Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 7:23 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Lør Sep 13, 2008 11:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Synes du det funker bedre enn originalt nå?

Og angående deler og options, det er ikke alt jeg har inne, men jeg er åpen for forslag for hva jeg bør ha. Lama V3 er et helikopter jeg satser litt på, og da mener jeg at det er greit å ha et godt utvalg av deler og options. Jeg synes også at dette var litt tøft, så det er bare å komme med forslag til hva jeg bør ha på lager :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Søn Sep 14, 2008 12:14 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Eg vet ikke enda, har bare testa det litt inni kroken på stua og da blir det bare masse turbulens pgr all luffta som treffer veggene og sån.. men føltes ut som det reagerte mye mer og lettere lissom om eg tok det til sides og fram, kansje pgr av at det er blitt 5mm mer klaring mellom øvre og nedre blader om det har noe og sei da. eller så kan den hende det var bare eg som følte det slik pgr av all turbulensen.

xtreme settet er jo ein fin ting og ta in på lager 8) er sikkert mange som er intresert i og oppgradere det med ny look, og med Alu innershaft forlenget 5mm skal man kunne kjøre det litt mer agresivt står det..

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Fre Sep 19, 2008 10:12 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
idag var eg ute på skala1 og kjøpte meg xtreme motorer og blader til heliet og, funker knall, merket godt at motorene var mye mer futt i en dem orginale, og heliet virket mer stabilt. har bare testa det i ei lita stue foreløbi, men så langt helt topp :mrgreen:
veldig lett og skifte motorene var det og, det er bare 2 skruer i bunn på hver motor som holder dem på plass så man skrur bare opp desse og drar motorene opp og setter i dem nye.

hadde litt problemer i starten med at bladene oppe og nede for samme veg, men var bare og vende om på den eine pluggen så var den saken i orden 8)


men mangler 1-2 tenner på det eine store tannhjulet under heliet såg eg, så er dette noe du har i butikken?

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Lør Sep 20, 2008 1:00 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Når helikopteret står vanlig, er det da det nederste drevet du snakker om? Det står restnotert hos elefun, så det har jeg ikke enda. Hvis det er det øverste drevet som er ødelagt, så mener jeg at jeg har det. Det er i tilfelle festet på ytterakselen og byttes i sammenheng med den. Det nederste drevet er løst, og kan skiftes enkeltvis hvis jeg ikke husker helt feil.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Lør Sep 20, 2008 6:07 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
oki, men ja det er det øverste drevet, ikke det helt i bunn.

_________________
Tamiya TT-01 Type e


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Tor Sep 25, 2008 6:14 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
sån, da har eg skifta ut canopy med eit finare eit, det andre hadde eg ikke lakka men brukt tusj på insida med hehe så såg ikke så fint ut pluss ble enda verre i solys :lol:
så dette gjorde eg litt bedre jobb på, kjøpte tamiya spray og tok først 4 lag hvit så 3 lag med ein farge som hete gun metal, synest det ble ganske flott og endelig fekk eg til og lakke uten renning :mrgreen: hjalp med mange små tynne lag og tolmodighet 8)


Vedlegg:
lama v3 xtreme 1.jpg
lama v3 xtreme 1.jpg [ 112.05 KiB | Vist 3249 ganger ]
canopy 2.jpg
canopy 2.jpg [ 111.24 KiB | Vist 3249 ganger ]
canopy 1.jpg
canopy 1.jpg [ 94.51 KiB | Vist 3249 ganger ]

_________________
Tamiya TT-01 Type e
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: E-sky Lama V3
InnleggSkrevet: Fre Sep 26, 2008 1:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ble jo knalltøft dette. Funket bra med gun metal :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC