Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 12:00 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått skrudd sammen helikopteret etter sist kræsj som forøvrig var jomfrukræsjet på denne modellen. Jeg skal på krabbefest i steindalen denne helga, og da skal helikopteret prøves ut igjen om anledningen byr seg. Jeg har også gjort noen endringer, blant annet å gi mer utslag på swash, og i tillegg "omprogrammert" rotorhodet. Denne modellen har en del muligheter for å stille inn rotorhodet med forskjellige utvekslinger på miksearmer m.m, men også paddlene har forskjellige monteringshull. Jeg har ikke gjort noe med paddlene i første omgang, skal først prøve med endringene jeg har gjort i rotorhodet. Helikopteret skal nå være mer preppet for hard 3D, ikke at jeg kan noe slikt, men det skal bli moro å se hvordan modellen oppfører seg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Jeg skal på krabbefest i steindalen denne helga, og da skal helikopteret prøves ut igjen om anledningen byr seg.


Har dei krabbe så langt inne i dalen?

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
stressballen skrev:
Jeg skal på krabbefest i steindalen denne helga, og da skal helikopteret prøves ut igjen om anledningen byr seg.


Har dei krabbe så langt inne i dalen?



Har du ikke hørt om landkrabber? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 1:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hehe

Men uansett lykke til med hardt 3D oppsett.. Kjenne eg deg rett tar det ikkje lang tid før trangen til å teste grensene tar over og det blir flippa og floppa i alle mulige retninger :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 1:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, har ikke så lyst å knuse det helt umiddelbart etter gjenoppbygging akkurat. Og siden vi skal overnatte i steindalen, så bør jeg iallefall sørge for at jeg ikke knuser det før søndag :mrgreen:

Neida, jeg har egentlig et mål for helgen hvis jeg får flydd litt, og det er å stå på siden av helikopteret når jeg gjør forskjellige ting. Skal også teste litt bakoverflyvning med T-rex 450. Så det er nok gjerne sistnevnte som blir ofret i helga. Skal forøvrig ha med T-rex 250, 450, 500 og 600 nitro, pluss Outrage G5. Blir en spennende helg hvis været holder :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 11:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fikk jeg tatt ett batteri på Outrage'n, og hva kan jeg si.....at jeg omprogrammerte rotorhodet hadde SINNSYKT mye å si. Nå flipper dette helikopteret utrolig mye raskere, vil sammenligne det med ESP'n til Wulong. Det ble rett og slett utrolig lekent, og hurtig alle veier. Dette var akkurat som å få et nytt helikopter. Jeg har ikke endra noe annet enn den ene tingen, og kan endre monteringshullet på paddlene litt i tillegg. Uansett så venter jeg på lettere paddler, så jeg lar innstillingen bare være som den er enn så lenge.

Gleder meg til i morgen for å teste dette mer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Søn Sep 13, 2009 8:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da fikk jeg altså noen turer til med det nye oppsettet før jeg sendte helikopteret i bakken på nytt :mrgreen:

Har ikke sett nøye over hva som ble ødelagt, men kan konstatere halebom, hoveddrev, flybar, feathering shaft og vertical stabilizer. Har ganske sikkert tatt hovedakselen også. At helikopteret har blitt såpass kvikt har nok mye å si med tanke på kræsj-statistikken. Nå skjer ting mye fortere, og med mye herjing er også risikoen for å gjøre noe galt mere tilstede. Når helikopterene er små, så skjer alt i en lavere høyde, slik er det bare. Og går det galt, så er det liten tid til korrigering. Helikopteret gjorde alt det fikk beskjed om å gjøre, så det var helt klart jeg som sendte det i bakken.

En ting jeg reagerer litt på med dette helikopteret er lyden når jeg smeller det i bakken. Begge gangene det har skjedd så skjer det fort, og det gir en ganske så spesiell lyd. Kan ikke sammenlignes med T-rex 450 i det hele tatt. Tydelig at det er mer krefter og høyere turtall tilstede.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Tor Sep 24, 2009 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det har gått litt tregt med monteringen denne gangen, da jeg mangler en del eller to. Men det står nesten klart, og etter nærmere sjekk viste det seg at hovedakselen ikke var ødelagt denne denne gangen. Derimot var haleakselen skjev, så det blir nok litt venting der.

Satser på å få testa helikopteret med ultralette paddles om ikke så alt for lenge. Morsomt å eksperimentere med oppsettet på dette helikopteret da det har mange muligheter på oppsettet i rotorhodet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Fre Okt 09, 2009 10:35 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ting tar visst tid....

Når jeg fikk delene jeg manglet, så dukket det opp et par dårlige gjenger som også måtte byttes, og ny ventetid på deler ble nødvendig. Nå er omsider alt fikset, og klart til test igjen. Jeg gikk litt nøyere over rotorhodet igjen, og fant også et skadet thrustlager i hodet. Dette hadde jeg heldigvis nytt, så jeg slapp mer venting på deler.

Jeg har ikke fått de lette paddlene enda, men har endret "programmeringen" på de originale, så det skal bli spennende å se resultatet. Satser forøvrig på å ta det litt med ro slik at jeg ikke knuser helikopteret med en gang igjen. Det har jeg T-rex 450 å bruke til :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballen's Outrage G5
InnleggSkrevet: Søn Okt 11, 2009 6:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ved første test i naustdal etter gjenoppbygging oppdaget jeg at tracking på halen ikke var bra. Idag bytta jeg haleblader, og løftet helikopteret opp bak huset for å teste. Alt virket fint, så jeg satser på at alt er som det skal nå. Det neste som skal prøves mye ut nå er programmering av fjernkontroll. Tror jeg har mye å gå på der som kan forbedre absolutt alt av flyegenskapene til dette helikopteret.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC