stressballen skrev:
Du kan jo kryss-sjekke med motorene for å finne ut om en høres annerledes ut enn den andre. En annen ting du kan sjekke er om swash-plata har delt seg litt. Det skjer på disse helikopterene. Noen ganger går det an å trykke den sammen igjen, men det er uansett et tegn på at den har begynt å bli dårlig. Hvis du er i florø med helikopteret engang, så kan du jo stikke innom sjappa, så kan jeg testfly/justere det litt.
Takker for tips
Jeg har ikke testet så veldig mye, men jeg har ikke merket noe spesielt forskjell på motorlyden. Men det virker litt som når jeg gir full gass så når det ikke fullt turtall og det virker som det kutter litt, siden den får en liten drop i turtallet som er hørbar. Nye motorer var i alle fall ikke så dyrt, så det var letteste tingen å skifte først. Swash-plata har jeg ikke sjekket grundig, så det skal jeg gjøre, men jeg tror nok det var skruene jeg har skrudd i akslingen som ikke traff noen hull der. Så jeg satser på at det går i orden.
Forøvrig har jeg hatt litt problemer med at halen driver til enten ene eller andre siden. Er ikke noe problem, men er det lett å bli kvitt, eller er det så bra som det blir med denne typen heli? Har ikke begynt å forske på å skru på gyroen, holder meg unna den sålenge det funker greit sånn at jeg ikke skrur meg bort i natta med en gang
Vegard: Jada, tolmodig nå