream 1000. Står ein 5.5cc motor i den.. Stressballen anbefalte meg Byron, og etter eg begynte med den har båten vært meir stabil enn nokon gong :)

Jerofuelen eg brukte var 25/15.. Når eg gikk over til Byron begynte eg med 33%, men har gått ned til 25% for øyeblikket for å sjå forskjellen på desse.. Så når våren kjem tilbake får vi sjå kor stor forskjell det faktisk er på 25 og 33%

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 7:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Dere som synes at helimixen er så fantastisk, bruker dere den til bil selv? Og hvis ikke, kan dere gjøre det litt da? Jeg er bare nysgjerrig på hvilket resultat dere får.


Bare å lese første post en gang til :wink:

Dere andre som uttaler dere om erfaringer med jero fuel, det er ikke bare EN type Jero fuel vet dere, her er det snakk om den nyeste som heter 15/15 HELIMIX som er noe HELT annet enn den gamle velkjente (på godt og vondt) 25/12 fuelen.
Jeg tør våge den påstanden at er det noen som ikke kvier seg for å virkelig teste ut ting så er det jeg og Yallaair og vi har testet denne fuelen i bil, fly og heli og den er helt super. På flymotor er det meget enkelt å måle effekt ved å måle turtall på propellen og Jero HELIMIX 15/15 gir NESTEN samme effekt som Wildcat 30/23 fuel som skal være noe av det råeste som er, og det er jo ikke dårlig eller??
Selv holder jeg meg til Byron race 3000 til bil, men det er fordi mine racing motorer helst ikke skal ha mer enn max 10% olje for å yte maximalt.

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Greit nok det, men har dere da testet en "normal" Byron bilfuel opp mot en hvilken som helst Jero? At dere måler den og den effekten på helimix opp mot en flymotor holder vel ikke til å si at alt er kanonbra?

Vector, har du testa helimix på bil? Og hvis du har det, har du prøvd med en normal Byron bilfuel på samme bilen? Hva mener du i tilfelle der?

Hvis dette er svart på tidligere, så kan jeg opplyse om at det er ikke alltid jeg gidder å lese tilbake i tråder.... :oops:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg kommer til å kjøre litt på Jero fremover. Nå jeg omsider har brukt opp den kanna med Byron 30%, vil jeg antagelig fortsette med Jero 15/15 synth på bilen også. Jeg har nå kjørt 5-6 tanker med jero 15/15 på bilen, og kan ikke se noe problemer hittil.

Men er en uten erfaring i å tune glowmotor vil jeg anbefale en fuel med noe castor pga oljens polymeriserende evner ved høy temp.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:20 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Jeg har et lite poeng å tilføre diskusjonen: Siden jeg tok opp igjen RC interressen for noen år siden har det kun gått i Jero Helimix. Riktignok ikke på bil, men fly og heli.

De som har vært jevnlig på stripa de siste årene har vel fått med seg min "udødelige" OS 46 FX. Den har nå snurret i 2 år uten vedlikehold av noe slag. Siste gangen jeg brukte den hørtes det ut som lagrene skulle trille ut av motoren pga STOR slitasje og rust, men da var det faktisk over 1 år siden jeg hadde justert tomgangsdysa og den trottlet fremdeles perfekt. :D

Ved åpning av motoren var det ikke nevneverdige spor av slitasje, bortsett fra lagrene som var misbrukt på det groveste. Så min erfaring er at som flyfuel er Jero overlegen: Billig, god effekt og lite slitasje samt fabelaktig stabilitet (ref ingen justering :wink: )

Det store spørsmålet er hvorfor det eventuelt er så store forskjelle på bil/båt og fly/heli. Kan det være justeringsproblemer ute å går?
En motor er i utgangspunktet lik uavhengig av hvilken aplikasjon den sitter i, og forbrenningsprinsippet er det samme....

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
30%? Da går jeg ut fra at du har brukt samme fuel som Vector? Med 9% olje?
Er det ingen som har testet vanlig byron (16% olje) direkte mot Jero?

Yallaair, du må avlegge rapport når du engang får testa litt :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
stressballen skrev:
30%? Da går jeg ut fra at du har brukt samme fuel som Vector? Med 9% olje?
Er det ingen som har testet vanlig byron (16% olje) direkte mot Jero?

Yallaair, du må avlegge rapport når du engang får testa litt :)



Du trenger fremdeles å lese første posten enda en gang:lol: :lol:

Yalla tok en side by side test med nettopp Byron 30/16 og Jero Helimix, alt står der svart på hvitt i første innlegget

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 9:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg blir forvirret av hva dere skriver. Hvis den har 30% nitro så er det 9% olje. Den som har 16% olje er 33% nitro. Bestem dere nå.... :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 10:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bjarne skrev:
Jeg har et lite poeng å tilføre diskusjonen: Siden jeg tok opp igjen RC interressen for noen år siden har det kun gått i Jero Helimix. Riktignok ikke på bil, men fly og heli.

De som har vært jevnlig på stripa de siste årene har vel fått med seg min "udødelige" OS 46 FX. Den har nå snurret i 2 år uten vedlikehold av noe slag. Siste gangen jeg brukte den hørtes det ut som lagrene skulle trille ut av motoren pga STOR slitasje og rust, men da var det faktisk over 1 år siden jeg hadde justert tomgangsdysa og den trottlet fremdeles perfekt. :D

Ved åpning av motoren var det ikke nevneverdige spor av slitasje, bortsett fra lagrene som var misbrukt på det groveste. Så min erfaring er at som flyfuel er Jero overlegen: Billig, god effekt og lite slitasje samt fabelaktig stabilitet (ref ingen justering :wink: )

Det store spørsmålet er hvorfor det eventuelt er så store forskjelle på bil/båt og fly/heli. Kan det være justeringsproblemer ute å går?
En motor er i utgangspunktet lik uavhengig av hvilken aplikasjon den sitter i, og forbrenningsprinsippet er det samme....


Nå håper jeg folk misforstår meg rett her :D
Jeg har ingenting å utsette på Jero innenfor noe som helst som jeg har prøvd på flymotorer (eller helikoptermotorer så langt). Jeg har ikke så lang erfaring innen fly og heli til at jeg skal kunne si noe spesifikt om den saken, men jeg har sett latterlig mange eksempler på problem-motorer som har rett og slett fått nytt liv etter overgang til Byron. De fleste tilfeller jeg har hørt om der folk har fått problemer med bilmotorene sine (etter at de har fungert godt lenge på Jero, men så har begynt å bli problematiske) har jeg bedt dem prøve Byron, og har da fått tilbakemeldinger over all forventning. Har også sett dette selv flere ganger. Må vel være noe i det da....?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 10:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
og har da fått tilbakemeldinger over all forventning. Har også sett dette selv flere ganger. Må vel være noe i det da....?


Jepp, gammel fuel blir byttet ut med ny.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC