Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 12:12 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Motoren min ble plutselig helt umulig
InnleggSkrevet: Tir Jan 22, 2008 10:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
jeg skulle kjøre litt med truggyen min for litt siden og helt plutselig var den helt idiot. Uansett hvordan jeg stillte på nåla så tverrstoppet den uten forvarsel etter littegrann kjøring, samma om den var rik eller mager. Den gikk fint på tomgang og startet lett, men tålte altså ikke å bli kjørt. Denne motoren har alltid vært så stabil at jeg nesten hadde glemt at den har stillbare nåler på forgasseren, så jeg skjønnte at noe var galt med motoren.
Jeg tok av luftfilteret og satte en laaang slange inn på nippelen på forgasseren (så man slipper å stå med trynet helt nedi bilen), skrudde godt ut hovednåla så presset jeg en finger over forgasseråpningen og blåste inn i slangen med munnen mens jeg sprayet såpevann på motoren. Og ganske som jeg tenkte så boblet det masse ut ved frotlageret. Heldigvis hadde jeg en identisk nesten komplett motor liggende som jeg hadde sprengt råden på (jævlig flaks huh?). Jeg flyttet bare over setup (syl og stempel) til delemotoren og nå er jeg klar for ny test. Jeg regner med at motoren nå går som et uvær igjen, får teste i morgen.

Stressball, de symptomene jeg hadde er veldig lik slik som EK-4 motoren din ter seg. Prøv å søke etter luftlekkasjer slik som jeg beskrev over og se om motoren din er tett

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 23, 2008 1:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Skal teste det ja, men leste du ikke det jeg skrev om EK-4? Jeg testet den på nesjane for noen uker siden, og da prøvde jeg Byron 20%
Jeg fikk da bedre resultat enn noensinne. Fikk faktisk begynt å dra på litt, og bilen gikk pent på tomgang, men det ble ikke så mye testing. Skal uansett ta en sjekk på motoren og teste det du skriver :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Jan 23, 2008 5:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Joda jeg har lest det, men "bedre enn noensinne" kan jo bety at den gikk i 2 min før den igjen stoppet :wink: Men hvis du fikk kjørt en hel tank uten at den stoppet så er det ikke sikkert at du har noen lekkasje likevel. Det er kjapt å teste uansett.
Det er jo egentlig en heli motor så den Wildcat helimix fuelen burde jo passe motoren bra, så jeg mistenker at det er noe muffens siden den ikke vil gå på den. Ingen motor skal være SÅ umulig å justere og de som bruker den i helikopter har nok ikke så store problemer. Noen ganger kommer en motor fra samlebåndet med luftlekkasje en eller annen plass.
Jeg har opplevd det noen ganger og forsegler alltid nye motorer nå, før de er startet engang.
Hvis det fiser ut fremme så er det kun nytt front lager som duger

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC