Da har jeg endelig turt meg ut med 500en min, var jo knall å fly med

Var ikke helt lite kor mye enklere den var å få til å fly dit jeg ville :p I hvertfall veldig overasket over at ting ikke gikk alle veier helt ukontrollert siden det er det første jeg har bygget og satt opp alt på selv

Blade tracking og alt var spot on så fikk flydd igrunn en pakke uten å tenke på justering av noe som helst. Noe som passer bra siden det er rimelig bedrøvelig nivå jeg har når det gjelder slikt men får nå ting opp i lufta i hvertfall. Eneste jeg hadde litt problem med var at batteri pakken var en smule lett så litt vanskelig å få den i balanse så la inn 50g ekstra med dødvekt for å få den til å balansere fint og flott

Bruker forøvrig
http://www.rc-batteri.no/batterier/type ... tcase.html nå men skal teste med en annen type senere som er ca. 50 gram tyngre

Hadde på treningsunderstell til 450 så alt for lite og alt for mykt så om dette egentlig hadde noen effekt veit jeg ikke, men klarte i hvertfall å unngå det å hakke opp bladene.
Eneste jeg sitter og lurer på er igrunnen justering av gyro saken og slikt (om det er det som gjør det da), saken er igrunn at om jeg øker pitch+throttle fort (fra ca. 5 til 8 grader og fra rundt 50-70% throttle) så slår halen ut kansje 20-30 cm før den går tilbake der den var før. Er dette normalt eller noe jeg kan fikse på? kjører kun med normal thottle kurve pr nå fra ca. 0 til ca. 9 grader og fra 0-70% throttle.
Fant ut nå når jåg satt opp remoten til nye profilen at den er mest trolig litt på tryne stillt mot 450, i hvertfall enkelte ting så det blir noe å teste når jeg får delene jeg trenger til den etter sisste harde landingen jeg hadde