hmmmm.....der står det jo at jeg har den på lager....det skal endres asap, dere stakk av med de 2 siste jeg hadde. Får dem selvfølgelig inn igjen om ikke så alt for lenge
En ting angående justering på elektronikkboksen som ligger foran på helikopteret, alle justeringer der må gjøres når batteriet er koblet av, ellers vil ikke justeringene ha effekt. Det blir mye enklere hvis du borrer deg et par hull i canopy slik at du kommer til med en liten skrutrekker gjennom hullene. Det er ikke så enkelt å borre i disse, så hvis du bruker en forsenker i en drill, så er det litt lettere. Men selvfølgelig, en vanlig bor går også. Blir kanskje et renere hull hvis du legger en bit maskeringstape på utsiden og innsiden, borren hugger lett tak i plasten og river kanskje litt opp om en bare borrer i vei på vanlig måte. Men men, spiller vel egentlig liten rolle.
Uansett, potmeteret det står GAIN på har med hvor mye gyroen skal være med, normalt sett så funker dette greit på ca 70%, men dette er ikke en så avansert gyro at det gjør noe, så der er det godt med slingringsmonn. Da skrur du bare skruen forsiktig begge veier slik at du vet hvor minimum og maksimum er (max er til høyre), og så setter du den ca på 70%. Den andre tror jeg heter PROPORTIONAL, og hvis helikopteret snurrer veldig mye en vei, så kan det justeres her. Normalt sett står den på ca 50%, altså i midtpunkt. Igjen, dette er ikke en så avansert gyro at den klarer å holde halen helt i ro, det er normalt at den dreier sakte til høyre eller venstre, dette kan også endre seg litt etterhvert som batteriet blir tappet. Men er det helt på avveie, så kan du altså justere litt der.
Hvis det går for mye til høyre, venstre, fram eller bak, så kan dette justeres på trimmene på fjernkontrollen (på høyre side). Hvis det ikke går å justere nok der, så kan det også justeres manuelt på helikopteret. Det er 2 justerbare linker som sitter i bunnen av rotorhodet som kan justeres, men om dette blir nødvendig så er det kanskje greit å spørre på nytt