Dato/klokkeslett: Fre Apr 26, 2024 9:15 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Ons Sep 01, 2010 2:29 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Heisann,

Da har jeg etter å ha tryna den gamle klonen min nok ganger i asfalten bestemt meg for å bygge 2 nye men basert på Tarot sitt kit siden det er dette jeg har sett med mest positive tilbakemeldinger.

Så langt virker det også rimelig mye bedre med veldig mye mindre slark i hodet og ellers rimelig greit, har dog ikke startet med byggingen men det er prosjektet for i morgen :)

Den ene blir "billig-billig" og den andre litt dyrere.

Tenker følgende spec på den rimeligste:
Tarot 450 Pro
3 stk D922 til Cyclic ( http://www.henge-rc.com/showproduct.asp?lt=1134&bid=134 )
1 stk MKS DS480 til rudder.
Enten HK401B el G105 gyro (om jeg får dei til å gå tålelig beint)
Turnigy Typhoon 450H 2215H Motor
Hobby-Wing Pentium 40A ESC
Woodies som blader

Dette har jeg tenkt å gi bort til en kompis, derfor rimelig begrenset budjett. Totalt ender den på ca. 1500,- (om jeg ikke må inn må en bedre gyro :))

Så den som jeg skal beholde selv siden jeg ikke kun kan ha 500en min:
Tarot 450 Pro
3 stk MKS DS 450 til Cyclic ( http://www.mks-servo.com.tw/goods.php?goods_id=ds450 )
1 stk Futaba S9257 til rudder
Futaba GY520 Gyro.
Tarot 3800KV/3.5MM Brushless motor ( http://www.hobby-wing.com/tl450m.html )
Hobby-Wing Pentium 40A ESC
+ Diverse bling :)

Litt spent på korleis ting vil fly sammenlignet med 500 ESP'en og ikke minst sammenlignet med den gamle "Upforce" klonen min.

Se om jeg får tatt ett par fine bilder av sakene etterkvart som dei skrider frem :)

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 1:48 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da har jeg fått stort sett bygget sammen det ene settet, merker at kvaliteten ligger en god del hakk over hva jeg hadde på upforcen. Alle deler og shafts er bare rett på plass uten noe lirking eller slark.

Alt er ferdigbygget fra fabrikk, dvs hodet, kroppen osv men uten noe locktite så akkurat som jeg liker det :)

Litt spent på om jeg kanskje får den i lufta i kveld en liten tur, kunne vært litt morro :)

--
Rasmus F


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Tor Sep 02, 2010 8:19 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Ute og testa første hoveren med den rimeligste av dei, alt funka jo knall med en gang. Er natt og dag forskjell mellom denne og gamle saken jeg hadde før (som nå er delelager).

Ikke overlesset med power men passer fint siden han som skal ha den enda ikke har testet å lette ;) Blir gave til kompis denne også blir det å bygge meg en til meg selv i neste uke med litt dyrere utstyr :)

Dog ikke like flink hale som 500en men kan kansje ikke vente like mye av en gyro til 13 usd :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Tor Sep 16, 2010 12:02 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Var ute og testet litt med 450en (den rimeligste av dei), selvsagt litt "oppe" etter å ha flydd litt rundt med 500en min med litt piruetter og slikt. Så det endte sidlengs i asfalten :p Men klarte meg heldigvis med bare nye blader, understell, mainshaft, flybar og litt stash så etter en liten halvtime var den operativ igjen :)

Er veldig positivt overasket over at servoene overlevde, dei jeg brukte før med nylon gir hadde normalt sett endt med alle på cyclic med strippa gir men ingen var slik nå :)

Så fin fly dag og endelig prøvd meg på litt sidlengs flyging med 500en (mer enn bare hovering sidelengs). Selvsagt ble all som var litt mer kreativt enn hover ugangen gjort når ingen kunne se meg ;)

(Note to self, throttle hold er en fin ting :p)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Søn Okt 17, 2010 7:13 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Fått lekt meg litt med denne i helgen på tross av at jeg er rimelig forkjølet.

Er relativt stabil og fikk til en ufrivillig roll + en frivillig loop (som såg veldig lite kontrollert ut) begge uten skade :) (dvs rollen kunne fort havnet i bilen til Wulong men utenom det gikk jo ting relativt smertefritt)

Slal vel sies at optimistisk som jeg er prøvde jeg å fly litt for lenge så da gikk lipo pakka tom og jeg havnet litt for fort i bakken :/ Men utenom det godt fornøyd og har ikke like mye panikk som i starten.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Fauskes Tarot 450 Pro(er)
InnleggSkrevet: Ons Apr 20, 2011 11:54 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Liten oppdatering her, siden jeg har begynnt å fly denne en del om dagene så er det jo også en del krasjer også.

Virker som DS450 servoene har ødelagt seg selv etter ett par tre-landinger samt litt her og der i bakken (ene der hang seg opp in flight i går så den ramla i bakken) og halen har fått seg en del smeller etterkvart.

I hvertfall godt fornøyd med selve heliet, rimeligt og enkelt og fikse men for øyeblikket blir i hvertfall gyroen byttet med en ny (bytter til GY520 siden jeg alt bruker den på panteraen og liker den godt der) samt tail servoen tar jeg og bytter selv om jeg egentlig tror den er ok. Gamle he rer Futaba 9257 som byttes med MKS DS9670

Eneste da er cyclic, pr nå bruker jeg noe rimelige greier jeg hadde liggende men tenker igrunn å teste HS-65MG siden den er regnet som mer krasj sikker enn hva jeg har ødelagt til nå :)

Men morro heli i hvertfall og greit til å leke med siden delene ikke koster alt for mye, men skal sies at helien min nå koster igrunnen mer enn hva ett orginalt 450 Pro gjør ;)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC