Nå har jeg fått flydd et par batteripakker i butikken, og det ser ut som at jeg har 12-13 minutter flytid på en 3S 2200mah batteripakke. Nåværende flyvekt er ca 650gram hvis jeg ikke husker helt feil, og flytiden vil selvfølgeligvis gå ned med økt vekt. Modellen er veldig stabil, og den har godt med power. Hvis jeg nøkker hardt i throttlestikka så gynger den bittelitt akkurat i starten av akselerasjonen. Om jeg heller øker gassen fort, men kontrollert, så går den hurtig og stabilt oppover. Den styres på samme måte som et helikopter, men den er vanskeligere å fly synes jeg. Dette er på grunn av den noe uvante fasongen på modellen, men det er nok bare en treningssak.
Jeg hadde et merkelig tilfelle på slutten av en batteripakke, noe som jeg håper er grunnen til hendelsen. Jeg hovret da ca 10 cm over bakken, og plutselig virket det som at en motor døde. Jeg var forberedt på batterikutt siden jeg hadde flydd så lenge, og dro av gassen umiddelbart. Den tippet allikevel rolig over på siden, det var vanskelig å unngå. Absolutt ingen problematisk velt, men det setter krav til bruk av timer. Det er en av grunnene til at jeg valgte å bruke DX8 på denne. Og når spenningen blir lav, så vil jo nødvendigvis en motor dø først, som igjen vil holde de andre gående litt til. Bare dumt at greia ikke flyr på færre motorer