Jeg veide Protosen i butikken idag, og den havnet på 1655 gram. T-rex 500 havnet på 1866 gram, altså 211 gram mer. Går ut fra at Protosen vil virke en del sprekere i lufta. Kan også konstatere at det er mulighet for syk pitchvandring på dette helikopteret. Har vel 50% utslag på kontrollen nå, og tipper jeg ligger på +/- 13 grader.
Jeg tok også jomfruløftet i butikken idag, og det funket bra. Nå har jeg lineær kurve på alt, men det var ingen problem å hovre. Grei tracking, men jeg må teste det på en større plass for å se om det er noe trimming nødvendig. Syntes den virket fin i lufta, så jeg er foreløpig fornøyd.
Det skjedde en liten sak når jeg hovret, og det var at halen rykket skikkelig til. Jeg skvatt noe jævlig innvendig når det skjedde, for rykket var ganske brutalt i styrke. Halen flyttet seg vel 10-15cm, men det var selve hurtigheten som skremte meg. Det skjedde så fort at jeg ikke fikk reagert før det var over. Jeg satt helikopteret ned igjen og samlet tankene. Jeg koblet alt til litt senere og prøvde på nytt, og fikk et lignende rykk igjen. Men nå er det ingen overraskelse lenger, og jeg var forberedt på at det kunne skje. Ellers virket alt flott.
Jeg skal nå montere på en liten ledning som jordes i halebommen og ramma/motorfestet, i tilfelle dette er statisk støy. Driften på dette helikopteret går via en eneste stor reim, så det kan jo tenkes. En annen ting er at det er teppe i butikken.
Tester det sikkert litt mer på lørdag etter jobb (før jeg skal på fylla), og da får jeg se hvor sprekt det er