Idag dro vi til steindalen i bursdagsselskap, og som vanlig hadde jeg sneket med meg 2-3 helikopter. Jeg hadde tenkt å ta meg noen småturer imellom alle regnbygene, og fikk såvidt tatt ett batteri på Outrage G5 og halvannen tank på T-rex 600. Fikk en autorotasjon på T-rex 600 idag også, det var en plugg som døde. Denne var ikke helt uventet, da jeg fikk hetet motoren godt opp på eikefjord-dagene. Så jeg putta i en ny plugg, og alt var i orden igjen. Men det begynte å regne såpass at jeg bare måtte gi meg. T-rex 450 tok jeg aldri opp av kofferten.
Jeg har nå for første gang begynt å eksperimentere litt med hissig expo på T-rex 600, og det ble en meget annerledes opplevelse, det er sikkert. Helikopteret ble mye mer livlig, men det kan også bli mer uforutsigbart hvis en ikke stiller expo med litt respekt. Et mer aktivt helikopter krever også at alt i rotorhodet står så riktig som mulig med tanke på swash i level og hvor nøyaktig ting er når en sentrerer høyrestikka. Jeg skal justere litt mer der. Jeg har også for første gang satt opp en hovrekurve, eller iallefall begynt på det. Jeg har mye kjekk eksperimentering foran meg, og jeg gleder meg
Jeg herjet en del med Outrage G5 idag, og jeg har virkelig funnet mitt bruksområde for helikopter i 450-størrelse. I mitt tilfelle bruker jeg småhelikopterene til å ekspandere grensene mine, og idag ble den grensen overskredet. Jeg testet ut et lite stunt i lav høyde, og plutselig sto det bom stille i knollen, og jeg mistet retningen helt. Prøvde å rette opp helikopteret, men hadde ikke høyde, så det smalt sideveis nedi marka for full kraft. Var for sen på throttlehold også. Såvidt jeg kan se så tok jeg flybar, main gear, tail boom, understellet på den ene siden, canopyfeste, haleblad og det ene hovedbladet,og regner med at jeg tok hovedaksel og feathering shaft også. Men delene er billige, så det koster ikke så mye å få i lufta igjen. Fantastisk mye power i det helikopteret iallefall
