Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 2:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 10:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Den Jero fuelen du har fått rapporter om fra bil bruk er 25/12 fuelen. Jeg gjentar nok en gang at det her dreier seg KUN om Jero Helimix 15/15 og ikke noen av de mange andre typene fra Jero. Jeg tror ikke det er så veldig mange som har kjørt den heli fuelen i bil enda og den har jo heller ikke vært på markedet mer enn vel et år siden den er det nyeste tilskuddet i jero familien.

Jeg mener fremdeles at du hadde en Byron 30/16 RTR fuel i handelen FØR du tok inn den nye 33/16 eller husker jeg feil her?
Yalla testet iallefall Byron 30 eller 33% med 15% olje mot den omtalte HELIMIX 15/15 og hverken jeg eller han kunne si at Byron gikk noe som helst bedre i hans bil iallefall. Det er mange motorer der ute og ikke alle reagerer likt, så dette trenger ikke å gjelde alle.
Selv har jeg kjørt mange kanner med den "dårlige" Jero 25/12 bilfuelen for mange år siden og hadde ikke problem med å få bilene mine til å gå som rakkeren eller tune dem, men som sagt ikke alle motorer er like

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 11:37 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Nå håper jeg folk misforstår meg rett her :D


Jepp, har jo sett de uendelige diskusjonene på andre forum angående Jero, og den er vel ikke så populær akkurat :wink:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Jan 15, 2008 11:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg mener bestemt at det var 30% nitro og 16 % olje. Så kjøpte jeg 33% Nitro med 16% olje. Ingen av disse fueltypene har jeg klart å påvise noe endring på ytelse. Jeg, Vector og Pett4 var med på testen av Byron VS Jero 15/15 helimix. Alle var enige i at det IKKE var noen stor forskjell å spore på ytelse. Dersom det var noen forskjell, så gikk denne i favør av JERO.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 16, 2008 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, dæven, nå begynner det å bli litt forskjellig her. Såvidt jeg vet, så har jeg aldri hatt Byron med 30% nitro og 16% olje. Det må vel være den med 33% nitro og 16% olje folk mener. Jeg har hatt inne en byron med 30% nitro og 9% olje, og den mener jeg at Vector har kjøpt. Det var snakk om engang at jeg skulle bestille en dunk med 30%nitro/9%olje til hver av dere (vector og yalla), men jeg fikk bare en, og den stakk altså vector av med. Yallaair, du har kjøpt 2 forskjellige typer bilfuel hos meg, den første var 25%nitro/16%olje, og den andre var 33%nitro/16%olje. Så nå har vi fått klarhet i det. Vector nevner en Byron med 15% olje her også, og da begynner det iallefall å snurre rundt i hodet mitt :lol:

Når det gjelder forskjellene, så har alle eksemplene jeg har vært borti hatt følgende til felles:
Personene har kjørt på Jero over lengre tid, og motorene har blitt mer og mer tungstartede/generelt vanskelige å ha med å gjøre. Det er vel egentlig hovedsaken. Blant annet så fikk Brynjarkvam nytt liv i sin gamle Savage når han prøvde Byron på nesjane. Og han klarer vel å justere en motor?

Det kan nok være at Helimixen er den beste fuelen til Jero, men logikken er helt på trynet.... :?:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 16, 2008 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Oops, det var trykkleif, jeg mente å skrive 16% olje og ikke 15 :oops:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 16 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC