Da er jomfruturen overstått, eller kanskje rettere sagt jomfruløftet. På første batteriet testa jeg bare liftoff, og at kontrollene fungerte som de skulle. På neste batteripakke knottet jeg litt throttlekurver, og la inn idleup 1 og 2 for å teste det også. Ingen expo, kun lineære kurver ellers. Helikopteret løftet seg fint av, tracking så ok ut, halen var bra, fin lyd av drivverk med ingen mistenkeligheter. Men følsomhet og gain er det et lite stykke igjen på. På batteripakke nr 2 så eskalerte det med oscillering, og her mistenker jeg mest trege linker som årsak. Jeg tror faktisk jeg kommer til å ta et lite rasp i linkene for å få dem til å gå lettere.
Nå vet jeg at fuglen flyr, og kan konsentrere meg om detaljene. Litt uggent er det med ny radio, dette er første helikopteret jeg løfter av bakken med den nye 11X zero. Har kun flydd noen få batteripakker på en quad med 11X tidligere, så radioen er ukjent for meg enda. Tenker det blir en del knotting av expo og lignende.
Men veldig fornøyd med at helikopteret endelig har vært i lufta

Kan også legge til at nervene jeg hadde før jomfruturen kan defineres mer som redsel. Jeg var ikke nervøs for å kræsje, men rett og slett redd for kreftene som bor i et slikt helikopter. 90-size elektro vil jeg nok alltid være litt redd for, men det er nok ikke så dumt, da overlever man kanskje om noe går galt. Et 90-size fuelheli blir noe helt annet, der har jeg ingen redsel eller nerver, for jeg vet mer hva jeg har med å gjøre. Kanskje på grunn av at en får flere tilbakemeldinger fra helikopteret, jeg vet ikke. Skummelt med så mye krefter iallefall, og jeg har en følelse av at jeg kommer til å bruke dette mer til vanlig flyving istedenfor å forsøke meg på noen sprell med det. Speed runs er jo tøft det også