Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 6:31 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: T-rex 500 esp under bygging
InnleggSkrevet: Ons Mai 06, 2009 8:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg somla meg til å begynne bygging av min nye T-rex 500 esp. Det er en litt oppgradert utgave, men motor og byggemessig er den lik en standard T-rex 500. Den har også torquetube istedenfor halereim.

Jeg så langt bare gjort ferdig rotorhodet, så neste steg blir selve rammen. Jeg skal bruke S9257 på cyclic, og har kjøpt en Align GP750/DS620 gyrokombo. Siden jeg skal prøve en standard størrelse servo på halen, så har jeg kjøpt halebrakett fra en T-rex 600 for å ha plass til den større servoen. T-rex 500 er et fantastisk fint helikopter, og har blitt en personlig favoritt ved siden av T-rex 700.

Jeg husker at jeg ikke helt såg vitsen med dette helikopteret når det kom på markedet, men etter å ha prøvd det litt så endret jeg fort mening. Det er rett og slett en fantastisk fin størrelse å håndtere. Lett å ta med seg, og flyr bra.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex 500 esp under bygging
InnleggSkrevet: Tor Mai 07, 2009 11:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå står helikopteret omtrent ferdig. Jeg fant ut at jeg mangler servoarmer, så det må skaffes. Litt lodding på fartsregulator og montering av denne gjenstår, men ellers er det bare selve innjusteringen igjen. Det vil si å sette opp pitch og hale. Så den er i lufta om ikke så alt for lenge om alt går etter planen. Hmmmmm....glemte at jeg ikke har mottaker til denne nå, så det må kjøpes også.

Når jeg monterte ramma idag så slipte jeg ned en del skarpe karbonkanter. Litt greit å unngå avkutta ledninger og slikt når en er i lufta. Jeg er også veldig spent på hvordan denne gyrokombinasjonen vil fungere i lufta. Haleservoen skal iallefall være sterk nok.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex 500 esp under bygging
InnleggSkrevet: Søn Mai 10, 2009 1:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er bilde av min nye T-rex 500, og av gyro/haleservo. Bare småting gjenstår nå :)

Vedlegg:
500 esp.jpg
500 esp.jpg [ 58.78 KiB | Vist 3005 ganger ]
Vedlegg:
500 gyro.jpg
500 gyro.jpg [ 61.58 KiB | Vist 3005 ganger ]


Jeg har kjøpt en halebrakett til T-rex 600 for å få denne haleservoen til å passe på T-rex 500. Den opprinnelige braketten er beregnet for mellom-størrelse servo. Jeg tror denne komboen skal fungere bra, men det gjenstår å se. På min forrige T-rex 500 brukte jeg en gyrokombo fra Hitec, og syntes også at denne fungerte bra. Mener å huske at den komboen hadde den raskeste servoen Hitec noensinne hadde laget. Jeg bruker forøvrig Hitec-komboen på T-rex 250 idag, veldig greit med størrelsen på selve gyroen.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex 500 esp under bygging
InnleggSkrevet: Man Mai 11, 2009 12:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hva skjer med den andre 500'en nå da? Du krasjer jo ikke lenger, så det er vel ikke for å ha backup? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: T-rex 500 esp under bygging
InnleggSkrevet: Man Mai 11, 2009 12:35 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Min forrige T-rex 500 har jeg solgt. Ikke spør meg om hvorfor, det vet jeg ikke. Han som kjøpte det spurte så pent :)

Jeg tenkte litt på det, og valgte å kjøpe et nytt selv med en annen gyrokombo. Jeg kom frem til at jeg egentlig trenger så mye erfaring som mulig, og da var det en grei måte for meg å gjøre det på. Jeg la på litt ekstra penger, og kjøpte inn nytt. Selve helikopteret er en knallmodell, så jeg måtte bare ha T-rex 500 igjen, men gikk da altså for en oppgradert versjon. Har samme motor og elektronikk som før, men gyro/haleservo er annerledes, og i tillegg har det torquetube (ikke halereim)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC