Kjekt å høre at dere har hatt det moro
Dette var i bunn og grunn suksess fra ende til annen. Det stimla seg rundt teltet vårt nesten hele tiden, jeg vet ikke om dere la merke til det, men de andre teltene hadde et helt annet trykk fra tilskuere enn det vi hadde
Folk synes tydelig at det er moro å ha oss der, og det er kjekt å dure på uten å få klager også. Denne plassen er en liten oase, en herlig perle med mange muligheter. Flotte forhold for både bil, båt og fly. Da tenker jeg først og fremst på bil med paddledekk, og sjøfly. Helikopter er det kanskje litt mer begrensede muligheter for.
Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med for egen del er hvor travelt alt blir. Eksempelvis hvis vi skal ha igang noe testkjøring av radiostyrt bil, eller hvis jeg skal filme aktivitetene litt. Jeg kom omsider igang med det, men ser at det okkuperer for mye tid siden jeg går som en jojo mellom salgsbordet, spørrende kunder og tilskuere, egen flyvning for dokumentasjon og så videre. Ingenting galt i dette, men jeg tror at vi må sette et fast tidspunkt der jeg bare forsvinner fra teltet, og blir vekke eksempelvis en halvtime slik at jeg kan ta meg av folk som vil prøvekjøre. På denne måten kan også folk melde seg på til prøvekjøring, og være til stede på et bestemt klokkeslett. Det var også meningen at vi skulle sette opp en liten løype til små quadrocoptere for prøveflyvning, men også der hadde det krevet fullt fokus iallefall fra meg. Det ser ut som at det rett og slett ikke strekker til tidsmessig. For bil skal det ikke bli noe problem å få laget et opplegg på for testkjøring, men noe mer blir kanskje for mye? For det krever faktisk fullt fokus når det skjer.
Utover dette syntes jeg at dagen var knall. Fint vær og mye moro med likesinnede og hyggelige mennesker. Litt skuffet over at jeg fikk problemer med Slash, men nye rutiner for vedlikehold og sjekk skal på plass for denne bilen. Jeg skulle jo krysse denne lille vika med Slash, og kom noenlunde greit igang på første løp, men problemer oppsto. Først og fremst måtte jeg roe ned veldig på gassen, for fronten på bilen ville opp hele tiden. Dette skyldes kanskje for lav fart ut i vannet, slik at bilen må akselerere mye. Da går nesa opp. Hvis bilen allerede har god hastighet når den kommer uti vannet, så er det nok lettere å unngå at bilen går for mye på bakhjula. Men dessverre, i løpet av første løp oppsto noen problemer. Jeg så på det ene framhjulet at noe var skjedd, og påfølgende løp viste at dette skapte store problemer. Dekket var løsnet litt fra felgen, og ved økt gasspådrag så slo gummien godt oppi karosseriet, og jeg ble tvunget til å redusere throttle for å ikke ødelegge dekket på sekundet. I tillegg var det kommet en stor revne midt i rullebanen på det ene bakdekket. Her kom innlegget litt ut av revnen, og på samme måte som med framdekket så ble det håpløst med økt turtall. Jeg legger dette til grunn for at jeg ikke kom meg helt over idag. Bedre lykke neste gang