Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 7:00 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Helikopterstyrt. Igjen.....
InnleggSkrevet: Man Jan 28, 2008 12:57 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det er vel greit å avlegge en liten skaderapport fra kræsjet i hallen denne helga. Jeg hadde på forhånd tenkt på hva jeg skulle gjøre om alt gikk galt. Første respons var å prøve å styre meg ut av problemene, og siste utvei var å kutte throttelen. Alt endte opp i sistnevnte, og ingen stor skade skjedde.

Jeg tror det var swashplata som ga meg problemer ved sist styrt, og denne var skiftet nå. Jeg hadde også økt det laveste turtallet i 3D-oppsettet fra 70% til 100%. Så helikopteret var veldig responsivt, og reagerte egentlig som en drøm. Litt knoting må gjøres på den nye hitec-gyroen, men det er bagateller. Når jeg fikk helikopteret rundt, så virket det som at kreftene forsvant, og jeg tror jeg var litt for brutal på negativ pitch. Skulle vært litt mer følsom der, det virket som at det ble for brått for motoren, og all respons forsvant. Nå er det bestilt kraftigere motor som er mer egnet til dette, og jeg vurderer å prøve en annen utveksling. Bedre lykke neste gang :D

Jeg ødela:
balansestag, noe plastdrit i rotoren (småtteri), hoveddrevet, den lille akselen til rotorbladene, muligens også hovedakselen (har ikke sjekket den enda), så kostnaden ligger sikkert rundt om 2-300 kroner. Ganske rimelig egentlig.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC