Dato/klokkeslett: Man Apr 29, 2024 12:53 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: En liten kræsj....
InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 12:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag dro vi til steindalen i bursdagsselskap, og som vanlig hadde jeg sneket med meg 2-3 helikopter. Jeg hadde tenkt å ta meg noen småturer imellom alle regnbygene, og fikk såvidt tatt ett batteri på Outrage G5 og halvannen tank på T-rex 600. Fikk en autorotasjon på T-rex 600 idag også, det var en plugg som døde. Denne var ikke helt uventet, da jeg fikk hetet motoren godt opp på eikefjord-dagene. Så jeg putta i en ny plugg, og alt var i orden igjen. Men det begynte å regne såpass at jeg bare måtte gi meg. T-rex 450 tok jeg aldri opp av kofferten.

Jeg har nå for første gang begynt å eksperimentere litt med hissig expo på T-rex 600, og det ble en meget annerledes opplevelse, det er sikkert. Helikopteret ble mye mer livlig, men det kan også bli mer uforutsigbart hvis en ikke stiller expo med litt respekt. Et mer aktivt helikopter krever også at alt i rotorhodet står så riktig som mulig med tanke på swash i level og hvor nøyaktig ting er når en sentrerer høyrestikka. Jeg skal justere litt mer der. Jeg har også for første gang satt opp en hovrekurve, eller iallefall begynt på det. Jeg har mye kjekk eksperimentering foran meg, og jeg gleder meg :D

Jeg herjet en del med Outrage G5 idag, og jeg har virkelig funnet mitt bruksområde for helikopter i 450-størrelse. I mitt tilfelle bruker jeg småhelikopterene til å ekspandere grensene mine, og idag ble den grensen overskredet. Jeg testet ut et lite stunt i lav høyde, og plutselig sto det bom stille i knollen, og jeg mistet retningen helt. Prøvde å rette opp helikopteret, men hadde ikke høyde, så det smalt sideveis nedi marka for full kraft. Var for sen på throttlehold også. Såvidt jeg kan se så tok jeg flybar, main gear, tail boom, understellet på den ene siden, canopyfeste, haleblad og det ene hovedbladet,og regner med at jeg tok hovedaksel og feathering shaft også. Men delene er billige, så det koster ikke så mye å få i lufta igjen. Fantastisk mye power i det helikopteret iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: En liten kræsj....
InnleggSkrevet: Man Aug 31, 2009 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Delene er nå bestilt, og det ble ikke så dyrt. Det er en ting som er veldig fint med denne modellen, og det er at den deler main shaft, flybar, feathering shaft og main gear med T-rex 450 V2.

I forkant av styrten hadde jeg også kjøpt inn noen kulelager og ny halereim for å ta et rutinebytte, og da var det jo litt flaks at jeg ikke hadde satt det på. Forøvrig så liker jeg faktisk å få unna jomfrukræsjen på modellene mine, det letter spenningen litt :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: En liten kræsj....
InnleggSkrevet: Søn Sep 06, 2009 7:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når jeg nå har fått begynt bytte av deler på Outrage'n, så dukket det opp et defekt enveislager og lagerhylse også, så det ble et par småting til. Fremdeles vil jeg si at dette var en rimelig kræsj med tanke på rotorhastigheten på dette helikopteret.

Jeg har forøvrig begynt å eksperimente litt med expo og pitch, og har et par ideer jeg skal eksperimentere med på dette helikopteret. Resultatet blir vel noen kræsj til, så jeg kan vel bare begynne å legge meg opp et delelager på denne modellen :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC