Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 4:38 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Fre Nov 12, 2010 7:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Enda et tilfelle av hjernesvikt dukket opp for noen dager siden, og jeg bestilte meg T-rex 250. Det er nå kommet i hus, men blir stående på hylla en stund. Det er ikke så lenge siden jeg solgte den jeg hadde, for jeg har aldri blitt fortrolig med dette helikopteret. Alt ble bare for lite for meg. Jeg bestemte meg for å gi det en ny mulighet, og er i tenkeboksen på å smelle til med flybarless også. Muligheten er egentlig stor for at jeg gjør det, for elektronikken kan uansett brukes på større heli. Det blir iallefall ikke bygget før jeg er sikker på hva jeg skal gjøre. Etter rapporter fra andre som har dette helikopteret, så skal det visst være ugjenkjennelig med flybarless, på en positiv måte.

Denne gangen skal jeg også bruke litt tid på å bygge helikopteret. Sist gang bygget jeg det på kort tid, og fikk liksom ikke noe forhold til helikopteret. Jeg er blitt overbevist om at hvis en bygger ting med litt følelse og respekt, så vil det vise seg igjen i hvordan produktene fungerer i ettertid.

Så hvis det ikke fungerer som jeg vil denne gangen, så gjorde jeg nok rett i å selge det sist :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 3:16 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 30
Sitat:
Etter rapporter fra andre som har dette helikopteret, så skal det visst være ugjenkjennelig med flybarless, på en positiv måte.


Sjekk denne:
http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=25582


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 3:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Joa, jeg ser den. Det er vel egentlig ikke så mye å tenke på for meg heller, for uansett må jeg ha en gyro. Slik jeg ser det, så står saken som følger:

Fordeler med FBL:
- Inkludert gyro, som jeg uansett må ha
- Færre deler i rotorhodet, færre deler å bytte i kræsj
- Potensiale til å fly bedre

Ulemper med FBL:
- Pris
- Pris
- Pris

Jeg må egentlig bare overkomme selve prisen, så ender jeg nok opp med å slå til jeg også. Tror det bare står om litt tid for min del :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Joa, jeg ser den. Det er vel egentlig ikke så mye å tenke på for meg heller, for uansett må jeg ha en gyro. Slik jeg ser det, så står saken som følger:

Fordeler med FBL:
- Inkludert gyro, som jeg uansett må ha
- Færre deler i rotorhodet, færre deler å bytte i kræsj
- Potensiale til å fly bedre

Ulemper med FBL:
- Pris
- Pris
- Pris

Jeg må egentlig bare overkomme selve prisen, så ender jeg nok opp med å slå til jeg også. Tror det bare står om litt tid for min del :wink:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11733

Jeg har nettopp kjøpt en sånn brukt fra rcmarked.no som jeg skal prøve på min 450. Skal heller si fra hvordan det gikk, men det går nok 2 uker før den er i lufta. Han jeg kjøpte den hos var meget fornøyd. Han hadde en til på sin 700N.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 10:55 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ser grei ut, men bare enheten du linker til kommer vel på rundt 1200 spenn til meg pluss frakt? Synes det blir mye peng for kinahandel om produktet skulle være defekt ved ankomst (jeg orker ikke all driten når butikken er på andre siden av jordkloden hvis produktet skulle være dødt). Og så må jeg jo ha hovedrotor også, og det blir jo noen hundrelapper, så jeg ser vel på 1700-1800,-, kanskje mer? Da synes jeg absolutt ikke at det er verdt det når Align 3G komplett med hovedrotor koster oppunder 2400,-, den prisforskjellen skal jeg heller ta for å kjøpe det i norge. Noen må jo handle innenlands også :wink:

Spørsmålet er nok bare når jeg kan ta meg råd til det, for jeg kjøper ikke slikt brukt. Jeg må ikke spare penger for enhver pris, og jeg vil heller ikke jukse med tollen. Foretrekker ærlig og redelig handel, da sover jeg godt :D

Du må uansett legge ut en liten rapport på hvordan din funket på 450'n, det er alltid kjekt å lese :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Lør Nov 13, 2010 11:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Du har kanskje rett, men alle produktene vi bruker er vel produsert i Kina og Turnigy har jeg god erfaring med.

Når jeg leser at folk sier den er like god som Mikado sin Vbar så nålte jeg ikke å legge ut 450kr for den, brukt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Søn Nov 14, 2010 1:15 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Du har nok sikkert hatt mer hell enn meg. Jeg har kun prøvd 6 turnigy batterier (som testbatteri), og 2 av dem måtte jeg kaste nye. Turnigy kan nok være like bra som annet, men jeg tror nok det er noe som svikter i kvalitetskontrollen, det er vel kanskje derfor de er billige. Personlig er jeg happy med Hyperion, og føler meg trygg på dem, det er det viktigste for meg.

450,- er billig det, men jeg kjøper ikke slikt brukt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Man Nov 15, 2010 8:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag bestilte jeg Align flybarless, så får jeg se hvordan det går. Denne gangen skal helikopteret bygges omhyggelig, og det er veldig greit å ha erfaringen fra min forrige 250, selv om jeg ikke lot meg selv teste denne godt nok.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Fre Feb 11, 2011 1:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Wulong skrev:
Jeg har nettopp kjøpt en sånn brukt fra rcmarked.no som jeg skal prøve på min 450. Skal heller si fra hvordan det gikk, men det går nok 2 uker før den er i lufta. Han jeg kjøpte den hos var meget fornøyd. Han hadde en til på sin 700N.


Hvordan gikk det her egentlig? Er du fornøyd med denne?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Fre Feb 11, 2011 10:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har faktisk ikke fått testet den enda. Det har blitt nedprioritert fra andre prosjekter. Har litt mange baller i lufta akkurat no, men det står på planen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens T-rex 250
InnleggSkrevet: Søn Apr 24, 2011 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ikveld fikk jeg tatt jomfruløftet på T-rex 250 med flybarless, og dette ser ut til å funke bra. Jeg gjorde det i butikken når jeg hadde kveldsåpent, under perfekte forhold :D

Under det første løftet kunne jeg iallefall slå fast at halen var MYE bedre enn sist. Men det skal sies at jeg har putta på en Align DS520 på halen. Halen jaget litt, så jeg landet det og justerte gain ned littegrann. Løftet helikopteret på nytt, og halen virket nå mye mer stabil. Så røska jeg litt i cyclic. Der var gain alt for høy, for helikopteret satte nesten i gang med egenskjelving som ikke ville ta slutt. Jeg planta helikopteret fort i bakken, og justerte ned gain en del på ele/ail på kontrollenheten til 3G. Jeg tok så et nytt løft, og alt virket mye bedre nå. Jeg flydde det litt frem og tilbake over bilbanen, og synes at dette var en helt annen opplevelse enn sist gang jeg hadde T-rex 250. Gleder meg til å prøve mer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC